۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۵۸۶۶۱
رییس ستاد اقامه نماز استان قم خبر داد؛

اجلاس نماز 20 ‌آبان در قم برگزار می شود

رییس ستاد اقامه نماز استان از برگزاری اجلاس نماز استان قم در بیستم آبان ماه سال جاری خبر داد.
رئیس ستاداقامه نماز استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه یار رییس ستاد اقامه نماز استان قم عصر دوشنبه در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی از برگزاری اجلاس نماز استان قم در بیستم آبان ماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: کارها خوبی درباره نماز انجام شده که از جمله آن اجلاس سال گذشته نماز بود که با هدف شناخت ظرفیت های نماز برگزار شد، تشویق فعالان عرصه نماز و مسجدسازی و فعالان تحقیقاتی و پژوهشی نماز تقدیر و تجلیل به عمل آمده است.

خامه یار با بیان این که امسال دومین اجلاس استانی در قم برگزار می شود، اظهار داشت: امسال به جد اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف استان بحث نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را فرهنگ سازی کردند که در هر دو روز روحانی در هیأت ها مستقر شد و این نماز جلوه بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: در اربعین سال گذشته اعزام روحانی از سوی اوقاف و اداره تبلیغات اسلامی داشتیم، با حوزه های علمیه هماهنگی هایی انجام شد که در استان کرمانشاه، ایلام، خوزستان و مرکزی کارگروه هایی برای تبلیغ دین و نماز تشکیل شده است.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این که در سه استان به کمک شهرداری تهران خیمه های نماز را برپا کردیم، ابراز داشت: حداقل گنجایش هر خیمه ای 2 هزار و 500 نفر بوده است، مرکز تخصصی نماز هم داریم که باید بیشتر دیده شود و حوزه باید در کنار مراکز تخصصی دیگری که دارد باید متکفل کار باشد.

وی عنوان کرد: اداره اوقاف، اداره تبلیغات اسلامی، اداره کل امور زندان ها، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، صداوسیما و دستگاه های دیگر در این اجلاسیه مشارکت دارند و عزمشان بر این است که اجلاس را به خوبی برگزار کنند و با هیأت های مذهبی هم پوشانی داشته باشند که اقدامات خوبی صورت گیرد.

خامه یار خاطرنشان کرد: سال گذشته روحانیان ما در مرزها، موکب ها و ایستگاه های صلواتی مستقر بودند تا به به تبلیغ بپردازند، کارهای خوبی صورت گرفته اما ظرفیت های بسیاری وجود دارد که باید به آن ها رجوع کرد، مقام معظم رهبری در پیام خود به اجلاس گذشته فرمودند از همه ظرفیت ها باید استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برگزار اجلاس استانی و اجلاس سراسری که در استان البرز برگزار می شود بتوانیم از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم، مراسم افتتاحیه اجلاس در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود و صداو سیما همت کرده که اجلاس به صورت زنده پخش شود./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات