۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۵۸۹۷۹
آیت الله سبحانی:

نباید کفار خط ده مملکت اسلامی باشند/ ضرورت جلوگیری از تسلط کافران بر کشور

حضرت آ‌یت الله سبحانی با بیان این که نباید سرنوشت را به دست کافران بدهیم و قانون نویس و خط ده ما کفار باشد، گفت: کسانی که از حدود اسلام بیرون هستند نباید سرنوشت مملکت را در دست بگیرند و ما نباید آن ها را بر خود مسلط کنیم که بسیار غلط است.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جفر سبحانی از مراجع تقلید امروز ر درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر لزوم دقت انسان در انتخاب دوست گفت: داشتن دوست خوب در زندگی بسیاراثرگذار است.

وی افزود: گاهی جوانانی مراجعه می کنند و می گویند درس را متوجه نمی شویم که بنده به آن ها پیشنهاد می کنم تا یک رفیق و دوست خوب پیدا کنند و همراه آن درس و یحث خود را پیش ببرند، انسان در زندگی باید به دنبال کسانی باشد که روحانیت او را افزایش دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کریم می فرماید مؤمن حق ندارد که کافر را  ولی اخذ کند، اظهار داشت: سه گونه ولایت وجود دارد، نوع اول این است که سرنوشت را به دست کافران بدهیم و قانون نویس و خط ده ما کفار باشد.

وی ادامه داد: کسانی که از حدود اسلام بیرون هستند نباید سرنوشت مملکت را در دست بگیرند و ما نباید آن ها را بر خود مسلط کنیم که بسیار غلط است، اگر امور دست آن ها باشد وضعیت معلوم است؛ مسأله دوم این است که انسان با فرد کافر دوست و رفیق بوده و با آن بیا و برو داشته باشد، این هم ممنوع است چون اثر می گذارد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که حضرت امام می فرمودند که نجاست کافر سیاسی است، ابراز داشت: وگرنه کافر هم نظافت دارد، سیاسی است چون اگر پاک باشد و ما در زندگی بخواهیم همپای او باشیم قطعا در ما اثر می گذارد.

وی عنوان کرد: مرحله سوم زندگی مسالمت آمیز است یعنی انسان ها با یکدیگر جنگ و دعوا نکنند، این مانعی ندارد؛ خداوند از این نوع نهی نمی کنند از این رو اسلام دین دوستی و صلح است و دین جنگ نیست؛ البته نباید ارتباط به گونه ای باشد که کفار در ما اثر بگذارند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات