۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۹۰۱
امام جمعه عجب شیر:

شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان یک وظیفه شرعی است

حجت الاسلام شربیانی گفت: ۱۳ آبان یک تکلیف و وظیفه دینی و الهی است و در حقیقت کمترین ادای دین ما در قبال شهدا و جانفشانیهای آنها است که هر چه داشتند را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه نسل جوان امروز باید تربیت یافته مسجد و مکتب اسلام باشند، اظهار داشت: شهید حسین فهمیده در حقیقت الگوی دینداری و خدامحوری برای نسل جوان و انقلابی کشور است.

وی با بیان اینکه شهید حسین فهمیده جوان مؤمن، متدین و انقلابی بود که با تمسک به قاسم بن الحسن جان خود را در ابتدای زندگی تقدیم ارزشهای انقلابی و والای اسلام کرد، ادامه داد: تداوم اندیشه و فرهنگ شهادت و ترویج آن در میان نسل جوان از آموزه های رفتاری این شهید بزرگوار و والا مقام است.

امام جمعه عجب شیر با تآکید بر تمسک به سیره شهدا و تداوم اندیشه آنها در جامعه، ابراز داشت: استکبار ستیزی، زیر بار ظلم نرفتن و مبارزه با سلطه گری برخی زیاده خواهان از آموزه های شهدا، به ویژه شهید فهمیده برای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است، جوانان باید متمسک به سیره شهدا باشند تا کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

وی عشق به ولایت، ولایت پذیری را از ویژگیهای برجسته شهید فهمیده دانست که در جان او نهادینه شده بود، افزود: از دیگر ویژگیهای رفتاری شهید فهمیده محبت و احترام به پدر و مادر بود و در وفای به عهد زبانزد و پیرو احکام اسلامی بود که در نهایت به مقاوم والای شهادت دست یافت.

حجت الاسلام شربیانی شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان را در حقیقت لبیک مسل جوان به شهدایی چون شهید فهمیده دانست و گفت: ۱۳ آبان یک تکلیف و وظیفه دینی و الهی است و در حقیقت کمترین ادای دین ما در قبال شهدا و جانفشانیهای آنها است که هر چه داشتند را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران بار دیگر با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان و برگزاری با شکوه آن دشمن را مأیوس و نا امید خواهند کرد، ابراز داشت: این روز، روز مبارزه با استکبار جهانی و سلطه گیری آمریکا است که در حقیقت مصداق اتم استکبار در جهان است، در این روز بدخواهان نظام و انقلاب دچار تشویش و یاس خواهند شد.

امام جمعه عجب شیر خاطرنشان کرد: بی‌شک مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی با شرکت گسترده در راهپیمایی 13 آبان، برای چندمین بار حماسه‌ای جاوید در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی ثبت و ضبط خواهند کرد و لرزه بر اندام استکبار جهانی خواهند افکند.

وی با اشاره به مبنای قرآنی استکبار ستیزی در اندیشه انقلابی، تصریح کرد: قرآن کریم در آیات بسیاری با استکبار و برتری طلبی در ابعاد مختلف مخالفت می کند، در حقیقت یکی از رسالتهای انبیای الهی مبارزه با استکبار است، انقلاب اسلامی بر اساس این مبنای قرآنی شکل گرفت و در برابر طاغوت و استکبار زمان ایستاد./۸۵۴/302/ب3

ارسال نظرات