۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۵۸۰۸۷
امام جمعه موقت اصفهان:

داشتن بصیرت و آگاهی از توصیه های بسیار مهم اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این جمله که داشتن بصیرت و آگاهی از توصیه های بسیار مهم اسلام است، گفت: درکارهایتان تفکر و تعقل را فراموش نکنید، زیرا که دشمنان اسلام از همین بُعد استفاده می کنند و به اسم دین شما را فریب می دهند.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: هر اندازه ما بصیرت و علم خود را افزایش دهیم باز هم چیزهای زیادی وجود دارد که ما قابلیت درک آنها را نخواهیم داشت و هر قدر دایره علم و دانش بشری زیادتر می شود ظلمت این جهان را بیشتر درک می کند.

وی با اشاره به مباحث شبهای گذشته که در رابطه با بکارگیری عقل و آگاهی در زندگی بود، افزود: انسان دارای حواس پنج گانه است و این حواس نیز قابلیت درک همه چیز را ندارند، بنابراین باید به واسطه ارتباط با اولیای الهی به عالم غیب متصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی اظهار کرد: چشم که مهم ترین ابزار معرفت و امور حسی انسان است، توانایی دید محدودی دارد، مثلاً رنگ هایی مانند ماورای بنفش و مادون قرمز در وسعت بینایی انسان قرار نمی گیرند، به همین سبب برای انسان قابل درک نیستند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این جمله که ابزارهای علمی، یکی از عوامل ارتقای درک بشر از عالم طبیعت بوده است، تشریح کرد: با توجه به اینکه ابزارهای علمی قدرت حواس انسان را افزایش داده است ولی قدرت درک ابزار نیز محدود است و ماورای ادراک و تفکر بشر از نظر شیعه در تاریکی مطلق فرو رفته است و حتی ژرف اندیش ترین دانشمندان هرگز نمی توانند از آن فراتر بروند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه به پهناور بودن عالم هستی اشاره کرد و ابراز داشت: برای پی بردن به عظمت عالم هستی کافی است که بدانیم منظومه شمسی ما و تمام ستارگانی که در آسمان به چشم می خورد جزئی از یک مجموعه به نام کهکشان راه شیری است که در این کهکشان طبق محاسبه ی دانشمندان بیش از یکصد میلیارد ستاره وجود دارد واین در حالی است که حداقل یک میلیارد کهکشان در عالم وجود دارد.

وی در پایان ابراز کرد: عالمی که ما در آن زندگی می کنیم قانونمند است و هیچ انسانی نمی داند چند میلیارد سال پیش این عالم ایجاد شده است و تا چه زمانی به این شکل باقی خواهد ماند، تنها مطلبی که متوجه آن شده ایم این است که طبق آیات قرآن این عالم یک سرانجامی دارد و از بین خواهد رفت./867/202/ب2

ارسال نظرات