۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۵۹۰۶۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مساجد پایگاهی مطمئن برای تربیت نیروهای انقلابی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از مساجد به عنوان کانون تربیت نیروهای ارزشی و انقلابی و پایگاه اصلی فعالیت های دینی و اسلامی یاد کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه با مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز استان و معاونان این رسانه، اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد مرکز تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی است و امروز هم مهم ترین پایگاه نشر و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است.

وی در ادامه با بیان اهمیت جایگاه مساجد در دنیای اسلام و نظام اسلامی، افزود: مسجد محل تربیت است، مسجد دانشگاه است و مسجد مهمترین و اثرگذارترین پایگاه اجتماعی در جامعه اسلامی است که باید به همان اندازه اهمیت جایگاه آن مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مساجد سنگری برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است، تصریح کرد: مساجد در طول تاریخ پایگاه مستحکم دفاع از باورهای دینی، اخلاقی و فرهنگی است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که باید از مساجد باید عنوان سنگری مستحکم برای دفاع از دین و ارزش های اسلامی و ظرفیتی مناسب برای مقابله با توطئه های دشمنان استفاده کنیم، تصریح کرد: مساجد همواره در طول تاریخ خواستگاه بسیاری از برنامه ها و نهضت ها بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نباید مساجد تنها به عنوان مکانی برای عبادت دیده شود، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مساجد همواره پایگاهی امن برای رفع مشکلات و دغدغه های عمومی جامعه مورد استفاده قرار گرفته است و امروز نیز مساجد می توانند پایگاهی مهم در تعذیه فکری، اعتقادی و اخلاقی جامعه اثرگذار باشند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت حفظ و جایگاه مساجد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرآنی از ضروریات امروز جامعه اسلامی است و مساجد باید محور فعالیت های انقلابی و مکتبی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مسجد را در تاریخ اسلام یکی از اساسی ترین نهادهای دینی و اجتماعی دانست و بیان داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یکی از مصادیق بارز تأثیرگذاری مسجد در تحولات یک جامعه اسلامی است و در واقع مسجد یک نهاد مردمی، خودجوش و برخاسته ‌از اراده ایمانی مردم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به برخی از مساجد ممتاز در سطح استان، تأکید کرد: مساجدی در کشور وجود دارند که در تراز انقلاب اسلامی مشغول به انجام رسالت‌های خود هستند، برای رساندن سایر مساجد به این نقش نیز باید الگوسازی صورت گیرد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه به اثربخشی برخی فعالیت های مختلف فرهنگی در کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: باید کارکردهای اجتماعی مساجد، مؤلفه های جذابیت مخاطب، ایجاد الگوسازی و تنوع بخشی در فعالیت های فرهنگی و بروز رسانی همه فعالیت های مساجد جزء اولویت های برنامه های مساجد قرار گیرد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی تأکید کرد: امروز دنیای استکبار با برنامه ریزی درصدد ضربه زدن به دنیای اسلام از جمله ایران اسلامی است و امروز هم مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان محسوب می شوند به شرطی که جایگاه اصلی خود را بازیابند و برنامه ریزی جامع تری در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد از سوی متولیان این امر صورت گیرد.

علی صادق مقدسی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران نیز در ادامه این نشست مشترک ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی خصوصا در برپایی مراسم های آئینی و دینی به ویژه ایام محرم و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 13 آبان و با تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین و ایام اسارت آل الله اظهار داشت: اربعین حسینی نماد  وحدت دنیای اسلام و مسلمانان است و باید از این فرصت وحدت و همدلی به نحو احسنت در جهت تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره کافی را ببریم.

وی با تأکید بر برنامه سازی در حوزه مساجد و ایجاد شور و نشاط در برنامه های مختلف مساجد استان تصریح کرد: فضا سازی برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در سطح صدا و سیمای مرکز استان فراهم شده است و با نشست های مشورتی با کارشناسان حوزه مساجد و فرهنگ دینی باید زمینه تقویت این برنامه های فرهنگی ایجاد شود.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز مازندران ضمن اهمیت معرفی مؤلفه های پویایی مساجد در سطح استان و الگوسازی از برخی از این مولفه ها از سوی رسانه ملی بیان داشت: فعال سازی جنبه های اجتماعی مساجد و کارکردهای فرهنگی آن می تواند مهم ترین رکن جذب مخاطب را فراهم کند و باید سطح خدمات فرهنگی را در مساجد بالا ببریم تا طراز مساجد اسلامی را در استان شاهد باشیم.

وی فضای مجازی و شبکه های ارتباط جمعی را بسیار اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: ورود به فضای مجازی در فعالیت های فرهنگی مساجد امری اجتناب ناپذیر است و باید برای اینگونه فعالیت ها هم اتاق فکری تشکیل شود تا برنامه ریزی مدون و جامعی صورت گیرد.

مقدسی با اشاره به فرمایشات امام راحل درباره مسجد که مسجد به عنوان سنگر اسلام و مسلمین است، تأکید کرد: بزرگترین تحرکات دینی و فرهنگی در دنیای اسلام از مساجد شروع شد و امروز هم باید کارگاه مهارت های زندگی و فعالیت های فرهنگی و قرآنی در مساجد برگزار شوند./1317/202/ب2

ارسال نظرات