۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۵۸۸۰۴
آيت الله نمازي:

عظمت اباعبدالله الحسين مرزهاي جغرافيايي را در نورديده است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: عظمت اباعبدالله الحسين(ع) مرزهاي جغرافيايي را در نورديده و اوضاع سياسي جهان را بر هم زده است و خيلي از افرادي كه حتي مسلمانان هم نيستند از كشورهاي مختلف جهان در پياده روي اربعين حسيني حضور دارند.
آيت الله عبدالنبي نمازي اعضاي كاروان پياده روي كربلا بصيريت حسيني كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، آيت الله عيدالنبي نمازي ظهر امروز در ديدار اعضاي كاروان پياده روي كربلا ‹‹بصيرت حسيني›› ‌كاشان، با اشاره به اينكه افرادي كه زائر امام حسين(ع) مي شوند ارواح طيبه 124 هزار پيامبر با او مصافحه مي‌كنند، افزود: اين تشرفات داراي يك ظاهر و يك باطني است كه ما به دليل اينكه محجوب به حجاب دنيا هستيم تنها ظاهر كار را مي بينيم.

وي افزود: امروز ميليونها زائر امام حسين(ع) اعم از پير و جوان و نوجوان، سالم و قطع عضو همه با شور و شوق و ذوق وصف ناشدني در پياده روي اربعين حسيني شركت مي كنند كه حكايت از عظمت امام حسين(ع) است و اين تنها يك روي سكه است كه براي ما قابل مشاهده است.

آيت الله نمازي گفت: عظمت اباعبدالله الحسين(ع) مرزهاي جغرافيايي را در نورديده و اوضاع سياسي جهان را بر هم زده است و خيلي از افرادي كه حتي مسلمانان هم نيستند از كشورهاي مختلف جهان در پياده روي اربعين حسيني حضور دارند.

پشت صحنه پياده روي اربعين حسيني خبرهاي زيادي است

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه در پشت صحنه پياده روي اربعين حسيني خبرهاي زيادي است، اذعان كرد: جوشش به وجود آمده بين مردم عراق و روستاهاي در مسير پياده روي اربعين حسيني و استقبال بي نظير از كاروانهاي پياده روي اربعين و اطعام آنها كار جديدي نيست و جزء پيشينه مردم عراق است كه وقتي نام امام حسين(ع) برده مي شود از خود بيخود مي شوند.

آيت الله نمازي ادامه داد: مردم عراق نگاه شان به ماديات دنيايي نيست و همه چيز خود را در راه امام حسين و براي امام حسين مي دانند و اين ارثي است كه از اجداد خود دارند و تجربه آن دارند چرا كه اگر از امام حسين(ع) بهره اي نبرده بودند خانه خود را نمي فروختن تا پول آن را در راه امام حسين(ع) هزينه كنند.

وي، تجارت پياده روي اربعين حسيني را تجارت بزرگي دانست و يادآور شد: امام باقر(ع) مي فرمايد، دنيا يك بازارچه و يك نمايشگاه جهاني است كه برخي كه عقل اقتصادي دارند و خريد و فروش را بلد هستند در اين بازار سود مي برند اما برخي هم زيان مي دهند.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: بخش عظيمي از اين بازار و نمايشگاه جهاني، بازار امام حسين(ع) است، بنابراين بايد كالاهاي ارزشمند معنوي را از اين بازار خريداري كنيم و مراقب باشيم آن را با گناهان خود رايگان نفروشيم.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه گناهان آثار عبادات را نابود مي كند، گفت: زائر حرم امام حسين(ع) و كسي كه براي امام حسين(ع) اشك مي ريزد گناهان او پاك مي شود و فرشتگان به او خطاب مي كنند گناهان تو بخشيده شده و پرونده اعمال تو سفيد است، بنابراين مراقب باشيد در پرونده شما گناهي نوشته نشود.

وي افزود: زائران امام حسين(ع) هنگام تشرف به حرم بايد با امام حسين عهد ببندند تا بعد از بازگشت از حرم، هيچ احساس و گرايشي نسبت به انجام گناه نداشته باشند و تا سال آينده هنگام بازگشت، فرشته سمت چپ آنها بيكار باشد و هيچ گناهي براي نوشتن نداشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبري، گريستن براي امام حسين(ع) را مهم دانست و افزود: مهمتر از گريستن براي امام حسين، نگهداري از اين پاداش و جلوگيري از ضايع شدن آن است كه بايد آن را حفظ كنيد.

