۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۴۵۸۸۸۸

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

اعزام سالانه ۵ هزار مبلغ به نقاط مختلف استان همدان، ادامه تبلیغ طلاب با روی آوری به فناوری‌های نوین تبلیغ، برگزاری مسابقات سراسری قرآن طلاب کشور در کاشان، بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: رویکرد معاونت تشکل‌هایی مردمی ستاد احیای امربه‌معروف بر اساس سیاست کلی ستاد است.

وی افزود: در راستای احیای فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر ۱۰ هزار نفر از مبلغان، ماد حین و اولیای مسجد در شبکه تبلیغ ثبت‌نام و ساماندهی شدند.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد ۷۵۰ هیئت دارای گروه تذکر لسانی هستند که از بروز هرگونه خرافه گویی در مراسم مذهبی به‌ویژه سوگواری اباعبدالله جلوگیری می‌کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: همچنین از مجموع یک هزار و ۸۰۰ مسجد در استان، ۵۰۰ مسجد دارای گروه تذکر لسانی می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی دشتکی ابراز داشت: در طول سال ۵ هزار مبلغ و بانوی مبلغ در استان به مناطق مختلف اعزام می‌شوند که در دههٔ اول محرم یک هزار و ۷۰۰ مبلغ در دو هزار و ۲۰۰ نقطه استان پوشش تبلیغ را بر عهده داشتند.

در ادامه این جلسه سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز گفت: شورای امربه‌معروف و نهی از منکر از سال ۹۱ در استان تشکیل به تهدیدات، آسیب‌ها و فرصت‌ها پرداخته است.

وی افزود: خانواده، آموزش‌وپرورش، مراکز آموزش عالی، ادارات، کارخانجات، اصناف، تشکل‌های دینی و مذهبی و سایر اقشار جامعه در اولویت‌های امربه‌معروف و نهی از منکر هستند.

وی تصریح کرد: احیای این فریضه الهی باید به‌طور مرحله‌به‌مرحله انجام شود و آموزش‌های چهره به چهره و برگزاری جلسات ماهانه در سطح شهرستان‌ها از اهم اقدامات شورای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیکاری، اعتیاد، فقر و بدحجابی ازجمله منکرات استان ما هستند و باید آسیب‌های آنان موردبررسی قرار بگیرد.

 

ادامه تبلیغ طلاب با روی آوری به فناوری‌های نوین تبلیغ

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به لزوم شناخت فضای مجازی توسط طلاب اظهار کرد: روحانیان از گذشته در بین مردم تاثیر بالایی داشته و امروز با حفظ این اثرگذاری با استفاده از فناوری‌های روز دنیا به تبلیغ روی بیاروند.

وی افزود: این قشر از گذشته به‌ عنوان اثرگذارترین سرمایه‌های اجتماعی جامعه ایرانی محسوب می‌شود و به دلیل اعتماد مردم به آنها برای هدایت و رستگاری جامعه بیشترین استفاده را دارند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: امروزه به دلیل ایجاد روش های جدید و تغییر ساختار تبلیغات در جامعه جهانی، کشوری قدرتمند است که توانایی استفاده از وسائل نوین ارتباطی و قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات را داشته و از این رو مبلغان و حوزه های علمیه باید خود را به تجهیزات و علم روز مسلح کنند.

وی ادامه داد: روحانیان با استفاده از فناوری روز می توانند در کنار حفظ نفوذ و تاثیر سابق، مردم را با آمادگی بیشتری برای مقابله با هجمه های فرهنگی علیه اسلام هدایت کنند.

حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: ورود روحانیون به صورت تخصصی برای تبلیغ دین اسلام با افزایش آگاهی، دانش و مهارت‌های در فضای مجازی می‌تواند تحول عظیمی در حوزه تبلیغی کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی تهدیدها و فرصت های بسیار زیادی را در جامعه بشری ایجاد کرده است عنوان کرد: جامعه امروز برای استفاده از فناوری های نوین ارتباطی نیازمند ارائه آموزش های همگانی است و در این بخش تاثیر روحانیان و نهادهای آموزشی بیشترین نقش را ایفا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: امروزه به اندازه کافی توسط پدیده‌های نوظهور شبهه در مسائل اعتقادی ایجاد شده است و مردم منتظر پاسخ کارشناسان دینی هستند از این رو آموزش خود روحانیان اولین نیاز تحقق این هدف است تا بتوان پاسخ لازم برای شبهات مردم و جامعه ارائه شود.

وی اعلام کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه یک ریسمان به هم تنیده در تربیت افراد و انسان ها در جامعه است و این نهادها با تعاملات نزدیک، تقسیم کار و وظایف هدفمند در حوزه فضای مجازی می توانند یک جبهه قوی و نیرومند تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام کرمی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه بر شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن از سوی روحانیان و طلاب برای معارف و مفاهیم اسلامی تأکید کرد و به کارگیری از این فضا مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفلت‌زدایی است.

