۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۵۸۰۴۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شیعه واقعی شدن انسان را محبوب الهی ‌می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه شیعه واقعی شدن انسان را محبوب الهی ‌می‌کند، گفت: شیعه همان محبوب و مؤمن واقعی است که خداوند در قرآن از او یاد می‌کند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در حسینیه هدایت، گفت: پیامبر(ص) دلسوزترین انسان و با محبت‌ترین معلم تاریخ در عالم هستی به شمار می‌رود.

وی افزود: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید: من تو را رحمت للعالمین برای جهانیان قرار دادم؛ هر گاه خداوند عبد و بنده‌ای را دوست داشته باشد او را مورد رحمت خود قرار می‌دهد و چون این محبت از بالا به پایین است بسیار با ارزش و گرانسنگ به شمار می‌رود.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: محبت انسان به خداوند، محبت محدود به نامحدود است و هزینه خاصی ندارد در حالی که محبت خداوند به عبد به دلیل آن که خداوند مستجمع جمیع صفات کمالی است نمی‌توان اندازه کیفی و کمی آن محبت را ارزیابی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه کسب محبت الهی هزینه معنوی می‌طلبد، ابراز کرد: انسان اگر بخواهد محبت الهی را کسب کند باید هزینه معنوی داشته باشد، شیعه همان محبوب و مؤمن واقعی است که خداوند در قرآن از او یاد می‌کند.

این مفسر قرآن کریم در جواب برخی از ادعاهای فرقه‌های اسلامی که ادعا می‌کنند شیعه اختراع شده دوران صفوی است، گفت:  کلمه شیعه چند بار در قرآن کریم ذکر شده است و خداوند متعال در قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) را با نام شیعه مورد خطاب قرار می‌دهد، کسانی که ادعا می‌کنند شیعه اختراع شده دوران صفوی است کذاب هستند، چرا که در کتب و احادیث شیعه و اهل تسنن به این امر بارها اشاره شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پیامبر(ص) بارها و بارها یاران حضرت علی(ع) را شیعه خطاب کرده است، گفت: شیعه در نزد خداوند متعال بسیار قیمتی و با ارزش است، روایت است که شیعه ائمه معصومین(ع) هرگز لقمه حرام نمی‌خورد و خود را از آلوده شدن به گناه باز می‌دارد و همه افعال خود را در راستای کسب رضای الهی قرار می‌دهد.

این دانشمند فرزانه اضافه کرد: شیعه در کسب پاداش امیدش تنها به خدا بوده و اهل ریا نیست و هرگز از چیزی غیر از عذاب الهی نمی‌ترسد، جایگاه شیعه در قلب ائمه اطهار(ع) است و این بیانگر مقام شیعیان بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیعه واقعی شدن انسان را محبوب الهی ‌می‌کند./813/201/ب2

ارسال نظرات