۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۵۸۰۰۹
امام جمعه خرم آباد:

توهین کنندگان به شهدا باید مجازات شوند

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برگزاری تئائری در خرم آباد که سنگرهای مقدس جبهه را با میدان شهوت رانی جلوه داده است، گفت: این توهین وقیح به شهدا باید پاسخ داده شود و عاملان این توهین مجازات شوند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با انتقاد از وزیر مستعفی ارشاد، گفت: وزیر مستعفی ارشاد بر اساس گزارش غلطی که دریافت کرده است می گوید امام جمعه استانی برای یک تئاتر که آن را ندیده، برافروخته می شود.

وی با طرح این سؤال که وزیر ارشاد منظورشان کدام امام جمعه و کدام تئاتر است، افزود: می خواهیم بدانیم امام جمعه بر اساس گزارشات غلط نظر می دهد یا وزیر مستعفی ارشاد بر اساس گزارش غلط نظر داده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اتفاقات اخیر در لرستان و سخنان اخیر وزیر ارشاد، بیان داشت: آیا سزاوار است که بعضی افراد بر اساس گزارش های غلطی که به آنها داده می شود از موقعیت خود استفاده کنند و علیه امام جمعه جنگ روانی کنند.

وی با اشاره به موضع گیری خویش در زمینه نمایش تئاتری که صحنه ها و سنگرهای مقدس جبهه را به میدان شهوت رانی جلوه داده است، خاطرنشان کرد: آیا تئاتری وقیح تر از این داریم که به شهدا توهین کند؟

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه وزیر ارشاد بیان کردند که این تئاتر اجرا شده در خرم آباد در راستای تکریم شهدا بوده است، تصریح کرد: این جمله وزیر ارشاد تعجب همه را برانگیخته است.

وی خطاب به وزیر ارشاد، اظهار داشت: قیاس به نفس نکنید، در صورتی که کارگردان تئاتر اعتراف می کند که توهین به شهدا شده و عذرخواهی می کند، اما وزیر و مدیرکل ارشاد می گویند توهین نشده است.

امام جمعه خرم آباد با یادآوری به اینکه در این تئاتر بدترین توهینها و اهانتها به شهدا و ارزشهای اسلامی شده است، تأکید کرد: مسؤولان باید عاملان توهین به شهدا را مجازات کنند.

پدافند غیرعامل راه مقابله با هجمه های فرهنگی و اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه به روز پدافند غیرعامل اشاره و عنوان کرد: سنگر دفاعی کشور در برابرل آسیبها و تهدیدات پدافند غیرعامل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به سالروز شهادت آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی اولین شهید مهراب در 10 آبان ماه اشاره کرد و گفت: رونق نماز جمعه به خاطر خون شهیدان پاک است.

نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت است

امام جمعه خرم آباد نماز جمعه را قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت دانست و افزود: نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری مردم است و سنگربانان خونین جمعه اسوه ایمان و تقوا بودند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین خدمت به مردم، خدمت به رشد آگاهی آنان است، اظهار داشت: وظیفه امام جمعه تبیین و بیان حقایق برای مردم و روشنگری است و برخی مسؤولان نباید برای امام جمعه تعیین تکلیف کند که نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد.

نخبه پروری نیاز جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت شهید فهمیده، خاطرنشان کرد: شهید فهمیده نخبه ایثار و شهادت بود و بسیجیان دانش آموز نیز باید نخبه باشند چرا که نخبه پروری نیاز جامعه امروز است.

تشکیل جبهه مقاومت از دستاوردهای مهم انقلاب در برابر جبهه استکبار بود

وی در ادامه با اشاره به ۱۳ آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام و نام گذاری این این روز به نام روز مبارزه ملی با استکبار جهانی، بیان داشت: با تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان، اهداف آمریکا در منطقه ناکام ماند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تشکیل جبهه مقاومت را از دستاوردهای مهم انقلاب در برابر جبهه استکبار عنوان کرد و گفت: باید ارزشهای انقلاب را احترام بگذاریم و ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از ۶۰ سال علیه ایران جنایت می کند، تصریح کرد: در سایه روحیه استکبار ستیزی که امام خمینی(ره) به ما آموخت، باید به آمریکا اخم کرد و نه اینکه روی خوش نشان دهیم./9459/201/ب2

ارسال نظرات