۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۵۹۰۶۷
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

ماهیت آمریکای امروز با گذشته تفاوتی نکرده است

رییس دانشگاه قم با بیان این که مبارزه با استکبار و شناخت آن مسأله ای مهم است،گفت: اخیرا جان کری گفته در کودتای 28 مرداد سال 32 دخالت داشتیم، آمریکای امروز همان آمریکا است و ماهیت آن عوض نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامی داشت یوم الله 13 آبان، مبارزه با استکبار را امری ضروری دانست و گفت: بر اساس آموزه های دینی و آنچه که فطرت الهی بشر حکم می کند انسان نه باید به کسی ستم کند و نه باید ستم کسی را بپذیرد.

وی افزود: وقتی به تعالیم و دعوت انبیا در طول تاریخ نگاه می کنیم می بینیم که جوان ها زودتر و بیشتر به این تعالیم گرایش پیدا می کنند و لبیک می گویند، در انقلاب هم 13 آبان روزی است که در کنار تبعید حضرت امام به ترکیه در سال 43 دو واقعه کشتار دانش آموزان و دانشجویان را هم داریم که جوانان پا به پای انقلاب آمدند، در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و الان هم در جبهه دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه و جاهای دیگر مشغول دفاع از اسلام و مقدسات هستند.

رییس دانشگاه قم با بیان این که وقتی ظلم از سوی آمریکا در یمن، عراق، سوریه، افغانستان را مشاهده می کنیم که به کشتن افراد بی گناهی همانند زنان و کودکان روی آورده اند نمی توانیم بی تفاوت باشیم، اظهار داشت: نمی توانیم بگوییم ما به آنها کاری نداریم و انقلاب راه خود را می رود.

وی ادامه داد: دشمنان و مستکبران جهانی احساس می کنند که هویت اسلامی انقلاب در برابر تمام منافع و فرهنگ آلوده آن ها ایستاده است به همین جهت آنها در حال اذیت کردن و بدعهدی هستند، در همین جریان برجام چقدر بدعهدی کردند که برای همه ملموس بود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که مبارزه با استکبار و شناخت آن مسأله ای مهم است، ابراز داشت: اخیرا جان کری گفته در کودتای 28 مرداد سال 32 دخالت داشتیم، آمریکای امروز همان آمریکا سابق است و ماهیت آن عوض نشده؛ در نتیجه به همان شدتی که آنها دشمنی می کنند ما باید به همان شدت بلکه بیشتر ایستادگی کنیم.

وی عنوان کرد: باید پایمردی خود را در مقابله با آمریکا و عدم پذیرش ظلم و ستم استکبار نشان دهیم، در این راه امت اسلامی باید با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری این بصیرت را پیدا کند تا با استقامت بیشتری بایستد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادعای برخی که مشکلات کشور را به استکبار ستیزی ربط می دهند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بسیار مستدل و مبسوط و با بیان های گوناگون پاسخ این افراد را داده اند.

وی اضافه کرد: شواهد تجربی کشورهای دیگری که با آمریکا همراه بودند از سوی رهبر معظم انقلاب بارها بیان شده است، مگر ما به دلیل مبارزه با آمریکا چه عقب ماندگی داریم، این سخنان توهماتی است که عده دارند یا القائاتی است که از سوی دشمن به آن ها می شوند و حتی اگر هم ساده لوح باشند بدون این که توجه داشته باشند در زمین دشمن بازی می کنند؛ تا زمانی که ظلم وجود دارد مبارزه هم است، تا زمانی که ستم وجود دارد استقامت و ایستادگی هم هست./1323/ت302/ج

ارسال نظرات