۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۵۸۲۶۱

چند خبر کوتاه از استان ایلام

معاون استاندار ایلام گفت: تردد میلیونی زائران از این مرز در کنار ابعاد معنوی و ارزشی آن از نظر اقتصادی نیز برای استان ایلام بسیار ثمربخش بوده و امیدواریم هرچه سریع تر شاهد تکمیل طرح های نیمه تمام به ویژه در حوزه راه سازی و انرژی در شهرستان مهران باشیم.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حسین کلانتری، معاون استاندار ایلام روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان مهران اظهار داشت: روزگاری اگر کسی نامی از مهران را بیان می کرد، تنها چیزی که در اذهان خطور می کرد، نابودی زیرساخت های این شهرستان در نتیجه هجمه ددمنشانه رژیم بعث عراق و هم پیمانان آنها بود که منجر به تصرف این خطه خون رنگ توسط دشمن شد ولی در نتیجه رشادت های رزمندگان اسلام و تقدیم شش۶ هزار شهید گلگون کفن مهران به دامن پاک ایران عزیر بازگشت.

وی افزود: امروز مهران نه تنها تهدیدی برای نظام نیست بلکه به فرصتی مغتنم برای معرفی این استان در ابعاد ملی و بین المللی تبدیل شده و شاهد هستیم روز به روز آوازه این سرزمین در عرصه جهان اسلامی بیشتر می پیچد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تردد میلیونی زائران از این مرز در کنار ابعاد معنوی و ارزشی آن از نظر اقتصادی نیز برای استان ایلام بسیار ثمربخش بوده و امیدواریم هرچه سریع تر شاهد تکمیل طرح های نیمه تمام بویژه در حوزه راهسازی و انرژی در شهرستان مهران باشیم.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای ارائه خدمات به زوار اربعین

علی دلپیشه، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: تردد زوار اربعین حسینی از استان نیازمند همکاری، تعامل و بکارگیری برنامه منسجم و هماهنگ و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه دستگاه ها، نهادها و ارگان های سطح استان با دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارتقاء سلامت شهروندان مشارکت فعالانه ای دارند، تصریح کرد: همه ما باید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی شهروندان تلاش کنیم و البته برای تحقق این مهم تلاش، اهتمام و تعامل شهروندان نیز بسیار موثر و سودمند خواهد بود.

دلپیشه عنوان کرد: استان ایلام به عنوان امن‌ترین و بهترین مرز بین المللی برای زیارت عتبات عالیات در غرب کشور، یقیناً میزبان جمعیتی میلیونی از سراسر کشور خواهد بود، بنابراین ارتقای ظرفیت‌های بهداشت و درمان به ویژه ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی متناسب با این تردد را مورد توجه قرار دهیم تا پاسخگوی نیازهای زائران باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی و پیش بینی حضور و تردد بیش از سه میلیون زوار در استان به سلامت و امنیت مواد غذائی و بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشیم و دست اندرکاران این حوزه ها باید از تمام توان خود برای نظارت و اجرای برنامه های سلامت محور خود درباره بهداشت محیط و امنیت مواد غذائی به کار ببندند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با دارا بودن آمادگی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، در حال برنامه ریزی و اجرای برنامه های خود در این زمینه است و معتقدیم افزون بر این باید با همفکری و همکاری تمهیدات لازم اندیشیده شود تا ارائه خدمات به حجم انبوه زائران به بهترین وجه ممکن صورت پذیرد.

برپایی 23 پایگاه امداد و نجات ویژه اربعین در ایلام

محمد سلیمانی، مدیركل جمعیت هلال احمر استان ايلام تمهیدات اندیشیده شده برای راهپيمايي بزرگ اربعین راتشريح كرد و گفت: هلال احمر متولی کمیته "امداد و نجات" در ستاد اربعین استان است که در راستای رسیدن به اهداف این کمیته 23 پایگاه ثابت، سیار و موقت امداد و نجات جاده ای در سراسر استان بر پا است و تمرکز این پایگاه ها محور ایلام - مهران است.

مدیر جمعیت هلال احمر استان ایلام اظهار کرد: در صورت نیاز و تراکم ترافیکی بیش از ظرفیت محور جاده ایلام - مهران، زائران از مسیر جاده ملکشاهی به سمت مهران عبور داده می شوند.

وی افزود: طرح عملیاتی اربعین از 20 آبان ماه تا 10 آذر ماه ادامه دارد که در این ایام از استانهای مرکزی، همدان و لرستان کمک هايي دريافت مي شود.

سلیمانی با اشاره به استقرار بالگرد ها در استان گفت : ٣ فروند بالگرد در ایلام و یک فروند در مهران مستقر می شوند که در بحث حوادث احتمالی برای سرعت در انتقال مصدومین مورد استفاده قرار میگیرند.

مدیر جمعیت هلال احمر استان در رابطه با اسکان اضطراری خاطر نشان کرد: متولی اسکان اضطراری کمیته مشارکت های مردمی است؛ که در بازگشت بیشترین نیاز به آن احساس خواهد شد، با کمک هلال احمر و بر اساس وظیفه ذاتی اش این اسکان ها آماده سازی شده اند و تمامی امکانات ابتدایی همانند: پتو، موکت و ... در این ستادها تعبیه شده اند.

سلیمانی تصریح کرد: در روزهای گذشته جلسات هماهنگی متشکل از شورای مدیران هلال احمر استان، روسای ادارات شهرستانها، مدیران و معاونان استان برگزار و در این جلسات مباحث نهایی برنامه های اربعین مطرح شد.

مدیر جمعیت هلال احمر استان با توجه به قرارگاه مرکزی هلال احمر گفت: این قرارگاه در شهر مهران دایر و معاون سازمان امداد و نجات نیز در این قرارگاه مستقر خواهد شد./303/879/ب1

ارسال نظرات