۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۵۸۶۵۳

چند خبر کوتاه از استان ایلام

مسؤول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: خوشبختانه میزان مشارکت عموم مردم در استان های مختلف در فرآیند بازسازی حرمین شرفین کشور عراق بسیار بالا است که نشان از عمق عشق و ارادت ملت ایران به ائمه معصومین(ع) دارد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حسین کلانتری، معاون سیاسی استاندار ایلام، ظهر دوشنبه در مراسم سالروز آزادسازی موسیان و دهلران اظهار داشت: استان ایلام و شهرهای موسیان و دهلران در هشت سال جنگ تحمیلی خط مقدم جبهه جنگ بودند و عملیات های مهمی در این مناطق انجام شده است.

وی بیان داشت: عملیات محرم که منجر به آزادسازی موسیان و دهلران شد یکی از مهمترین عملیات دفاع مقدس به شمار می رود که باید بیشتر در کشور و بین مردم و نسل جوان بازگو شود.

کلانتری با اشاره به اینکه امروز کشورمان با رهنمودهای مقام معظم رهبری در همه عرصه های جهانی صاحب جایگاه است، افزود: یکی از عوامل موفقیت کشورمان رشادت های هشت سال جنگ تحمیلی است که باعث پشتوانه ای قوی برای ملت ما شده است.

وی افزود: شهدا با ایستادگی در سنگرهای خون و شرف و خانواده شهدا با تحمل داغ فرزندان خود به ما درس عزت ، شرافت و ایستادگی دادند.

کلانتری تصریح کرد: رمز پیروزی ملت ایران در دوران های مختلف وحدت، حرکت پشت سر امام و رهبری، دفاع از دولت و توجه به خواسته های ملت بوده است.

معاون استانداری ایلام عنوان کرد: دفاع مقدس در واقع نشان دهنده این است که باید برای ماندن همیشه باید ایستاد و تا زمانی که مردانه در میدان هستیم هیچ آسیبی به ما وارد نخواهد شد.

افزایش مساحت حرم حضرت علی (ع) به ۲۲۰ هزار متر مربع

فرناز بیگی، مسوول امور بانوان ستاد بازسای عتبات عالیات کشور، روز سه شنبه در جلسه مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار داشت: با سقوط رژیم بعث عراق و تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) تلاش های دامنه داری را برای بازسازی عتبات عالیات کشور عراق آغاز کرده و توفیقات بسیاری نیز در این زمینه بدست آمده است.

وی افزود: مساحت حرم حضرت علی (ع) پیش از بازسازی تنها ۱۱۰ هزار متر مربع بود که با اقدامات صورت گرفته این مقدار هم اکنون به ۲۲۰ هزار متر مربع افزایش یافته است.

مسؤول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تاکید کرد: خوشبختانه میزان مشارکت عموم مردم در استان های مختلف در فرآیند بازسازی حرمین شرفین کشور عراق بسیار بالاست که نشان از عمق عشق و ارادت ملت ایران به ائمه معصومین (ع) دارد.

بیگی ادامه داد: هم اکنون نیز شاهد هستیم فرزندان غیور این آب و خاک برای دفاع از خاندان آل الله در لباس مدافعان حرم رشادت ها کرده و از عزیزترین سرمایه خود می گذرند تا اجازه ندهند تکفیری های وابسته با دنیای غرب آسیبی را به حرم های ائمه اطهار وارد کنند.

وی اضافه کرد: بازسازی اماکن اطراف حرم حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نیز از تل زینبیه تا خیمه گاه و همچنین صحن عقیله بنی هاشم در گستره ۱۶۰ هزار متر مربع در دستور کار قرار دارد که بر اساس پیش بینی ها اتمام آن شش سال به طول می انجامد.

بیگی با قدردانی از مشارکت مردم استان ایلام در بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: سهمیه هر استان برای سال جاری به منظور کمک به بازسازی مشخص شده که سهم مردم ولایت مدار این استان ۱۰ میلیارد ریال است.

استقرار 23 پایگاه امدادرسانی جاده‌ای در ایلام

محمد سلیمانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام ظهر امروز در نشست با مسؤولان عضو کمیته امداد و نجات اربعین استان ایلام اظهار داشت: اربعین یک حماسه بین‌المللی است و مردم استان ایلام میزبان این حماسه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: این برنامه فرصت بسیار بزرگی برای استان ایلام بوده و مجموعه مدیران استان ایلام و مردم استان ایلام خادمان خوبی برای زوار اربعین حسینی بوده و هستند.

وی از استقرار 23 پایگاه امدادرسانی ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان ایلام و مسیر تردد زوار اربعین حسینی خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در حال آماده‌باش هستند.

لزوم تخصیص اعتبار به فعالیت های قرآنی در ایوان

علی حیدری کیا، کارشناس امورقرآنی اداره تبلیغات اسلامی ایوان گفت: عدم اختصاص اعتبار اساسی ترین مشکل در زمینه فعالیت های قرآنی در بین خانه های قرآنی عنوان کرد.

حیدری کیا اظهارکرد: در کشوری که بر اساس قرآن اداره می‌شود نباید اعتبارات قرآنی نادیده گرفته شود.

وی افزود: در شرائطی که استکبار جهانی ودشمنان اسلام با ترفندهای مختلف اینترنتی و شبکه های ماهواره‌ای وفضای مجازی، سرمایه‌های اصلی کشور یعنی جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده، اعتبارات قرآنی باید افزایش یابد.

حیدری کیا در ادامه گفت: اختصاص اعتبارات قرآنی یکی از مولفه های اصلی خانه های قرآنی جهت جذب جوانان و نوجوانان به کلاسهای قرآنی می باشد که از مسؤولان ذیربط انتظار می رود در این زمینه چاره ای بیندیشند.

صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی در مهران برگزار شد

به مناسبت سالروز شهادت دانش آموز بسیجی محمد حسین فهمیده، روز بسیج دانش آموزی و پدافند غیر عامل، صبحگاه مشترک سپاه و آموزش و پرورش با حضور فرمانده سپاه ناحیه مهران، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان ادارات شهرستان مهران برگزار شد.

در این مراسم سرگرد جاویدان فرمانده سپاه ناحیه مهران، ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) بر بصیرت دانش آموزان نسبت به موقعیت کنونی و شناخت دشمنان اسلام و آمادگی  دانش آموزان برای یک حضور گسترده در مراسم یوم الله 13 آبان به عنوان یک پدافند غیر عامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تأکید کرد.

گفتنی است، پایان بخش مراسم سخنرانی سرگرد ناصری مسؤول بسیج دانش آموزی سپاه استان بود که بر آگاهی بخشی و شناساندن دانش آموزان نسبت به 36 هزار دانش آموز شهید و انتقال این حماسه ها و رشادتها به دانش آموزان نسل بعد تأکید کرد./303/879/ب1

ارسال نظرات