۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۵۸۳۶۵
آیت الله ری‌ شهری:

سازش با آمریکا خیالی خام است/ استکبار ستیزی از مهم‌ترین اصول انقلاب اسلامی است

آیت الله ری‌ شهری با بیان اینکه سازش با آمریکا خیالی خام است، گفت: استکبار ستیزی در پیدایش انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش اساسی و اصولی داشته و دارد.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرماندهان واحد پیشگام و اعضای بسیج دانش آموزی مدارس استان تهران ظهر امروز در تالار شیخ صدوق(ره) حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با آیت الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

آیت الله ری‌ شهری در این دیدار با گرامی داشت 13 آبان روز بسیج دانش ‌آموزی، با تاکید بر اینکه استکبار ستیزی از مهم‌ترین اصول اساسی انقلاب اسلامی است، گفت: استکبار ستیزی در پیدایش انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش اساسی و اصولی داشته و دارد.

وی با تاکید به ضرورت تبیین مبانی استکبار ستیزی با الهام گیری از آیات قرآنی و زمینه سازی برای پرورش انسانهای استکبار ستیز همچون شهید فهمیده را برای علاقه مندان به نظام و بسیجیان، امری لازم و ضروری دانست و افزود: شهید فهمیده تنها کسی بود که توانست مدال رهبری را از رهبر کبیر انقلاب دریافت کند.

آیت الله ری‌ شهری با اشاره به اصول سیاست خارجی ایران، اظهار داشت: خداوند در آیات قرآن کریم سیاست خارجی مسلمانان و رابطه آنان با دشمنان و غیر مسلمانان را ترسیم کرده است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مسلمان حق ندارد با مستکبرانی که دشمن خدا و دین او هستند رابطه داشته باشد؛ امکان ندارد انقلاب اسلامی با مستکبران که در رأس آن آمریکا قرار دارد رابطه مودت برقرار کند و این سیاست، سیاستی بود که امام راحل مطرح کرد و رهبر معظم انقلاب نیز همین سیاست را پیش گرفت.

این استاد اخلاق در ادامه با اشاره به آیات الهی، بیان داشت: خداوند مسلمانان را نسبت به برقراری رابطه با مستکبران و دشمنانی که حقوق آنان را به رسمیت نمی‌شناسند و متجاوز به حقوق مسلمانان هستند منع می‌کند.

این استاد حوزه علمه با تاکید بر اینکه برقراری رابطه پنهان و آشکار با مستکبران جهانی از نظر قرآن مطرود است، گفت: آمریکا معنای اتم استکبار جهانی است، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مبادا با دشمنان در ظاهر و پنهان رابطه داشته باشید؛ امام راحل فرمودند: هرگز امکان ندارد بغض و دشمنی با آمریکا از دل یک مسلمان خارج شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سازش با آمریکا را خیالی خام دانست و گفت: مستکبران و آمریکای جنایت کار تنها درصدد نابودی دین و اسلام اندیشه و اقدام می‌کنند.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اسلام با هیچ کشوری سر جنگ ندارد و از نظر قرآن کریم حسن رابطه با کشورهای غیر مسلمان که نسبت به اسلام سر دشمنی ندارند فاقد اشکال است.

آیت الله ری‌ شهری با تاکید بر تقویت روحیه استکبار ستیزی که به عنوان یک اصل سیاست خارجی در انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، اظهار داشت: دوستی اهل بیت(ع)، دوستی با دوستداران ائمه اطهار(ع) و انس با قرآن کریم سبب تقویت روحیه استکبار ستیزی در افراد جامعه می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا از افضل اعمال است./201/813/ب1

ارسال نظرات