۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۵۸۰۱۰
امام جمعه بندرعباس:

​جلب مشارکت مردم در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل ضروری است

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه باید مردم را بیشتر نسبت به مسأله پدافند غیرعامل آگاه کرد، گفت: اطلاع مردم از هر اتفاق در زمان بحران‌ احتمالی کمک حال مجموعه و جلب مشارکت مردم در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل ضروری است.
آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس و نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در خطبه های این هفته، میزبانی استان هرمزگان از برگزاری ششمین کنگره امام سجاد(ع) افتخاری بس بزرگ برای استان دانست و گفت: اهل بیت (ع) در بین جامعه غیرمسلمان از جایگاه جهانی برخوردارند و استقبال گسترده محققان و نویسندگان غیر مسلمان از این کنگره نشان از این مهم دارد.

وی در ادامه افزود: این کنگره که از 6 سال قبل آغاز به کارکرد، امسال با شکوه تر از دوره‌های قبل با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در شهر بندرعباس برگزار شد و کسی احتمال نمی‌داد به خارج از مرزها انتقال یابد.

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه باید مردم را بیشتر نسبت به مسأله پدافند غیرعامل آگاه کرد، گفت: اطلاع مردم از هر اتفاق در زمان بحران‌ احتمالی کمک حال مجموعه و جلب مشارکت مردم در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل ضروری است.

وی با اشاره  به هفتۀ پدافند غیرعامل از دوم آبان تا هشتم آبان ماه خاطر نشان ساخت: این یک هفته ظرفیتهای خوبی را برای عمومی کردن موضوع پدافند غیرعامل و آگاهی بخشیدن به جامعه در این رابطه فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به هشتم آبان و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، گفت: در روزهای اول انقلاب که هنوز سپاه تشکیل نشده و ارتش شکل خود را باز نیافته بود بسیج حضور داشت.

آیت الله نعیم آبادی تربیت دانش آموزانی عدالت خواه و آرمان گرا، ولایت مدار، پرتحرک، با نشاط، سازمان یافته، بهره مند از مهارتهای زندگی، با انضباط و الگو برای دیگر دانش آموزان را از اهم خروجی بسیج دانش آموزی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج باید در همه جا و در همه سن ها حضور و وجود داشته باشد گفت: بهترین سن برای فعالیت بسیج در سن دانش آموزی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه هميشه پيشگیري بهتر از درمان بوده است، بیان داشت:  اگر اين پيشگيري عاقلانه و هوشمندانه صورت گيرد از ورود ضربات جبران ناپذر به جامعه و افراد جلوگيري مي كند و بسیج دانش آموزی یکی از مواردی است که می تواند در این راستا موثر واقع شود.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه افزود: مسؤولان بايد قدرت و ظرفيت بسيج دانش آموزي را به خوبي درك كنند تا كشور از اين فضا و بستر آماده و داراي پتانسيل بالا، علاوه بر بعد نظامي، در مسير جهش علمي و فرهنگي بهره مند شود.

امام جمعه بندرعباس ميدان فعاليت بسيج را در همه ابعاد جامعه دانست و اظهار داشت: امروزه حضور فعال و چشمگير بسيج را در ابعاد مختلف نظامي، سازندگي كشور، پيشرفت هاي علمي، فرهنگي و صنعت را شاهد هستيم و در واقع خروجي بسيج دانش آموزي، تربیت دانش آموزانی که عدالت خواه و آرمان گرا، ولایت مدار، پرتحرک، بانشاط، سازمان یافته، بهره مند از مهارتهای زندگی، با انضباط و الگو برای دیگر دانش آموزان است./851/201/ب2

ارسال نظرات