۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۵۸۲۰۳
آیت الله طبرسی:

تک فرزندی، ازدواج سفید و طلاق توافقی تهدیداتی جدی علیه جامعه است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که دولت باید در زمینه خروج از تک فرزندی تشویق هایی را در نظر بگیرد، گفت: امروز دشمن دقيقه و ثانيه اي دست از دشمني با اسلام و مسلمانان برنمي دارد و بايد بيش از پيش براي مقابله با توطئه هاي آنان توجه داشت.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، دوری از آموزه های دینی را عامل بروز بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی دانست و گفت: امروز اگر همه برنامه ها ما بر اساس آموزه هایی که دین مبین اسلام بیان کرده پایه ریزی شود همه این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

امام جمعه ساری با تأکید براین که با تقویت ایمان و تکیه بر آموزه های دینی می توانیم بر بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی غلبه کنیم، تصریح کرد: امروز مهم ترین مشکل بشر نیز دوری از تقوا است.

وی به مسأله طلاق در جامعه اشاره کرد و با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در کشور، این آمار را مسأله‌ای ناخوشایند برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه ای که بر اساس آموزه های دین مبین اسلام گام برمی‌دارد نباید آمار طلاق بالا باشد.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسؤولان باید برای کاهش آمار طلاق و مقوله اعتیاد در کشور گام های مؤثرتری بردارند، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی باید آمار این گونه معضلات و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش یابد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که امروز معضلی نظیر طلاق و اعتیاد گرایبانگیر جامعه اسلامی است، گفت: مسؤولان کشور باید با برنامه‌ریزی مناسب و مدونی این مشکل را در کشور به حداقل برسانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اعتیاد و طلاق دل هر انسان مسلمانی را به درد می‌آورد، خاطرنشان کرد: در هر دو مقوله باید با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب نسل جوان را نسبت به این دو مقوله بیشتر آشنا کرد تا در آینده مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه در بسیاری از مواقع نسل جوان ما از روی ناآگاهی در دام اعتیاد گرفتار می شود، ادامه داد: اگر مسؤولان امر بیشتر به مسأله آموزش در این باره توجه کنند، آمار گرایش به مواد مخدر در نسل جوان کاهش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه بر اساس آمار بیشتر طلاق ها بین زوج ها، توافقی شده است که این نوع طلاق ها خطرناک تر از طلاق با دلایل اعتیاد، ناسازگاری و مسایل اقتصادی است، گفت: اینکه 46 درصد طلاق در مازندران برای زوجین که کمتر از پنج سال با هم زندگی مشترک داشته اند توافقی است، نشانه های خوبی به لحاظ رعایت ارزش های اخلاقی نیست.

امام جمعه ساری، طلاق توافقی را عامل کم شدن استحکام خانواده دانست و گفت: ازدواج ریشه ای که دختران با چادر سفید به خانه بخت می روند و با کفن سفید از خانواده جدا می شوند، کم رنگ شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این نکته که سختگیری کردن روی طلاق توافقی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: این نکته را چندین بار رهبری و دیگر مسؤولان ارشد تذکر داده اند که دشمن، فروپاشی خانواده به عنوان مرکز و ثقل پیشرفت جامعه اسلامی را هدف قرار داده است و همه باید مراقب باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه امروز آثار و برکات اهل بیت(ع) در خانواده ها به ویژه در نامگذاری فرزندان کم رنگ تر شده است، گفت: تک فرزندی، ازدواج سفید و طلاق توافقی تهدیدات جدی علیه جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که دولت باید در زمینه خروج از تک فرزندی تشویق هایی را در نظر بگیرد، اظهار داشت: امروز دشمن دقيقه و ثانيه اي دست از دشمني با اسلام و مسلمانان برنمي دارد و بايد بيش از پيش براي مقابله با توطئه هاي آنان توجه داشت.

وي با بيان اينكه دشمن براي براندازي حكومت اسلامي به مسأله خانه و خانواده توجه ويژه دارد، گفت: شبكه هاي اجتماعي و ماهواره اي با پخش فيلم هاي بي اساس به دنبال تخريب بنيان خانواده هستند.

آيت الله طبرسي با اشاره به این که دشمنان اسلام در تلاشند تا آثار و ثمرات اهل بيت(ع) را از خانواده ايراني بگيرد، خاطرنشان كرد: امروز حتي تاثير فيلم هاي ماهواره برخانواده هاي ايراني به اندازه اي است كه نام ائمه معصومين(ع) را كمتر براي فرزندان خويش برمي گزينند.

وي با اشاره به شكسته شدن قبح طلاق در جامعه امروزي، ابراز داشت: درگذشته ازدواج ها سنتي بودند و زوجه براين باوربود كه با چادر سفيد به خانه بخت برود و با كفن برگردد و براي خانواده و بقاي آن تلاش مي كردند./950/203/ب3

ارسال نظرات