۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۵۸۴۱۹
مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

پایه و اساس فعالیت در حوزه ها برنامه های تهذیبی است

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه پایه و اساس فعالیت در حوزه ها برنامه های تهذیبی است، گفت: پایبندی به آداب طلبگی در زندگی شخصی و دوران تحصیلی طلاب یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه همه طلاب قرار گیرد.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مدیریت و معاونان حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در ادامه بازدید از مدارس علمیه استان، با حضور در مدرسه علمیه شهر هفشجان شهرکرد، به بررسی عملکرد آموزشی، پژوهشی و تهذیبی و همچنین مشکلات این مدرسه پرداختند.

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در حاشیه این بازدید، در جمع طلاب و اساتید مدرسه شهر هفشجان، بر ضرورت استفاده از فرصت طلبگی تأکید کرد و گفت: امام كاظم عليه السلام می فرماید «هر كه دو روزش برابر باشد، مغبون است و هر كه امروزش بدتر از ديروزش باشد ملعون و هر كه پيشرفتى در وجود خود نبيند در كمبود به سر برد و هر كه در مسير كاستى باشد، مرگ براى او بهتر از زندگى است».

وی با اشاره به نقش آفرینی طلاب و روحانیون در جامعه، تأکید کرد: طلاب برای موفقیت در عرصه طلبگی، باید با روحیه جهادی به تحصیل و تهذیب بپردازند.

حجت الاسلام احمدی، رعایت آداب و شرایط طلبگی در دوران تحصیل را یکی از مسائل مهم برای تحصیل در حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: پایبندی به آداب طلبگی در زندگی شخصی و دوران تحصیلی طلاب یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه همه طلاب قرار گیرد.

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که شأن و جایگاه لباس روحانیت در جامعه دینی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید در زندگی فردی و اجتماعی خود به اصول و اخلاق طلبگی پایبند بوده و الگوی جامعه دینی باشد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه پایه و اساس فعالیت در حوزه ها برنامه های تهذیبی است، ابراز کرد: مدیران مدارس علمیه نیز باید در سال تحصیلی جدید مسائل تهذیبی و اخلاقی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه نیت هر طلبه برای ورود به حوزه باید برای خدا باشد، تصریح کرد: به یقین نیت الهی بستر ارتقای علمی و اخلاقی طلاب را فراهم خواهد کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بهترین، سالمترین و نزدیکترین راه برای رسیدن به کمال و مقام بندگی کامل خداوند راه طلبگی است، افزود: باید با نیتی الهی به تحصیل علم و عمل صالح بپردازیم تا سعادتمند شویم.

وی یکی از مهمترین ویژگی های یک طلبه موفق را آزاد اندیشی عنوان و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه محقِق در جامعه کم شده، این در حالی است که با پیشرفت تکنولوژی درس خواندن بسیار راحت شده است؛ طلبه باید آزاد اندیش باشد تا محقق و متفکر شود که سؤال کردن، پرسیدن و مباحثه کردن به این امر کمک بالایی می کند.

در ادامه این نشست همچنین اساتید و طلاب نظرات، سؤالات و مشکلات خود را مطرح کردند و معاونان حوزه استان نیز علاوه بر پاسخ به سؤالات، به تبیین برنامه های معاونت مربوطه پرداختند.

گفتنی است، مدیر و معاونان حوزه استان چهارمحال بختیاری، پیش از این نیز از مدارس علمیه امامیه شهرکرد، قائمیه فرخشهر و امام صادق(ع) فارسان بازدید کرده بودند./9457/203/ب3

ارسال نظرات