۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۵۸۷۹۱
آیت الله علوی گرگانی:

خدمت به مردم عمل محبوب خداوند است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که خدمت به مردم در نزد خداوند محبوب است، گفت: حتی پیامبر اکرم(ص) در سفرهای دسته جمعی وظیفه ای را برعهده می گرفته است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار با مسؤولان و رابطین گزینش جمعیت هلال احمر سراسر کشور با اشاره به آیه 271 سوره بقره بیان داشت: خداوند انسان را به صورتی آفریده است که باید در اجتماع باشد نه گوشه گیر.

مرجع تقلید ادامه داد: در مردم بودن همراه با خدمت کردن است چنانچه خداوند در قرآن کریم می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده اید تقوا داشته و با صادقین باشید» واژه «با صادقین باشید» نشان می دهد بشر اجتماعی است نه انفرادی که بر اساس روایات، ائمه معصوم(ع) در رأس صادقین قرار دارند.

وی با تأکید بر این که ائمه معصوم(ع) نیز در میان مردم بوده اند، اظهارداشت: با مردم بودن و گناه نکردن هنر است نه تنها بودن چنانچه معصوم می گوید با مردم باشید اما همانند برخی مردم گناهکار نباشید و این مهم است که انسان در جامعه باشد و مورد تأثیر گناه دیگران قرار نگیرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در قیامت به شخص عابد می گویند هر عملی که انجام داده ای برای خودت بوده است و برای دیگران چه کرده ای؟ در روایت آمده است با فردای قیامت آن‌ هایی در محضر خدا محبوب‌ تر هستند که دست مردم را بگیرند بنا براین رسیدگی به دیگران در نزد خداوند بسیار محبوب است.

وی با تأکید بر این که حتی اگر دارای منصبی نیستید دست خدمت داشته باشید، اظهارداشت: در روایت آمده است پیامبر اکرم(ص)  در سفرهای دسته جمعی همانند دیگران وظیفه ای را برعهده می گرفتند؛ این روایت اهمیت خدمت رسانی به مردم را نشان می دهد.

مرجع تقلید با بیان این که خدمت کردن به مردم دارای مراتبی است، گفت: در برخی موارد خدمت به مردم دارای زمان خاصی است و برخی موارد در آماده باش بودن است و خدماتی که از سوی هلال احمر به مردم ارائه می‌شود همیشه نیاز به آماده باش دارد و شما همیشه باید آماده خدمت به مردم باشید و همین آماده به خدمت بودن در محضر خدا بسیار پسندیده است.

وی ادامه داد: در برخی موارد خدمت آشکار است همانند خدمات هلال احمر که همه مردم از آن‌ها اطلاع دارند؛ بعضی خدمات باید مخفی باشند مانند خدمت به پدر و مادر زیرا خدمت آشکار به آنها موجب می شود عزت شان زیر سؤال بنابراین به گونه ای به مردم خدمت کنید که عزت آنها خدشه دار نشود؛ مزد شما آن است که خدا برای شما قرار داده است./1324/پ202/ج

ارسال نظرات