 

 برگزاری مسابقات سراسری قرآن طلاب کشور در کاشان

عبدالرضا تولیت با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی کاشان مسئول کمیته برگزاری محافل و کارگاه های جنبی مسابقات سراسری قرآن و طلاب کشور تعیین شده است اظهار داشت: در نشست این کمیته در خصوص محتوا و زمانبندی کارگاههای جنبی این دوره از مسابقات و برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد کاشان برنامه ریزی شد و مقرر شد نسبت به دعوت از اساتید برتر قرآنی و حافظان و قاریان اقدام شود.

وی با اشاره به برنامه ها و کارگاههای جنبی هفتمین دوره مسابقات سراسری «حدیث و قرآن» حوزه های علمیه، گفت: کارگاه یک روزه تربیت فرزندان قرآنی و طرح هفت آسمان با حضور استاد راسل از فضلای قم از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعدازظهر روز جمعه ۷ آبان در سالن شهدای بسیج سپاه کاشان برگزار می‌شود.

مسؤول کمیته محافل و کارگاه‌های هفتمین دوره مسابقات سراسری «حدیث و قرآن» حوزه های علمیه همچنین از برگزاری کارگاه یکروزه مهارتهای بیان تفسیر با حضور استاد بهجت پور از فضلای قم در روز شنبه ۸ آبان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) این شهرستان خبر داد.

عبدالرضا تولیت یادآور شد: محفل قرآنی ویژه هفتمین دوره مسابقات قرآن حوزه های علمیه سراسر کشور نیز  شنبه ۸ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور استاد خانی قاری کشوری و بیابانپور حافظ کشوری و گروه تواشیح یس، در مسجد ولی عصر(عج) واقع در خیابان کارگر این شهرستان برگزار می‌شود.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی کاشان همچنین برگزاری ۸ محفل قرآنی در مساجد کاشان با حضور قراء و حفاظ کشوری و برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی با حضور اساتید و فضلای قم از ۷ تا ۱۴ آبان ماه را از جمله برنامه های کمیته جنبی هفتمین دوره مسابقات قرآن کشوری حوزه های علمیه اعلام کرد. 

شایان ذکر است، هفتمین دوره مسابقات سراسری «حدیث و قرآن» حوزه های علمیه با همکاری، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، مدیریت حوزه علمیه کاشان، آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از ۱۳ تا ۱۵ آبان در آستان مقدس علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود.

 

زیربنای دشمن ستیزی، تقویت دانش دشمن شناسی است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد  با تعریف جامعی از جنگ نرم، گفت: جنگ نرم، روشی است که در طول تاریخ از سوی اشخاص و جوامع نسبت به دیگری به‌کاررفته و می‌رود.
 

وی در ادامه افزود: فروپاشی شخصیت و ترور آن، باارزش‌تر از ترور اشخاص و از میان بردن فیزیکی آنان است، ازاین‌رو در جنگ نرم، اعتقادات، عواطف و احساسات انسان مورد هدف قرار می‌گیرد.
 

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: جنگ نرم و یا به عبارتی جنگ روانی یکی از روش‌های تسلط بر دشمن است که کار آیی و تأثیر آن به‌مراتب از جنگ‌های نظامی و فیزیکی بالاتر است.
 

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) در ابتدای بعثت، هدف شدیدترین هجمه‌های روانی و تبلیغاتی کفار قرار گرفتند، اما آن حضرت با حفظ اصول اخلاقی و انسانی و اسلامی مبتکر بهترین تاکتیک‌های جنگ روانی در دو بُعد تقویت روحیه رزمندگان اسلام و تضعیف روحیه دشمنان بودند.
 

وی با اشاره به اصول و روش‌های مقابله با جنگ نرم تأکید کرد: با بهره‌گیری از سازوکارهای مختلف، هم می‌توان از اعمال تهدیدات نرم پیشگیری کرد و هم می‌توان با مداخله‌های مؤثر، دامنه اثرات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن‌ها را کاهش داده و یا از میان برد.
 

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با تشریح عوامل مؤثر و راهکارهای مناسب در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن، گفت: صبر و تقوا از موارد قدرت نرم برای مقابله با جنگ نرم دشمن است که سبب به وجود آمدن توان و فرصت تفکر و همچنین اتخاذ تصمیم حکیمانه در فضای غبارآلود فتنه می‌شود.
 

حجت‌الاسلام انصاری راد توجه به عوامل وحدت‌بخش را از دیگر راهکارهای مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و بیان داشت: توجه به اتحاد و همبستگی و پرهیز از هرگونه اختلاف و تفرقه در میان امت اسلام نیز از راهکارهای مهم و اثرگذار دراین‌باره است.
 

