۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۵۸۴۱۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

تفسیر به رأی از آیات قرآن جامعه را به انحطاط می‌کشد

محمدپور گفت: تفسیرهای غلط و سلیقه‌ای از آیات و آموزه های قرآنی جامعه را به انحطاط خواهد کشید، باید دانست که ائمه اطهار و اهل بیت رسول گرامی اسلام(ص) شایسته‌ترین بشر برای تفسیر کلام الله مجید هستند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرحله استانی یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان به همت کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت تبریز و با حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز این دوره از مسابقات که در امام خمینی(ره) شهرک شهید یاغچیان برگزار شد، با تأکید بر این‌که قرائت و حفظ قرآن مقدمه درک مفاهیم آیات کلام الله مجید است، اظهار داشت: توجه به مفاهیم قرآن نجات‌بخش جامعه بشری است.

وی با تأکید بر ترویج و نهادینه شدن گفتمان قرآنی در سطوح مختلف زندگی فردی و اجتماعی خاطرنشان کرد: مادامی که اندیشه، فرهنگ و ادبیات قرآنی در جامعه حاکمیت نداشته باشد، هر زمان با معضل و گرفتاری رو به رو خواهیم بود، به یقین چنگ زدن به ریسمان قرآن راه نجات از یوغ مستکبران است.

محمدپور با بیان این‌که فرهنگ اسلامی چیزی جز مفاهیم و آموزه های قرآنی نیست، تصریح کرد: تفسیرهای غلط و سلیقه‌ای از آیات و آموزه های قرآنی جامعه را به انحطاط خواهد کشید، باید دانست که ائمه اطهار و اهل بیت رسول گرامی اسلام(ص) شایسته‌ترین بشر برای تفسیر کلام الله مجید هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حاکمیت قرآن در تمام شئون زندگی شد و اظهار داشت: قرآن به انسان رشد و کمال و عزت می دهد و نمی توان آیات قرآن را قرائت کرد اما در زندگی به آنها عمل نکرد.

وی ادامه داد: اگر آسیب ها و اغتشاشات در جامعه دیده می شود، به دلیل دوری از قرآن است که نتوانسته ایم آیات قرآن را در زوایای مختلف زندگی عملی کنیم؛ باید پیام قرآنی را به نسل های مختلف جامعه انتقال دهیم و زمینه تدبر در آیات قرآن را فراهم کنیم.

همچنین مجتبی میرزایی نسب مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی هنری جوانان مساجد کشور در سخنانی با ارایه گزارشی از شیوه‌نامه اجرایی جشنواره قرآنی مدهامتان در استان‌ها اظهار داشت: مهلت شرکت در رشته مفاهیم و تفسیر یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان تا پنجم آذر ماه سال جاری تمدید شده است.

وی با بیان این‌که هدف اصلی جشنواره تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه قرآنی است، گفت: زمان برگزاری بخش مکتوب جشنواره قرآنی شامل تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه نیز تمدید شده تا شاهد طیف گسترده‌تری از علاقه‌مندان به مفاهیم عالی اسلامی در این جشنواره باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از خانه دیجیتال کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت مسجد امام خمینی(ره) شهرک یاغچیان تبریز بازدید کرد./935/203/ب3

 

ارسال نظرات