۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۵۸۴۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

دفاع عالمانه و منطقی از دین رسالت اصلی روحانیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که غرب با ترویج فرقه‌های ضاله و عقاید التقاطی به دنبال ایجاد شبهات بی‌اساس در دین است، گفت: دفاع عالمانه و منطقی از دین رسالت اصلی روحانیت است.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع روحانیان فعال فرهنگی در مساجد تبریز با بیان این‌که اخلاق حسنه یکی از مهم‌ترین عوامل جذب جوانان به فعالیت‌های مسجدی است، اظهار داشت: سیره اهل بیت عصمت و طهارت بایستی الگوی مبلغان قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که بهره‌مندی از شیوه‌های نوین ارتباط با نسل جوان جامعه و همچنین استفاده از ابزارهای نوین لازمه موفقیت روحانیان و مبلغان حوزوی است، خاطرنشان کرد: آشنایی با مسائل روز، مخاطب‌شناسی و زمان‌شناسی در امر تبلیغ از جمله دیگر عوامل موفقیت یک تبلیغ پویا و اثرگذار است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که نسل امروز جامعه به دنبال آگاهی از فلسفه احکام الهی هستند، تصریح کرد: مبلغان دینی باید نسبت به موضوعات مختلف روز جامعه و مسائل فقهی احاطه کافی و کامل داشته باشند، تا بتوانند شبهات و سؤالات نسل جامعه جامعه را پاسخگو باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که ارتقای سطح معرفتی جامعه ضرورتی مهم برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام و تشیع است، گفت: غرب با ترویج فرقه‌های ضاله و عقاید التقاطی به دنبال ایجاد شبهات بی‌اساس در دین است.

وی ادامه داد: اگر روحانیان و مبلغان حوزوی نتوانند به صورت منطقی از اسلام و تشیع دفاع کنند، شبهات القائی از سوی رسانه‌های غربی موجب خواهند شد تا نسل جوان نسبت به آموزه های دینی و شیعی گرایش کمتری داشته باشند، در حقیقت دفاع عالمانه از دین اصلی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی رسالتی ذاتی در ترویج اسلام ناب محمدی(ص) دارد، گفت: روحانیت رکن مهم و اساسی سازمان در تحقق اهداف و برنامه‌ها شناخته می شود، در این راستا از ظرفیت حوزه های علمیه استان نیز استفاده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که استان با کمبود روحانی و مبلغ حوزوی رو به رو است، گفت: تعدادی از روستاها استان فاقد حتی یک روحانی مستقر است که همین امر موجب نفوذ برخی جریان‌های وابسته به غرب در این مناطق شده و موجب رواج فرقه‌هایی ضاله و کذایی می شود./202/935/ب1

ارسال نظرات