۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۵۸۶۸۳

شیراز میزبان شب‌ شعر عاشورایی طلاب و دانشجویان سراسر کشور می‌شود

دبیر علمی سوگواره شعر عاشورایی دانشجویان و طلاب سراسر کشور از میزبانی شیراز در برگزاری شب شعر عاشورایی طلاب و دانشجویان سراسر کشور خبر داد.
شعر عاشورایی

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز به نقل از روابط عمومی سوگواره شعر عاشورایی دانشجویان و طلاب کشور،  سید محمدامین جعفری اظهار داشت: پس از چند دوره فطرت در برگزاری آیین ویژه دانشجویان و طلاب، امسال با همراهی و همدلی تحسین‌برانگیز اداره قرآن و عترت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فراخوان بزرگ سوگواره شعر عاشورایی طلاب و دانشجویان سراسر کشور به تمام حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و آموزشی زیر پوشش وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.

وی افزود: درعین‌حال فرصت کم اعلام‌شده در این فراخوان برای ارسال آثار، استقبال چشمگیر دانشگاهیان کشور به ارسال 847 اثر انجامید که پس از سه مرحله داوری دقیق سرانجام 14 اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و از صاحبان آن‌ها برای حضور در شیراز و آیین ویژه دانشجویان و طلاب دعوت شده است.

جعفری برگزاری این سوگواره ملی را یکی از زیباترین جلوه‌های وحدت و هم‌صدایی فرهنگی میان حوزه و دانشگاه نامید و گفت: زمان برگزاری آیین شعرخوانی این سوگواره در طلیعه و یک‌ شب زودتر از سی‌ویکمین دوره شب‌های شعر عاشورا، یعنی غروب فردا سه‌شنبه یازدهم آبان‌ماه جاری در تالارهای سینا و صدرا خواهد بود تا فرصتی برای حضور عموم مردم فرهنگ‌پرور شیراز و عاشقان فرهنگ عاشورایی باشد.

عضو ستاد برگزاری شب‌شعر عاشورای شیراز، برگزاری 31 ساله‌ شب‌شعر عاشورا را سند فرهیختگی و فرزانگی مردم فارس و شیراز دانست و اضافه کرد: هیچ جریان و اتفاق ادبی معاصر به‌اندازه و میزان شب‌شعر عاشورای شیراز از معیار ماندگاری و تأثیرگذاری و جریان‌سازی در فضای ادبی کشورمان برخوردار نبوده و به این میزان نتوانسته است در پرورش نسل‌های نوین شاعران آیینی، عاشورایی و حتی اجتماعی مؤثر باشد.

، سی‌ویکمین دوره شب‌های شعر عاشورا یک شب پس از شب‌شعر عاشورای دانشگاهیان، به مدت دو شب، چهارشنبه و پنجشنبه دوازدهم و سیزدهم آبان‌ماه جاری در تالار حافظ و با حضور عموم مردم ادب‌پرور شیراز برگزار می‌شود./۹۱۹/102/ب2

ارسال نظرات