۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۸۰۱۸
آیت الله دری نجف آبادی:

13آبان نماد ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه 13آبان نماد ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار است، گفت: امسال در 13 آبان ماه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی یک بار دیگر انزجار خود را از استکبار جهانی و ایده های سلطه جویانه فریاد خواهند زد.
آیت الله دری نجف آبادی نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای بیت المقدس اراک، بیان کرد: یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 13 آبان روز سرنوشت‌ساز در تاریخ ایران اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه 13 آبان نماد ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار است، گفت: امسال در 13 آبان ماه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی یک بار دیگر انزجار خود را از استکبار جهانی و ایده های سلطه جویانه فریاد خواهند زد.

امام جمعه اراک حضور آحاد جامعه را در راهپیمایی روز 13 آبان ضروری دانست و افزود: حضور اقشار مختلف مردم در این روز پشتیبانی و حمایت مردم از آرمان های امام راحل، شهدا و منویات مقام معظم رهبری را به منصه ظهور می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای ساواک به شهادت رسیدند باید برای نسل جوان تشریح شود، افزود: در روز سیزدهم آبان ماه همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی، همانند سال های گذشته همهئ و همه راهپیمایی پرشوری در استان برگزار خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی 13 آبان را روز سرنوشت‌ساز در تاریخ ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: روز به یادماندنی 13آبان ماه باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود و جوانان نیز باید با برنامه ریزی اهداف این روز بزرگ را سرلوحه و اهداف زندگانی خود بدانند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به سفر هفته گذشته رییس جمهور و هیأت دولت تدبیر و امید به استان مرکزی، گفت: امیدواریم با سفر دولت تدبیر و امید به استان مرکری  شاهد خیر و برکاتی برای این استان باشیم و باید هم در بُعد فرهنگی و هم در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال جوانان زمینه توسعه مناسبی در استان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه ها در استان مرکزی، گفت: تعطیلی کارخانه های صنعتی و بیکاری جوانان مهمترین مشکلات این استان است که دولت باید برای خروج این واحدهای صنعتی از رکود و اشتغال جوانان برنامه ریزی های مدون داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه مشکلات بخش صنعت استان مرکزی باید رفع شود، تصریح کرد: سرمایه‌های ارزشمندی همچون شرکت هپکو، آذرآب، ماشین‌سازی، واگن‌سازی در بخش صنعت این استان وجود دارد که متأسفانه به دلیل عدم مدیریت مناسب و مشکلات اقتصادی نتوانسته‌ایم به درستی از این منابع و سرمایه‌ها استفاده کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه راه آهن سریع السیر یکی از نیازهای مردم استان مرکزی، است، خاطرنشان کرد: وجود فرودگاه اراک اگر چه نقش مهمی در توسعه استان دارد اما استفاده مردم از فرودگاه برای سفر به شهرهای نزدیک از قبیل قم و تهران توجیه اقتصادی نداشته و برای این مهم وجود قطار سریع السیر می تواند نقش مهمی در صرفه جویی انرژی و کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به برگزاری هر چه با شکوه تر اربعین حسینی، گفت: اربعین حسینی بزرگ‌ترین سرمایه معنوی، اخلاقی، علمی، سیاسی و اجتماعی مسلمانان است و در این ماه وقایع تاریخ‌سازی در کشور رخ داده که هیچ کدام از تاریخ این کشور محو نخواهد شد.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود./842/201/ب2

ارسال نظرات