۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۵۸۸۹۰
استاد حوزه علمیه اردبیل:

دشمن به دنبال قداست‌زدایی از فرهنگ عاشورا است

استاد حوزه علمیه استان اردبیل با اشاره به اقدامات دشمنان برای از بین بردن اسلام حقیقی، گفت: دشمن به دنبال قداست‌زدایی از برنامه‌های مذهبی و معنوی به ویژه فرهنگ عاشورایی است تا بتواند به خواسته خود در ضربه زدن به نظام اسلامی دست یابد.
فرهنگ عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام ‌محسن سعیدی‌جدا، استاد حوزه علمیه اردبیل، عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه های علمیه اردبیل به مناسبت هفته استکبارستیزی با اشاره به برنامه های دشمنان برای انحراف در دین اسلام، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال قداست‌زدایی از برنامه‌های مذهبی، معنوی به ویژه فرهنگ عاشورایی است تا بتواند به خواسته خود در ضربه‌زدن به نظام اسلامی دست یابد.

وی افزود: دشمنان اسلام از زمان رسول اکرم(ص) تا امروز درصدد براندازی اسلام بوده و امروز هم دشمن با امکانات پیشرفته‌ای که دارد، فکر براندازی نظام اسلامی را حتی یک روز از ذهن واهی خود دور نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه استان، تصریح کرد: دشمن در راه براندازی اسلام حقیقی پول‌های کلانی هم خرج کرده و هر روز شدیدتر از گذشته فعالیت می‌کند تا اهداف خود را پیاده کند.

حجت الاسلام سعیدی‌جدا از روحانیان و صاحبان منبر خواست تا پدافند غیر‌عامل را در این ایام محرم جدی گرفته و حربه و فتنه‌های دشمن را در نطفه خفه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دشمن تمام توان خود را برای از بین بردن قداست ماه های محرو و صفر و عزاداری ها گذاشته تا با بی‌هویت کردن آن خواسته خود را پیاده کند.

حجت الاسلام سعیدی‌جدا، بیان کرد: در جنگ نرم هدف آن چیزی است که در اراده انسان وجود دارد و دشمن می‌خواهد این اراده و ارادت به امام حسین(ع) را عوض کند.

وی اضافه کرد: اهمیت ماه محرم برای دشمن پوشیده نیست، همین اندازه بگوییم که سبب شد فتنه 88 با توهین به شعائر حسینی به شکست منجر شده و بینی دشمن به خاک مالیده شود.

این خطیب حوزه علمیه اردبیل ادامه داد: دشمن از این قضیه به خوبی آگاه است و خود می‌داند یکی از بهترین سلاح های برنده شکست قداست عزاداری است.

سعیدی‌جدا اظهار کرد: وقتی این قداست نباشد وحدتی هم وجود ندارد و الگوهای برگرفته از عاشورا دیگر رنگ و بویی ندارند.

وی تصریح کرد: امروز مردم آگاه ما به خوبی از این قضیه اطلاع دارند و تجمع تاسوعا و عاشورای حسینی که در اکثر شهرهای کشور انجام می‌گیرد، خود گواه این مطلب است و بالاتر از آن همین جوانان مرز و بوم هستند که برای دفاع از کشورهای اسلامی عازم سوریه و عراق می‌شوند و به عنوان مدافعان حرم در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام سعیدی جدا در ادامه گفت: به صراحت می‌بینیم که دشمن با این که یقین دارد مردم از آرمان‌های اسلامی دست بر نمی‌دارند و حتی جانشان را در این مسیر فدا می‌کنند، این موضوع را رها نکرده و هر روز با حیله‌های جدید وارد می‌شوند تا نقشه‌های شوم خود را اجرایی کنند.

وی افزود: دشمن با تفکر شوم خود به فکر این است که از گسترش و نفوذ اسلام به ویژه شیعه در سطح جهانی جلوگیری کند.

استاد حوزه علمیه اردبیل ادامه داد: امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا با جانشان از اسلام دفاع کردند پس برای ما هم وظیفه است که از ارزش‌های اسلام و محرم دفاع کنیم و از نفوذ فرهنگ غلط اعم از قمه‌زنی در عصر حاضر، شعارهای نامناسب، سبک‌های غربی در مداحی، پوشش‌های نامناسب و خیلی چیزهای دیگر که نوعاً از اهداف دشمن است، جلوگیری کنیم./937/202/ب3

ارسال نظرات