۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۵۸۰۰۶
امام جمعه موقت کرمان:

شعار مرگ بر آمریکا یک فرهنگ ملی است

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: شعار مرگ بر آمریکا در نظام جمهوری اسلامی از سوی مردم صرفاً سیاسی نیست و برگرفته از مکتب دینی اسلام است و شعار مرگ بر آمریکا به یک فرهنگ ملی تبدیل شده است.
محمد قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان، گفت: عدم استفاده از کالاهای خارجی به ویژه کالای قاچاق، تجهیز هر فرد به یک حرفه و تخصص، رونق‌بخشی به کار، تولید و افزایش کیفیت تولید، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و متوسط و مصرف درست و به جا از جمله وظایف مردم و مسؤولان در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: از نمونه های حضور مردم در اقتصادمقاومتی می توان به وجود کارکنان و کارگران به عنوان نیروی مولد، وارد شدن پول مردم به بازار و سرمایه‌گذاری، مصرف کالاهای ایرانی و دانش مردم و فناوری اشاره کرد. 

وی اظهار داشت: وقتی بحث از  اقتصاد هدفدار به میان می آید یعنی همه مردم مثل حلقه‌ها به هم متصل می‌شوند و نیاز همدیگر را برطرف می‌کنند.

حجت الاسلام قاسمی زاده مردم را پایه و اساس اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با اشاره به سخن امام علی (ع) که فرمودند: «اقتصاد هدفمند از نظر اسلام دارای ارزش است»،  مطرح کرد: زندگی حضرت علی(ع) خود نمونه‌ای از اجرای اقتصاد مقاومتی و مثالی برای نحوه شکوفایی و رشد اقتصاد است.

حجت الاسلام قاسمی زاده اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی عرفان فرد و هر خانواده بتواند نیازهای ابتدایی خود را تأمین کند و نیازمند به بیگانه نباشد.

وی با توجه به نزدیک بودن روز ۱۳ آبان، روز دانش آموز، تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: فراهم کردن بستر برای اینکه شهید فهمیده‌ها را بیشتر کنیم بر عهده بسیج دانش‌آموزی است و برای همین بسیج دانش‌آموزی در بدنه آموزش و پرورش چنین رسالتی را بر عهده دارند.

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به هفته پدافند غیرعامل، ابراز داشت: مردم باید توجه کنند که دشمنی دشمن تمام نشده و روش‌های آن تغییر کرده است و هیچ وقت نباید از مکر دشمن دور باشیم و دشمن درصدد مأیوس کردن ما است و می‌خواهند ما را در مقابله همدیگر قرار دهند.

امام جمعه موقت کرمان به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره و تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا در نظام جمهوری اسلامی از سوی مردم صرفاً سیاسی نیست و برگرفته از مکتب دینی اسلام است و شعار مرگ بر آمریکا به یک فرهنگ ملی تبدیل شده است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند «باید در مقابله با ایالات متحده آمریکا ایستاد و مقاومت عاقلانه کرد زیرا سیاست‌های آمریکا در 15 سال گذشته با شکست مواجه شده است».

حجت الاسلام قاسمی‌زاده همچنین به برنامه نفوذ دشمن اشاره کرد و تغییر باورها، تغییر آرمان‌ها، تغییر نگاه‌ها و تغییر سبک زندگی را از برنامه‌های دشمن برای نفوذ نام برد.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: ملت ایران باید در مقابل نفوذ  نفوذگران هوشیار باشند.

وی ادامه داد: روشنگری و تبیین عقاید وظیفه ما است و گاهی شعار و حرکت و فکر ما ممکن است ما را در جبهه نفوذگران قرار دهد.

حجت الاسلام قاسمی زاده در پایان از معلمان و فعالان فرهنگی خواست تا چرایی شعار مرگ بر آمریکا را برای دانش آموزان تبیین کنند./9705/201/ب2

ارسال نظرات