روزهاي جمعه سيد الايام است

آيت الله نمازي در ادامه از روزهاي جمعه به عنوان سيد الايام نام برد و با اشاره به اينكه روز جمعه سيد روزهاي هفته است، بیان کرد: همانگونه كه سادات بين ما برجسته و محترم هستند، روزهاي جمعه نيز سيد روزهاي هفته است و اين روز داراي آداب مخصوصي از جمله نماز و غسل است به طوريكه برخي از علما عنوان كرده اند غسل روز جمعه واجب است.

وي افزود: پيامبراكرم(ص) به امير مومنان(ع) مي فرمايد، علي جان اگر چنانچه روز جمعه آب پيدا نشد غسل كني، طعام خود را بفروش و آب بخر و با آن غسل كن، از اين رو غسل روز جمعه را نبايد از دست داد، ضمن اينكه روايت است كسي كه به غسل روز جمعه مقيد باشد بدن او در قبر نمي پوسد و تازه مي ماند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، دعاي ندبه و زيارت امام حسين(ع) را از دعاي روز جمعه نام برد و گفت: عصر جمعه كه متعلق به امام زمان(عج) است، دعاي صلوات كبيره، دعاي روز جمعه مربوط به امام زمان(ع) دارد از اين رو، روز جمعه يك روز ويژه براي ارتباط با امام زمان(عج) است و چه زيبا خواهد بود دعاهاي روز جمعه را  در حرم امام حسين(ع) بخوانيم.

آيت الله نمازي، چاپ تصوير امام خميني(ره) رهبر معظم انقلاب، آيت الله سيستاني و يكي از علماي شهيد عراق در كنار يكديگر و توزيع آن از سوی كاروانهاي پياده روي اربعين را يكي از ابتكارات امسال در اربعين حسيني اعلام كرد و اظهار داشت: علما مورد توجه و احترام مردم عراق هستند و اين حركت فرهنگي سبب محبت و اتحاد هرچه بيشتر بين مردم ايران و عراق مي شود.

وي افزود: شيعه امروز در خطر و محاصره دشمن قرار دارد اما ما بر خلاف دشمن، خدا و اهل بيت(ع) و امام حسين(ع) و امام زمان(عج) را داريم و پيروزي نهايي نيز از ما است و آنها بي جهت خودشان را زحمت مي دهند.   

در ادامه مهدي شجري مدير كاروان پياده روي كربلا بصيرت حسيني كاشان با اشاره به اينكه سال گذشته 220 نفر در كاروان پياده روي كربلا ‹‹بصيرت حسيني›› كاشان از شهرهاي كاشان، تبريز و اهواز حضور داشتند، گفت: امسال تاكنون 150 نفر براي اعزام ثبت نام كرده اند.

وي، ختم صلوات، قرائت قرآن و توزيع تصاويري از امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب در طول مسير پياده روي را از جمله برنامه هاي فرهنگي كاروان كاروان پياده روي كربلا ‹‹بصيرت حسيني›› كاشان اعلام كرد و افزود: روزانه به طور ميانگين 35 كيلومتر پياده روي تا كربلاي معلي انجام خواهد شد.

شجري با اشاره به اين كه در جمع كاروان پياده روي كربلاي معلي كاشان خانواده شهدا و يا فاميل شهدا حضور دارند، گفت: هر يك از زائران كاروان پياده روي كربلاي معلي كاشان يك پرچم به دوش خواهند داشت كه مزين به نام يكي از علماي كاشان و يا شهداي كاشان است.

مدير كاروان پياده روي كربلا ‹‹بصيرت حسيني›› كاشان يادآور شد: امسال براي دهمين بار طي هفت سال گذشته كاروان پياده روي كربلاي معلي بصيرت حسيني شهرستان كاشان روز دوشنبه هفته آينده  16 آبان ماه از محل آستان مقدس حبيب ابن موسي(ع) كاشان به طرف كربلاي معلي حركت خواهد كرد./201/1307/ب1

ارسال نظرات