۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۵۸۴۶۵
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مشکل اساسی اقتصاد مقاومتی نبود باور قلبی در مسؤولان است/ سرمایه گذاران خارجی قاچاق را به جای تولید وارد می کنند

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه مشکل اساسی اقتصاد مقاومتی نبود باور قلبی در مسؤولان است، گفت: مسؤولان به دنبال حل مشکلات در خارج از کشور هستند، امروز در مناطق آزاد سرمایه گذاران خارجی قاچاق را به جای تولید وارد کشور می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیازمند باور و اعتقاد درونی در میان مسؤولان کشور است، اظهار داشت: برخی در داخل هنوز رفع مشکلات اقتصادی را در ارتباط با بیگانگان می جویند و اعتقاد قلبی به اقتصاد مقاومتی ندارند.

وی مشکل اصلی اقتصاد مقاومتی نبود باور و اعتقاد قلبی در میان مسؤولان دانست و گفت: تصور عده ای آن است که اگر اقتصاد مقاومتی شکل گیرد دروازه های کشور برای ارتباط با جهان بسته خواهد شد، در حالی که چنین تصوری بر خلاف معیارها و مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی دروزن زا و برون گرا است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران استکبارستیز است و هیچ گاه با کشورهای استکباری که به دنبال احیای سلطه خود و نفوذ در کشور هستند سازش نخواهد داشت، تصریح کرد: اقتصاد مقامتی در حقیقت اقتصاد کشور را از وابستگی و آسیب پذیر بودن در برابر بیگانگان و دشمنان تضمین خواهد کرد.

وی یکی از مؤلفه های اقتصادی مقاومتی را بهره گیری از ظرفیتهای درونی و استعدادهای انسانی داخل عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه ریزی صحیح و بهره گیری از نیروی انسانی مجرب و مستعد داخل کشور می تواند در پیشرفت اقتصادی کشور بسیار مؤثر باشد، اتلاف استعدادهای انسانی در کشور به معنای از میان رفتن سرمایه های این کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه برخی کلید حل مشکلات کشور را در خارج از مرزها می جویند، خاطرنشان کرد: امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مزین شد تا مسؤولان کشور به دنبال تحقق شعار سال باشند اما در این مسیر اقدام شایانی را مشاهده نکرده ایم و گویی مسؤولان قصد پیگیری این امر را ندارند.

وی مردم را عنصر اصلی اقصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: مسؤولان باید با حمایت از مردم تولید داخلی را رونق بخشند، روستاها دارای ظرفیتهای ویژه ای است که با حمایت از مردم شکوفا خواهد شد، اگر مردم را حمایت کنیم و مردم خود وارد عرصه اقتصادی و تولید شوند شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم شد.

امام جمعه جلفا با بیان اینکه اگر هزینه سفر سرمایه گذاران خارجی برای تولید و حمایت از محصولات داخلی می شد شاهد شکوفایی کشور در عرصه اقتصادی بودیم، تصریح کرد: اسنادی در دست است که نشان می دهد برخی با نام سرمایه گذار و به نام تولید از امتیازات مناطق آزاد استفاده می کنند اما قاچاق کالا را به جای تولید کالا انجام می دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق و ورود بی رویه کالاهای خارجی در تضاد با اقتصاد مقاومتی است، امروز شاهد تعطیلی ۲۰ کارخانه در منطقه هستیم که ناشی از قاچاق کالا و سوء استفاده سرمایه گذاران خارجی است./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات