۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۵۸۶۵۲

برگزاری همایش «سه ساله کربلا» در حرم حضرت معصومه

کارشناس مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری همایش« همایش سه ساله کربلا» در آستان حضرت معصومه(س) گفت: این همایش همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه خاتون در آستان حرت معصومه(س) برگزار می شود.
قیام عاشورا

مریم شهبازی، کارشناس مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ، با اشاره به برگزاری «همایش سه ساله کربلا» در آستان حرت معصومه(س) گفت: این همایش همزمان با 15 آبان ماه و مصادف با پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه خاتون در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار می شود.

وی افزود: این همایش ساعت 15 روز شنبه در شبستان نجمه خاتون(س) با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم و بانوان برگزار خواهد شد.

کارشناس مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حرت معصومه(س) هدف  از برگزاری این همایش را گرامیداشت و اکرام فرزندان شهدای مدافع حرم و معرفی ابعاد مختلف شخصیتی حضرت رقیه خاتون(س) عنوان کرد، افزود: سخنرانی پیرامون شخصیت حضرت رقیه خاتون و شهدای مدافع حرم، برگزاری مراسم عزاداری و مداحی از جمله برنامه های محوری این همایش خواهد بود.

خانم شهبازی با تاکید بر اینکه این همایش ویژه بانوان است، تصریح کرد: حضور در این همایش برای عموم بانوان آزاد بوده و بانوان می توانند به همراه فرزندان خود در این همایش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در ایام ماه محرم و صفر برنامه های واحد فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) به نحوی برنامه ریزی شده که ابعاد مختلف نهضت عاشورا مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: استقبال بانوان از این برنامه ها بسیار خوب بوده است.

کارشناس مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) با تاکید بر برنامه های رواق حضرت خدیجه (س) در هفته جاری اظهار کرد: بررسی انگیزه های قیام عاشورا، بررسی جایگاه و نقش زنان در واقعه عاشورا و بررسی شخصیت حضرت زینب(س) به عنوان عقیله بنی هاشم و برگزاری مراسم مداحی و تلاوت زیارت عاشورا از جمله برنامه های فرهنگی رواق حضرت خدیجه(س) در هفته جاری خواهد بود.

خانم شهبازی یادآور شد: همچنین بانوان برای ثبت نام در دروه های معارفی آستان مقدس قم و اطلاع از دوره های برگزار شده در واحد فرهنگی می توانند با شماره های 37175410 و 37175505 تماس بگیرند./968/ت302/س

ارسال نظرات