۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۵۸۸۶۲
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

چهار عنصر مهم برای سعادت و تعالی طلاب/ رسالت امروز حوزه پرورش طلاب انقلابی است

مدیر حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به مسأله نفوذ از سوی دشمنان بر ضرورت توجه و بصیرت طلاب و روحانیان به این موضوع مهم تأکید کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه باید طلابی انقلابی پرورش دهند تا در برابر نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن با عزت و اقتدار بیاستند و از مبانی دینی و انقلابی کشور دفاع کنند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر به نقش طلاب و روحانیت در ترویج و گسترش اسلام ناب در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: تاریخ ثابت کرده روحانیت در دفاع از دین هیچ گاه کوتاهی نکرده بلکه همواره در این مسیر پیشگام بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت برای رسیدن به کمال و سعادت به چهار عنصر مهم نیاز دارد، افزود: علم و دانش نخستین عنصری است که یکی روحانی برای رسیدن به مقالات عالی به آن نیاز دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک طلبه و روحانی در هر مقام و مرتبه ای نباید آموختن علم را کنار بگذارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان دینی ما علیرغم رسیدن به مراتب علمی بالا، اما هیچ گاه آموختن علم، تحقیق و پژوهش را ترک نکردند و تا آخرین لحظه عمر با برکت خود به علم آموزی ادامه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که یک طلبه موفق به عنوان مبلغ دین باید هر لحظه داشته های علمی خود را به تناسب شرایط روز جامعه به روز کند، تصریح کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی سؤوالات و شبهات بسیاری را جامعه به ویژه نسل جوان به وجود آورده که نیازمند پاسخگویی عالمانه و محققانه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر طلبه ای نتواند علم و داشته های علمی خود به روز کند نمی تواند در چنین شرایط بحران زده ای برای جامعه دینی مفید باشد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند حضور فعال طلاب مفید و مستعد در عرصه تبلیغ دین است تا بتواند با تبلیغ صحیح و اثربخش مبانی دینی مانع تحقق توطئه های دشمنان اسلام ناب شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران اخلاق را دومین عنصر مورد نیاز یک طلبه و روحانی برای رسیدن به کمال و سعادت حقیقی دانست و تصریح کرد: اخلاق بدین معنی است که خوبی ها ملکه شود و طلاب به گونه ای تربیت شوند که از بدی ها پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که طلاب و روحانیان باید در کنار تحصیل و علم آموزی تهذیب و تقویت اخلاق دینی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند، بیان داشت: علم بدون اخلاق نمی تواند فرد را به سعادت و تعالی حقیقی برساند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که عدم بدون اخلاق موجب ایجاد انحراف می شود، تصریح کرد: امروز به خوبی می بینیم که دنیای غرب با توجه به پیشرفت گسترده در عرصه های علمی اما متأسفانه در مبانی اخلاقی و معرفتی دچار ضعف عمیقی است و همین مسأله موجبات انحراف در این کشورها را فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، طلاب و روحانیان را میراث دار پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) دانست و بیان داشت: طلاب حوزه های علمیه به عنوان پیام رسان اصلی دین باید تلاش کنند تا از این میراث گرانبها که نتیجه جان فشانی و از خودگذشتگی بزرگان دینی ما است با همه توان حراست و پشتیبانی کنند.

وی، اساس علم آموزی را همراه تزکیه نفس و رشد اخلاقی در طلاب دانست و تصریح کرد: یک طلبه و روحانی برای موفقیت در امر تبلیغ و ساختن جامعه ای ارزشی نیازمند تزکیه درونی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و بزرگان دینی همواره نگاه ویژه ای به  توجه حوزه های علمیه به موضوع اخلاق داشته و دارند، خاطرنشان کرد: اخلاق در مدارس علمیه باید همگام با مسائل آموزشی و پژوهشی مورد توجه مدیران و اساتید قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه اسلامی امروز نیازمند طلابی است که بتوانند با اقتدار از اسلام و ارزش های دینی دفاع کنند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن پروژه نفوذ را در جامعه اسلامی کلید زده است رسالت طلاب و روحانیان با بصیرت و انقلابی بسیار حساس است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به مسأله نفوذ از سوی دشمنان بر ضرورت توجه و بصیرت طلاب و روحانیان به این موضوع مهم تأکید کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه باید طلابی انقلابی پرورش دهند تا در برابر نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن با عزت و اقتدار بیاستند و از مبانی دینی و انقلابی کشور دفاع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در بخش دیگری از سخنان خود مردم داری را سومین عنصر تعالی و سعادت طلاب و  روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: مردم داری و احترام به مردم زمینه برقراری رابطه مثبت با آنها و هدایت به سمت کمال و سعادت حقیقی را فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم علما و روحانیت را همواره پناهگاه امنی برای خود می دانسته و می دانند، تصریح کرد: علیرغم تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، اما این پیوند مستحکم تر از هر زمان دیگری شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیز طلاب باید همانند علما و بزرگان دینی این پیوند عمیق میان مردم و روحانیت را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: نباید خدای ناکرده برخی رفتارها و اعمال ها موجب بد بینی مردم نسبت به قشر اثرگذار روحانیت شود.

وی در ادامه عمل به آموخته ها را نیز چهارمین و آخرین عنصر سعادت و تعالی حقیقی طلاب و روحانیان دانست و گفت: روحانیت باید باید عالم به عمل باشد چون عالم بی عمل همچون درخت بی ثمر است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر روحانیت عملی که خود به مردم سفارش می کند انجام ندهد و یا در انجام آن کوتاهی کند به حتم مردم نیز از روحانیت قبول نخواهند کرد./1317/202/ب2

ارسال نظرات