۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۵۸۸۰۱
آیت‌الله ایمانی:

شبکه‌های اجتماعی را از تهاجم به غرب پر کنیم/ معنویت، بصیرت و مقاومت لازمه بسیجی بودن است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: شبکه‌های اجتماعی را از تهاجم به غرب پر کنید، غرب در زمینه‌های مختلف نقطه ضعف دارد و ما هرچقدر این نقاط ضعف را مطرح کنیم هنوز هم جای کار دارد، مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نشانگر نقاط ضعف غرب است.
آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آيت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندهان سپاه فجر، فرماندهان ناحیه بسیج دانش‌آموزی، معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی در محل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس برگزار شد، گفت: بسیج بدنه فعال یک ملت و یک امت است، یعنی آن مجموعه‌ای که کارآیی دارد، اثرگذار و نقش‌آفرین است مجموعه بسیج است.

بسیج رنگ و انگ سیاسی نداشته و نخواهد داشت

وی در ادامه افزود: این مجموعه به خاطر ویژگی‌هایی که دارد در قالب هیچ تشکیلات و گروه سیاسی نمی‌گنجد و لباس هیچ تشکیلات سیاسی به‌ اندازه قامت او نیست و قامت او بلندتر از آن است که یک لباس از یک گروه یا جناح و سازمان سیاسی بر او پوشانده شود.

آيت‌الله ایمانی تأکید کرد: بسیج  مربوط به ملت، رهبر، دین و اعتقادات مردم است و شجره طیبه‌ای است که آغازگر آن حضرت آدم و پایان آن‌هم حضرت امام زمان(عج) است، پس چنین تشکیلاتی رنگ و انگ سیاسی نداشته و نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در مجموعه بسیج دانش‌آموزان یعنی نوجوانان و جوانان نقش عمده‌تری را به مقتضای جایگاه سنی که در جامعه دارا هستند نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند، یعنی اگر بسیج بدنه فعال یک ملت است دانش‌آموزان بسیجی فعال‌ترین فعالان و اثر‌گذارترین مجموعه در جامعه هستند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نگاهی که دشمنان به بسیج دارند بیان کرد: آنان از این‌که در این کشور و هر کشور اسلامی چنین تشکیلاتی راه بیفتد احساس خطر می‌کنند و نگران می‌شوند، آنچه در این مملکت و ممالک اسلامی دیگر همچون سوریه، لبنان، عراق و یمن آنان را از پای درآورد تشکیلات بسیج و مقاومت اسلامی بود.

معنویت بصیرت و مقاومت؛ لازمه‌های رشد و بالندگی بسیج

وی با اشاره به‌ضرورت آشنایی دانش‌آموزان بسیجی با موارد اثر‌گذار در رشد و بالندگی این نهاد گفت: آنچه ما را به اینجا رسانده معنویت، پاکی، تقوا، در مسیر حق پا برداشتن و از لودگی‌ها و آلودگی‌ها دور بودن  است و ربطی به تجهیزات ندارد، اگر از نظر مالی و سلاح باشد دشمنان از ما سرمایه‌ها و سلاح‌های بیشتری دارند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر توجه به معنویات در بسیج تصریح کرد: اما آنچه جوانان غربی‌ دنبال آن می‌گردند و در‌ به‌در دنبال عرفان‌های کاذب راه افتاده‌اند و دلالان آنان را به این‌سو و آن‌سو می‌برند معنویت است، معنویت بزرگ‌ترین سرمایه ما است، یک جوان پاک می‌تواند در مقابل دشمنان بایستد.

وی با اشاره به این‌که بی معنویتی مانع ایستادگی در مقابل دشمنان می‌شود ادامه داد: جوان نا امید خود را فراموش‌ کرده قدرت ایستادگی ندارد تا چه رسد به این‌که دیگران را به سمت ایستادگی و مقاومت ببرد، معنویت در مسجد، رساله، نماز جماعت، در توسل به اهل‌بیت(ع)‌، قرائت قرآن و ذکر و یاد خدا است.

معنویت توأم با بصیرت و هوشیاری

آيت‌الله ایمانی با بیان این‌که یکی دیگر از مسائلی که سبب رشد و بالندگی ما می‌شود، بصیرت است؛ معنویت توأم با بصیرت و هشیاری را لازمه رشد و بالندگی بسیج دانست و افزود: ما مؤمنانی داشتیم در دوران مختلف اسلام، در فتنه ۸۸ هم مؤمنانی داشتیم که اهل قرآن، نماز شب و تهجد اما بی‌بصیرت بودند، این‌ها راه را گم کردند، مسیر را نفهمیدند و سر از ناکجا آباد درآوردند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که معنویت را بارور می‌کند بصیرت است، این‌که فرد بداند که کی و کجا سخن بگوید، داد بزند، سکوت کند، بنویسد یا اقدام کند؛ این بصیرت و هوشیاری است که هر کاری را به میزان و اندازه خود انجام دهد زیرا معنویت انسان را به کار وا‌می‌دارد و بصیرت راه را نشان می‌دهد که بیراهه نرود و گمراه نشود.

مقاومت و ایستادگی در قالب جهاد کبیر

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه شیراز بیان کرد: معنویت و بصیرت نیاز به ایستادگی و مقاومت دارد، مقاومت گاهی در جنگ سخت و گاهی در جنگ نرم است، امروز مقاومت ما در جنگ نرم و در قالب جهاد کبیر است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند «با قرآن جهاد کن، جهادی بزرگ».

وی ادامه داد: امروز جنگ اعتقادات و ارزش‌ها است و برای کشور ما جنگ سخت احتمالش ضعیف است، آمریکا که ابرجنایت‌کار عالم است و سال‌ها گزینه‌های مختلف را زیر و روی میز گذاشته بود، حتی جرأت نمی‌کرد به آن نگاه کند چه رسد به این‌که دست به اقدامی بزند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: اما جنگ نرم یک واقعیت است که شدیداً گرفتار آن هستیم، باید حضور بسیجیان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بیش از هر جای دیگری باشد و به هرکجا که مراجعه کنیم یک شبکه انقلابی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: یعنی برای مخاطب تعدد و تکثر شبکه‌های انقلابی وجود داشته باشد و نیازهای او را برطرف کند تا نیازی به ورود به شبکه‌های انحرافی نباشد، این‌که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید اگر رهبر نبودم مسؤولیت فضای مجازی را قبول می‌کردم نشانگر اهمیت و گستردگی کار و تکلیف برای ما است.

شبکه‌های اجتماعی را از تهاجم به غرب پر کنید

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تأکید کرد: شبکه‌های اجتماعی را از تهاجم به غرب پر کنید، غرب در زمینه‌های مختلف نقطه ضعف دارد و ما هرچقدر این نقاط ضعف را مطرح کنیم هنوز هم جای کار دارد، مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نشانگر نقاط ضعف غرب است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت حضور افراد بسیجی در کارهای هنری گفت: در هنر کار کنید، یک نقش هنری که یک بچه مسلمان ایفا می‌کند آن‌قدر برای اسرائیل خطرناک است که برای سر او جایزه تعیین می‌کنند، نگویید نمی‌توانیم، ما می‌توانیم، ما می‌توانیم تمام امکانات و سلاح‌های موجود در عالم را خلع سلاح بکنیم./201/919/ب1

ارسال نظرات