۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۵۸۹۳۲
کارشناس مسائل دینی:

13 آبان نماد استکبار ستیزی است

حجت الاسلام اصغر عسگری با اشاره به این که مصداق بارز استکبار، آمریکا است، گفت: کسانی که در زندگی خود، مرگ بر آمریکا را حذف کرده اند، افرادی هستند که منشأ تفکر آنان جداشدن از اندیشه های انقلاب است.
حجت الاسلام عسگری

حجت الاسلام اصغر عسگری کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: مردم با حضور خود در روز13 آبان به دشمن بگویند که ما از حقوق خود دفاع کرده و هیچ وقت زیر بار ظلم نمی رویم.

وی افزود: 13آبان روز تبعید امام را از ایران به کشور دیگری بوده و تنها تفاوت روز13آبان با 12بهمن این بوده که مردم در روز13بهمن امام خود را تنها نگذاشتند و با امام، به پیروزی انقلاب اسلامی رسیدند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که در 12آبان سال43 مردم هنوز امام خود را باور نکرده بودند، اظهار داشت: 13آبان روز تحقیر لانه جاسوسی به دست بسیجیان بود که دانشجویان در این روز به آمریکا فهماندند که آمریکا هدفی جزء خرابکاری ندارد و با از ایران برود.

وی ابراز داشت: دانشجویان زمان43 با تبعیت از امام لامه جاسوسی آمریکا از بین بردند که در این روز تعدادی از دانشجویان شهید شدند اما به دیگر دانشجویان می گویند که همیشه از انقلاب خود دفاع کنید تا با استکبار بجنگید.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که تمام قدرت های همچون آمریکا شکست می خورند، خاطرنشان کرد: 13آبان روز دانش آموز بوده و دلیل نام گزاری آن این است که شهید فهمیده در این روز جان خود را با رفتن به زیر تانک فدای انقلاب و کشور ایران کرد.

وی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر این که رهبر ما همان جوان سیزده ساله ای است که با شجاعت تمام  از انقلاب خود دفاع کرد، بیان داشت: مردم باید از این شهید درس بگیرند و بفهمند که مقابله با استکبار وظیفه ی تمام مردم است.

مصداق بارز استکبار، آمریکا است

کارشناس مسائل دین اظهار داشت: مصداق بارز استکبار، کشور آمریکا است زیرا در تمام جهان هر جا ظلمی برپا بوده، آمریکا در آن ظلم شریک بوده و تمام هدفش در برقرار ظلم در جهان، به سبب منفعت و سود بردن خود است.

وی با اشاره به این که مصداق بارز استکبار، آمریکا است، ادامه داد: کسانی که در زندگی خود، مرگ بر آمریکا را حذف کرده اند، افرادی هستند که منشأ تفکر آنان جداشدن از اندیشه های انقلاب است.

وی در پایان گفت: مردم در روز 13 آبان با آمدن به خیابان ها به دشمن بفهمانند که ما از انقلاب خود همیشه دفاع می کنیم و با دشمنانی همچون آمریکا می جنگیم./9707/302/ب3

ارسال نظرات