۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۸۴۸۳
امام جمعه ساوه:

رمز بقای حاکمیت اسلامی، ولایت‌فقیه است

امام جمعه ساوه گفت: رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است، جنبش‌های اخیر از جمله اخوان‌المسلمین و انقلاب مردم الجزایر علی رغم تلاش‌های بسیاری که داشتند شاهد حاکمیت اسلام نبودند چرا که در این انقلاب‌ها به نقش ولایت توجه نشده بود.
امام جمعه ساوه

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان ساوه در مراسم افتتاحیه جشنواره ولایت که در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک برگزار شد با اشاره به قالب حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه گفت: رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است، جنبش‌ها و انقلاب‌های اخیر از جمله جنبش اخوان‌المسلمین و انقلاب مردم الجزایر علی رغم تلاش‌های بسیاری که داشتند شاهد حاکمیت اسلام نبودند چرا که در این انقلاب‌ها و جنبش‌ها به نقش ولایت توجه نشده بود.

امام جمعه شهرستان ساوه قانون و حکومت را از ارکان اصلی جوامع مختلف بشری دانست و ادامه داد: حال سؤال این است که بهترین قانون و نوع حکومت کدام است؟ در دنیا دو نظام حکومتی وجود داد؛ فرهنگ پیرو که در این فرهنگ ملاک خواست مردم است در آن حاکمیت امیال مطرح می‌شود و خوب و بد با نظر مردم و رضایت آنان مشخص می‌شود.

وی افزود: مثلاً در کانادا ۷۰ سال پیش اگر کسی با آستین کوتاه در مکان‌های عمومی ظاهر می‌شد مجازات داشت اما امروز این طور نیست چون میل آنها تغییر کرده است و موارد زیادی از بی‌عفتی و بی‌بندو باری که امروز در جوامع غربی رایج است ناشی از این طرز تفکر و حاکمیت امیال انسانی است.

امام جمعه ساوه اظهار کرد: دومین نظام حکومتی، فرهنگ پیشرو است که اعتقاد دارد این عالم خدایی دارد که آفریننده همه انسان‌هاست پس بیشتر از هرکس به نیازهای انسان آگاهی دارد و می‌داند چه قانونی برای جوامع انسانی بهتر است.

حجت‌الاسلام حسینی راه دسترسی به قانون خدا را پیامبران معرفی کرد و افزود: شبهاتی درباره نحوه نزول وحی و اصل وحی مطرح می‌شود و عده‌ای نیز قرآن را ساخته پیامبر(ص) می‌دانند، اگر نگاه به خود قرآن شود جواب این شبهات روشن می‌شود در قرآن بیش از ۳۰۰ بار  واژه «قل» آمده است که نشان می‌دهد پیامبر(ص) وظیفه ابلاغ وحی را برعهده داشته و این دستورات را از جای دیگر می‌گرفته است.

امام جمعه ساوه تأکید کرد: قرآن کتابی کامل است و در آن علاوه بر برنامه‌های اعتقادی، اصول نظامی، دفاعی، روابط بین‌الملل، حقوق شهروندی و... نیز مطرح شده است. برای اجرای قوانین قرآن نیاز به تشکیل حکومت اسلامی داریم یعنی حکومتی که دارای قوانین اسلامی و حاکم اسلامی باشد حاکم اسلامی نیز باید اسلام شناس و در اوج وارستگی باشد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: مدیر و مدبر و سیاستمداری از دیگر از ویژگی‌های حاکم اسلامی است، این شروط را فقط پیامبر(ص) و خاندانش دارند چرا که هم دارای ویژگی مصونیت از گناه و هم مصونیت از مدیریت هستند، پس حکومت از آنِ پیامبر(ص) حضرت علی و آل علی(ع) است.

امام جمعه ساوه در پایان تأکید کرد: اما امروز در شرایطی به سر می‌بریم که پیامبر و امام دسترسی نداریم باید به کسی مراجعه کنیم که شرایط بالا را در حد اعلی داشته باشد و آن همان پذیرش ولایت فقیه است یعنی اسلام شناسی که در اوج وارستگی باشد.

یادآور می‌شود: جشنواره ولایت، برای سومین سال متوالی در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی اراک به مدت ۳ روز برگزار می‌شود./101/842/ب1

ارسال نظرات