۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۵۸۹۳۷
استاد اخلاق حوزه علمیه:

مؤلفه‌های انقلاب اسلامی در حال کمرنگ شدن است

حجت الاسلام جلالی گفت: انتقادی که این روزها اتفاق افتاده این است که چرا رهبری به مقابله با افراد خاطی در نظام نمی‌پردازند، در این رابطه باید گفت که در اندیشه رهبری و امام راحل ما جایگاه مردم را نمی‌شناسیم و به همین منظور توقع بی‌جایی داریم، قضاوت ما در مورد پدیده بزرگی چون انقلاب اسلامی باید منصفانه‌تر باشد.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام مصطفی جلالی استاد اخلاق و مدیر مرکز صنعتی شریف بعد از ظهر امروز به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر که در حسینیه هنر برگزار شد با اشاره به اینکه در طول تاریخ حکومت شیعی حاکمانی چون مختار پرچم حکومت شیعی را بالا بردند یک پدیده عجیب وجود دارد که سبب شکست خوردن حرکت اهل‌بیت(ع) می‌شود، اظهار داشت: این پدیده تغییر نظام محاسبه و مولفه‌های کارنامه یک حکومت اسلامی است، در این شرایط حکومت اسلامی به دشمن خارجی نیاز ندارد و از داخل از هم فرو می‌ریزد.

وی ادامه داد: امروزه ما به راحتی به این نتیجه می‌رسیم که اگر انقلاب به پیروزی نرسیده است حداقل در برخی شاخه‌ها شکست خورده است، این اعتقاد تند است اما باید دانست که مولفه‌های انقلاب کم کم در حال کمرنگ شدن است.

استاد اخلاق با بیان اینکه فساد در شکل گسترده‌ای در کشور ما در حال رخ دادن است، خاطرنشان کرد: مفاسد اقتصادی یکی از مواردی است که کارنامه انقلاب را خراب می‌کند، برای نمونه مفاسد در نظام قضات ما نباید وجود داشته باشد اما می‌بینیم که این امر به عنوان نمونه دیگری مولفه‌های انقلاب را از بین می‌برد.

حجت الاسلام جلالی تاکید کرد: آنچه در ذهن ما تغییر ایجاد کرده این است که در تعریف پدیده انقلاب اسلامی دچار مشکل شده‌ایم، باید بدانیم که انقلاب اسلامی یک مولفه است نه یک ایستار، بنابراین اگر بخواهیم بدانیم که در انقلاب در چه مرحله‌ای هستیم باید دید که آیا ریشه این انقلاب همچنان وجود دارد یا نه؟ چنانچه ریشه‌ای وجود نداشت باشد انقلاب ما مردود است.

وی یادآور شد: انقلاب ما همیشه در حال حرکت بوده است، این انقلاب روزهایی سخت‌تر از عصر حاضر را به خود دیده است اما به خاطر این که جریان انقلاب در حال حرکت بوده و ساکن نمانده دچار شکست نشده است.

مدیر مرکز صنعتی شریف با اشاره به اینکه نظام محاسبه ما در مورد نظام اسلامی التقاطی است، تصریح کرد: به این معنا که ما سعی داریم عناصری غیر اسلامی را در کنار عناصر اسلامی_دینی قرار دهیم، رهبری فرمودند "انقلاب اسلامی دیگر آن نهالی نیست که بتوان آن را از ریشه در آورد، انقلاب اسلامی امروز درخت تنومندی است که تنها می‌توان آن را از داخل پوساند".

حجت الاسلام جلالی در پایان گفت: انتقادی که این روزها اتفاق افتاده این است که چرا رهبری به مقابله با افراد خاطی در نظام نمی‌پردازند، در این رابطه باید گفت که در اندیشه رهبری و امام راحل ما جایگاه مردم را نمی‌شناسیم و به همین منظور توقع بی‌جایی داریم، قضاوت ما در مورد پدیده بزرگی چون انقلاب اسلامی باید منصفانه‌تر باشد./816/202/ب3

ارسال نظرات