۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۵۸۷۳۹

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

برگزاری همایش بصیرت افزایی، بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت محمد سخندان، سالگرد ارتحال حجت الاسلام مقدم، سلسله همایش های سبک زندگی اسلامی همچنین برگزاری نشست زیارَت و تاثیر آن بر هویتِ شهر مشهد و نشست تقریباً هیچ؛ فرجام اعتماد به دشمن، پذیرش تربیت مربی معارف مهدویت از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی در این هفته است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بصیرت افزایی با موضوع «13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا» با سخنرانی مبارزان انقلاب اسلامی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس در مشهد برگزار می شود.

این همایش سه شنبه 11 آبان‌ماه، ساعت 19:30 در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در خیابان کوهسنگی برگزار می شود.

بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت محمد سخندان

بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت بسیجی محمد سخندان،‌ مدافع حرم حضرت زینب(س) جمعه 14 آبان‌ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در مشهد برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام یادگاری و مداحی مهدی رسولی و سید مصطفی قدمگاهی مسجد غدیر باباعلی واقع در حد فاصل شهید کامیاب 11 و 13 برگزار می شود.

سالگرد ارتحال حجت الاسلام مقدم

مراسم سومین سالگرد ارتحال عالم متقی، حجت الاسلام سید محمد تقی مقدم با سخنرانی حجت الاسلام کاظم راشدیزدی در مشهد برگزار می شود.

این مراسم ویژه آقایان روز چهارشنبه 12 آبان‌ ماه، ساعت 18:30 تا 20:30 در حسینیه حضرت ولی عصر(عج) فرهنگیان برگزار می شود.

گفتنی است، حجت الاسلام مقدم از مبارزان دوره رضاخان در عرصه هاي مختلف اجتماعي و دفاع از شريعت مقدس اسلام است که سرانجام پس از عمري پر برکت در خدمت اسلام در اذان گاه مغرب یازدهم آبان ماه سال 1392به ملکوت اعلا پيوست و در جوار مرقد مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

نشست زیارَت و تاثیر آن بر هویتِ شهر مشهد

هشتمین نشست گفتمان شهر با موضوع زیارَت و تاثیر آن بر هویتِ شهر مشهد، «تأملی انسان شناختی» با حضور ابراهیم فیاض و جبار رحمانی برگزار می شود

این نشست پنج شنبه  سیزدهم آبان‌ماه همزمان با روز ملی استکبارستیزی ساعت 16 تا 19

پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن دایر می شود.

تقریباً هیچ؛ فرجام اعتماد به دشمن

به منظور گرامیداشت سالروز 13 آبان، نشست عنوان «تقریباً هیچ؛ فرجام اعتماد به دشمن» با سخنرانی علیرضا زاکانی، نماینده مجلس در دوره‌های هفتم تا نهم در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می شود.

این برنامه روز چهارشنبه 12 آبان‌ماه ساعت 18 واقع در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در صحن هدایت حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

برگزاری سلسله همایش های سبک زندگی اسلامی

سلسله همایش های سبک زندگی اسلامی در تالار نور واقع در خیابان آبکوه مشهد با سخنرانی معماریانی کارشناس و مشاوره خانواده برگزار می شود.

شیوه های تصمیم گیری در زندگی، فنون ارتباط مؤثر در زندگی، نقش تفکر مثبت در زندگی موضوع این همایش ها در روزهای یکشنبه 16 آبان، جمعه پنجم آذرماه و پنجشنبه 18 آذرماه است.

پذیرش تربیت مربی معارف مهدویت

مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان رضوی، به منظور تربیت و پرورش نیروهای توانمند و متخصص در رشته تخصصی مهدویت، از بین طلاب واجد شرایط، مربی مهدویت می‌پذیرد.

علاقه مندان تا  17 آبان ماه مهلت دارند تا با مراجعه به ساختمان نهضت سواد آموزی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) ثبت نام کنند.

تاریخ برگزاری آزمون 20 آبان‌ماه ساعت 9 صبح و منبع آن «کتاب دو جلدی 200 پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(عج)» است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 32282845 و 32226437 تماس بگیرند./303/1308/ب1

ارسال نظرات