وی در ادامه تقویت دانش دشمن‌شناسی را یکی از راهکارهای مهم مقابله با جنگ روانی دشمن یاد و تصریح کرد: دشمن‌ستیزی از مؤلفه‌های اصلی قدرت نرم است و قرآن کریم همواره به این نکته مهم تأکید می‌ورزد.
 

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان با تأکید بر بصرت افزایی در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن، ابراز داشت: هر انسانی برای خوب زیستن، نیازمند دو نوع آگاهی است؛ آگاهی از خوبی‌ها و آگاهی از بدی‌ها، استواری افراد در مسیر حق، نیازمند شناخت راه باطل و باطل گرایان است.

 

لزوم برنامه ریزی دقیق در جهت تسهیل سفر زائرین اربعین حسینی

حجت‌الاسلام ناصرشکریان امروز در گفتگویی با گرامیداشت روز ۱۳آبان روز تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی عظیم ترین همایش مسلمانان به‌ویژه شیعیان جهان و بزرگترین فرصت برای شناساندن جلوه های رحمانی اسلام و همچنین مظلومیت شیعه و امام حسین(ع) و اسلام به دنیا است از این رو باید همه دستگاه های متولی این همایش عظیم جهان اسلام نسبت به تسهیل سفر زائرین اربعین حسینی برنامه ریزی جامع تر و دقیق تری انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران پیاده روی عظیم اربعین حسینی را نماد واقعی بصیرت توام با شور و شعور همه شیعیان،مسلمانان و دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش دانست و افزود: پیاده روی اربعین حسینی نماد وحدت در جهان اسلام است و حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ است.

وی در ادامه بیان داشت: در هیچ جای دنیا چنین تجمعی برای ابراز عشق همراه با ادب، عرفان و اخلاق و تنها برای ابراز وفاداری به فداکارانی چون حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش که از همه وجود خود برای عزت و سرافرازی جامعه بشریت مایه گذاشتند، سابقه نداشته است.

استاد برجسته اخلاق در حوزه و دانشگاه مازندران، اربعین حسینی را الگو و کانون حرکت سیاسی و دینی امت مسلمان ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه با هدایت مقام معظم رهبری و الگو پذیری از شعار «هیهات من الذله» حضرت سیدالشهداء (ع) در خط مقدم مبارزه و مواجهه با جریان های ظالم و استکباری جهان قرار دارد.

وی، نوکری امام حسین(ع) را زیباترین سند افتخار عنوان کرد و افزود: اراده و امدادهای الهی در حضور بیش از بیست میلیون زائر حسینی در پیاده روی مسیر طولانی به سمت کربلا جلوه گر می‌شود و افراد باید این نوکری را سند افتخار خود در دنیا و آخرت بدانند.

این مسئول فرهنگی، محبت به امام حسین(ع) را محور همایش بزرگ اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: ندای لبیک یا حسین(ع) در سراسر جهان بر زبان مردم اعم از مسلمان و مسیحی در پاسخ به فریاد مظلومیت امام حسین(ع) به گوش می رسد.

وی با تاکید بر برجسته سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی، تصریح کرد: حضور افراد فعال در حوزه های دینی و مذهبی در مراسم اربعین حسینی باید پیام رسان جنبه های فرهنگ و سیاسی قیام امام حسین(ع) و تشریح کارکرد آن برای اصلاح امت اسلامی امروز باشد.

شکریان با بیان این که محورهای وحدت آفرین در مراسم اربعین حسینی باید پررنگ شود، اظهار داشت: صدور فرهنگ انقلاب به سراسر جهان به معنای لشکر کشی و حضور فیزیکی نیست بلکه تفکر انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی باید در سطح بین المللی فراگیری بیشتری پیدا کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، اشتیاق دلباختگان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین شهادت آن بزرگوار را نمادی از عزت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: این حضور بیانگر اشتیاق مشتاقان حضرت سیدالشهدا(ع) و بیعتی دوباره برای ادامه راه آن حضرت خواهد بود و محبت شیعیان جهان در راهپیمایی روز اربعین حسینی تجلی می یابد.

حجت‌الاسلام شکریان در ادامه با بیان این که پیاده روی اربعین در شرایط فعلی منطقه و خاورمیانه به‌ویژه در کشورهای عراق، سوریه، بحرین و یمن نماد قدرت پیروان مکتب اهل بیت و شیفتگان دفاع از حریم اسلام دانست و تاکید کرد: عزت و استقلال ملت عراق و ملل مسلمان قطعا نقطه یأسی برای دشمنان اسلام و عراق خواهد بود./1325/303/ب3

 

 

ارسال نظرات