۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۵۸۷۰۵
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب دینی و فرهنگی بدون اتکا به غرب و شرق است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب دینی و فرهنگی بدون اتکا به غرب و شرق است.
حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با دانش‌آموزان فعال قرآنی مشغول به تحصیل در دبیرستان صدرا با اشاره به اینکه امروز جوانان هدف جنگ نرم دشمنان هستند، اظهار کرد: قرآن کریم از فاکتورهایی است که ایستادگی مردم در مقابل توطئه‌های استکبار را ماندگار می‌کند و در این راستا باید فرهنگ قرآنی در بین جوانان تقویت شود.

وی با تاکید بر حفظ هویت فرهنگی افزود: تمام ملت‌ها با هویت فرهنگی زنده هستند و هویت ملت‌ها روزهای سرنوشت‌ساز و افتخارآفرینی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از توطئه‌های استکبار بر کشورها ایجاد فاصله بین ریشه‌های تاریخی است، گفت: برای مقابله با این ترفند دشمن، باید به ریشه و تمدن خود توجه کنیم.

وی ادامه داد: ملتی که ریشه‌دار باشد و به هویت فرهنگی و سیاسی خود توجه کند، به راحتی تسلیم نخواهد شد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کشور ایران با بهره‌گیری از فرهنگ قرآنی و سیره ائمه معصومان (ع) بزرگ‌ترین و ماندگارترین انقلاب را با ماهیت دینی و فرهنگی ایجاد کرده است، گفت: هدف استعمارگران ایجاد شکاف و فاصله بین ملت‌ها است، چرا که ملت بی‌ریشه نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب دینی و فرهنگی بدون اتکا به غرب و شرق است، افزود: قبل از انقلاب دو تفکر غرب و شرق بر دنیا حاکم بود، اما پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی بر این دو تفکر بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان در سنگر دفاع از هویت دینی و اعتقادی کشور با تمام توان جنگ کردند و در هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم نظام و انقلاب شده است، گفت: باید این رشادت و دلاوری‌ها به نسل جدید انتقال پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین به گرامیداشت روز ۱۳ آبان نیز تاکید کرد و گفت: برای حفظ هویت ملی و دینی ایران نباید ۱۳ آبان را فراموش کرد./907/102/ب2

ارسال نظرات