۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۵۸۴۸۲
آیت الله مجتهد شبستری:

شهید آیت الله قاضی طباطبایی یار دیرین امام در مبارزات انقلابی بود

امام جمعه تبریز با اشاره به مجاهدت های شهید آیت الله قاضی طباطبایی در طول مبارزات انقلابی، گفت: این شهید محراب از عالمان مجاهدی بود که از همان سالهای نخست مبارزه در خدمت امام راحل حضور داشت و با وجود سختی ها این مسیر را رها نکرد.
آیت الله شبستری در دیدار خانواده شهید قاضی طباطبایی

به خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکشنبه شب در دیدار خانواده‌‌ شهید آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی به مناسبت سی و هفتمین سالگرد شهادت این شهید محراب با اشاره به خدمات ارزنده شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی، گفت: این شهید مایه برکت و اعتلای نظام اسلامی شد.

وی با بیان این که آیت الله قاضی طباطبایی عالمی ربانی و رهبری الهی بود که توانست با ایمان به خدا و اعتقادی راسخ اسلام و انقلاب را یاری کند، ابراز داشت: این شهید والا مقام بسیار متواضع و در برابر ناملایمتی ها بسیار محترمانه برخورد می کرد، به طوری که در برابر بی احترامی های مخالفان امام راحل، این شهید برخوردی منطقی داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به مجاهدت های شهید آیت الله قاضی طباطبایی در طول مبارزات انقلابی، خاطرنشان کرد: این شهید محراب از عالمان مجاهدی بود که از همان سالهای نخست مبارزه یعنی از سال ۴۲ در محضر امام راحل حضور داشت و با وجود سختی ها در تداوم این راه شک و تردیدی نکرد.

وی با بیان این که شهید قاضی طباطبایی لحظه ای از مبارزه و خدمت به انقلاب و اسلام دست برنداشت، افزود: شهید قاضی طباطبایی طلایه دار شهدای محراب بود و نخست شهید محراب بود در منطقه آذربایجان به خمینی آذربایجان و رهبر این خطه معروف بود و این نشان از عمق نفوذ شخصیت ایشان در مردم داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تداوم مسیر شهدای انقلاب و شهدای محراب، تصریح کرد: پیروی از مسیر شهدا و حفظ یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای گران قدری چون شهید آیت الله قاضی طباطبایی یک وظیفه مهم و اساسی بر دوش ما است و باید به این وظیفه مهم عامل باشیم.

وی برگزاری هر چه باشکوه تر مجلس بزرگداشت آیت الله قاضی را گامی در جهت تجلیل از مقام علم، شهادت و جهاد آن بزرگوار دانست و خاطرنشان کرد: آن عالم مجاهد تلاش بی وقفه ای را در منطقه اذربایجان در راه پیروزی انقلاب اسلامی داشت و در این مسیر از هیچ امری فرو گذار نکرد./۸۵۴/پ202/ج1

ارسال نظرات