۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۵۹۰۷۳
استاد حوزه علمیه:

نابودی سلطه استکبار در گرو حرکت جهان اسلام بر مدار اهل‌ بیت است

حجت‌الاسلام حائری زاده گفت: اگر کشورهای اسلامی بخواهند در برابر استکبار بایستند باید تجلی قرآن را با الگوی اهل‌بیت در زندگی‌شان پیاده کنند که هرکجا ولایت اهل‌بیت در کنار قرآن تجلی کرده است، هیچ مستکبری جرأت حضور نداشته است.
حجت الاسلام حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام سید محمدحسین حائری زاده، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه فاطمیه نجف‌آباد، درباره اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طلبه باید مصداق آیه شریفه «رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ» باشد.

وی وارد شدن صادقانه و الهی نه از روی بیکاری و وقت‌گذرانی را هدف اصلی یک طلبه بیان کرد و افزود: یک طلبه همان‌گونه که از صدق ایمان وارد مکانی چون حوزه می‌شود، طبق این آیه شریفه باید خروجش نیز با صدق باشد و این صدق یعنی با عمل خود دیگران را به دین خدا دعوت کنیم و بتوانیم به عنوان یک طلبه مصداق الگوی دین باشیم.

لازمه استکبارستیزی، معرفت نسبت به خود است

حجت‌الاسلام حائری زاده به مناسبت یوم‌الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی نیز ادامه داد: در نظام دین و قرآن چیزی به نام جنگ وجود ندارد و در تاریخ هیچ یک از انبیا و ائمه اطهار حتی جنگ دفاعی نیز وجود نداشته است، و همان‌گونه که امام در دیدار با گروهی از معلمان بیان کرد، انقلاب ما برای این است که مسلسل‌ها را به قلم تبدیل کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: حوزه استکبارستیزی و مقابله با آمریکا برای این است که مسلسل‌ها تبدیل به قلم شود و کسی می‌تواند واقعاً بگوید مرگ بر آمریکا که اول مرگ بر خودیت و منیت ها گفته باشد تا همانند روح‌الله شود که نه تنها در مقابل استکبار که در مقابل دنیای استکبار ایستاد و آن‌ها را به زانو در آورد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: از میان جنایاتی که آمریکا در حق بشریت انجام داده است، دو جنایت از همه بارزتر است و تنها برای مادی پرستی انجام داده، جنایت اول تولید اسلحه و کشتار در جهان برای تولید پول، دومین جنایت بیرون آوردن زن از محیط خانه و تبدیل یک همسر و مادر به یک کارگر، مصرف‌کننده و تبدیل کردن زن به یک مد است.

وی درباره راه‌های مقابله با استکبار نیز خاطرنشان کرد: وقتی سخن از استکبار و مبارزه با استکبار می‌زنیم باید بدانیم چه کسی می‌تواند در مقابل استکبار بایستد که نمونه عینی آن در دوران حاضر امام خمینی است که انسان اول باید با خودش مبارزه کند و معرفت و ایمان خودش را بالا ببرد، تا بتواند در مقابل استکبار نیز بایستد.

ولایت اهل‌بیت، اسلحه کارآمد مبارزه با استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام حائری زاده به روایتی از امام صادق(ع) در توصیف کسانی که می‌توانند در برابر استکبار بایستند اشاره کرد و افزود: امام در حدیثی می‌فرماید، کسی که هر روزش مثل روز قبل باشد و هیچ پیشرفتی نداشته باشد، فالموت خیر لکم من الحیاه است، که با توجه به این حدیث امام، مردم سه گروه‌اند، مغبون، آنانی که در طول زندگی هیچ پیشرفتی ندارند، گروه مغبوط، کسانی که همه به آن‌ها غبطه می‌خورند و گروه ملعون که هر روز نسبت به دین و معرفت عقب‌گرد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به جنایات مستکبرین عالم و ضعف مسلمانان در این زمینه بیان کرد: با توجه نسبت جمعیتی اسرائیل که زیر 3 میلیون جمعیت دارد و مسلمانان که قریب به 2 میلیارد نفر هستند، چرا هنوز نتوانسته‌اند در برابر این جمعیت بایستند و اسرائیل نابود کنند، تنها به یک علت است و آن نداشتن حیات طیبه است.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: حیات طیبه یعنی ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت و این ولایت و تابعیت است که محبت می‌آورد و اگر کشورهای اسلامی بخواهند در برابر استکبار بایستند باید تجلی قرآن را با الگوی اهل‌بیت در زندگی‌شان پیاده کنند که هرکجا ولایت اهل‌بیت در کنار قرآن تجلی کرده است، هیچ مستکبری جرئت حضور نداشته است.

وی در ادامه به حدیث دیگری از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام در این حدیث اسلام را معرفی می‌کند که لباس اسلام، حیا است و یکی از راه‌هایی که استکبار جهانی برای نابودی انقلاب و اسلام به کار گرفته است، گرفتن غیرت از مردان و حیا از زنان است و تمام برنامه‌ها و توطئه‌های خود را بر مدار این دو هدف قرار داده است.

نابود کردن غیرت مردان و حیاء زنان، هدف استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب است

حجت‌الاسلام حائری زاده درباره نقش خواهران طلبه در برابر استکبار بیان داشت: برای مبارزه با استکبار شما بانوان طلبه باید اگر مادر هستید فرزندان با غیرت و اگر زن هستید، حیا را محور زندگی خود قرار دهید که الگوی شما خواهران طلبه، فاطمه است که حتی در برابر یک نابینا نیز حجاب خود را رعایت کرد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا در حدیثی بهترین چیز را برای یک زن این می‌داند که جز شوهرش، کسی او را نبیند و یک زن باید در دو بعد شوهری دار و بعد اجتماعی بتواند همانند زینب کبری که با خطبه‌های خود استکبار و یزید زمان را خرد کرد، باشد و در محیط خانه بهترین زن برای همسرش باشد./202/1306/ب1

ارسال نظرات