۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۴۵۸۹۵۱
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

کرسی های گفتمان انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه آمل برگزار می شود

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل گفت: تفاهم نامه با سپاه ناحیه آمل با محوریت برپایی کرسی های گفتمان انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه تنظیم شده است.
رییس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، شب گذشته در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره اوقاف و امورخیریه آمل و سپاه ناحیه آمل که در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی هویتش به شعارها، ارزشها، مبانی و جهت گیریهای انقلاب است.

وی تصریح کرد:  انقلاب اسلامی با شعارهایش زنده است و اصلی ترین شعاری که در این انقلاب بر روی پرچم آن نوشته شده در شعار اسلامی بودن است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل اصلی ترین شعار انقلاب را پایبند بودن به مبانی دین و اصول و قواعد دینی دانست و بیان داشت: سلطه ستیزی و دفاع از مظلوم از جمله اصول انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: دفاع صریح و صادقانه از همه مظلومان باید صورت گیرد که از گفتمانهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است و نیاز بوده تا به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه ای میان سپاه ناحیه مقاومت بسیج با اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل به منظور بهره برداری بهینه از امکانات، توانمندیها و ظرفیتهای مشترک در امر توسعه و رشد و تقویت باورهای معنوی و دینی منعقد می شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل اظهار داشت: این تفاهم نامه با محوریت برپایی کرسی های گفتمان انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه تنظیم و به منزله چهارچوب کلی همکاری های متقابل تلقی می شود که براساس تقویم مندرج برنامه هایی با همکاری این دو نهاد در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: با اجرایی شدن این تفاهم نامه می توانیم با توجه به توانمندیهای این دو نهاد مردمی، برنامه های قرآنی، بصیرتی و فرهنگی ارزشمندی برای مردم شهرستان برگزار کنیم.

وی توسعه فعالیتهای قرآنی و بصیرتی را امری ضروری و مهم دانست و بیان داشت: ضرورت دارد از همه ظرفیتها برای اجرایی شدن این امر مهم و اساسی استفاده شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل گفت: مفاد همکاری این است معاونت تعلیم و تربیت بسیج برنامه های خود به ویژه شجره طیبه صالحین را با محوریت برپایی کرسی های گفتمان انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه شهرستان برگزار کند.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و سپاه ناحیه آمل تمام امکانات و ظرفیتهای مادی و معنوی خود را جهت هرچه باشکوه برگزارکردن گفتمان انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه در اختیار قرار می دهد تا بتوانیم توفیقات ارزشمندی داشته باشیم.

حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن کریم شکل می گیرد که باید در این عرصه کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل افزود: در این تفاهم نامه بر لزوم همکاری کمی و کیفی و مساعدتهای مالی در اجرای برنامه های قرآنی حفظ و مسابقات قرآنی بسیج در سطح مساجد شهرستان و بقاع متبرکه اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد بقاع متبرکه با تمام ظرفیت بقاع جهت اجرای شجره طیبه صالحین، گفتمان انقلاب اسلامی و اردوهای فرهنگی و تربیتی هدایت شوند که دستاوردهای ارزنده ای دارد.

مفاد این تفاهم نامه در مراسمی در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل به امضای حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل و سرهنگ پاسدار حکمت داجلیری، فرمانده سپاه ناحیه آمل رسید.

گفتنی است، امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل به عنوان خط مقدم فعالیتهای فرهنگی از اثرگذاری بسیاری برخوردار هستند که امید می رود انعقاد تفاهم نامه اداره اوقاف و امورخیریه و سپاه ناحیه آمل زمینه سازی بر امتداد بیش از پیش فعالیتهای فرهنگی و بصیرتی در بقاع متبرکه باشد./1314/202/ب2

ارسال نظرات