۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۳۰۲
آیت الله طه محمدی:

فرهنگ قدرشناسی باید در جامعه احیا شود

امام جمعه همدان گفت: یکی از نکاتی که قرآن بر روی آن تأکید دارد قدردانی و قدر شناسی است که باید از افراد به اندازه زحمات آنها قدردانی کرد.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در مراسم عزاداری و تجلیل از عالم فقید آیت الله موسوی همدانی که شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به به نقش نماز جمعه در سعادت جامعه، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی برپایی نماز جمعه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام راحل فرمود که اگر این انقلاب به غیر برپایی نماز جمعه هیچ دستاوردی نداشت کفایت می کرد و این نشان از موفقیت نماز جمعه در تأثیر بر جامعه داشته است.

امام جمعه همدان گفت: یکی از نکاتی که قرآن بر روی آن تأکید دارد قدردانی و قدر شناسی است که باید از افراد به اندازه زحمات انها از انان قدردانی کرد.

وی با بیان این که در سال 83 در استان 10 نماز جمعه بر پا می شد اما امروز در بیش از 25 منطقه نماز جمعه برپا می شود، گفت: نماز جمعه رکن سیاسی و فرهنگی هر شهر است.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: یکی از امور مهمی که در کشور به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت برپایی 800 نماز جمعه در کشور است که اداره کردن این تعداد کاری بزرگ است.

وی افزود: بنده خود را از افراد پرکار در زمینه تبلیغ و امور فرهنگی می دانم اما نسبت به شخصیت و فعالیت های شبانه روزی حجت الاسلام والمسلمین تقوی احساس کمبود می کنم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: اگر نماز جمعه در کشور دایر نبود در هشت سال دفاع مقدس بازنده میدان بودیم ولی این اتفاق محقق نشد.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که هر روز نماز جمعه در کشور شکوفا می شود، گفت: با اهتمام ویژه ای که خلف صالح امام در جامعه به نماز جمعه داشته و دارند روز به روز بر پویایی نماز جمعه افزوده می شود./979/202ب2

ارسال نظرات