۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۵۹۱۰۶
آیت الله علم الهدی:

آگاه کردن مردم از توطئه‌های استکبار وظیفه ما است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نباید در برابر ناآگاهی مسلمانان از توطئه های استکبار یا مردم خودمان از شناخت دوستدار اهل بیت(ع) و دشمن ایشان، ساکت بنشینیم.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اجتماع عظیم «نهضت بیداری با خطبه های علوی» به مناسبت سالروز ورود کاروان اسرای حسینی به شام، بعد از ظهر امروز در مجتمع ورزشی آرامش برگزار شد.

آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: اینکه از حضور کاروان اسرای عاشورا به شام، به نهضت بیداری تعبیر می شود به این دلیل است که این کاروان با حضور 10 روزه خود و روشنگری که داشتند، شامی را که چهل سال علیه اهل بیت(ع) تبلیغ و حتی لعن می شد، به حدی منقلب کردند که هنگام خروج از آن، مردم ارادتمند و عزادار امام حسین(ع) بودند.

وی با اشاره به مصائبی که خاندان اهل بیت(ع) از بدو ورود به شام با آن مواجه بودند از زبان امام سجاد(ع)، تصریح کرد: شامیان با حمله نیزه داران، رقاصی و پایکوبی، ریختن سنگ و زباله و آتش، اهانت به سر شهدا و ... آنقدر کاروان اسرا را اذیت کردند که مسیر چند دقیقه ای دروازه شهر تا قصر یزید را طی چندین ساعت طی کردند.

نهضت بیداری حسینی تنها برای شام سال 61 هجری نبود

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروز وضعیت ما مقابل کفر و استکبار به گونه ای است که اگر بخواهیم همان کار خاندان امام حسین(ع) در شام را در جهان اسلام انجام دهیم، هیچ رنج و فشاری متوجه ما نمی شود بنابراین با قدرت عظیمی که در منطقه داریم باید همان بیداری حسینی را در جهان اسلام ایجاد کنیم.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه نهضت بیداری حسینی تنها برای شام سال 61 هجری نبود بلکه برای ما نیز ایجاد رسالت می کند، اضافه کرد: اهل بیت امام حسین(ع) ثابت کردند در همه شرایط و بدترین وضعیت می توانیم پای پرچم اسلام و معارف اهل بیت(ع) بایستیم و با پیاده کردن اندیشه های سیاسی آنان با محوریت نماینده عامشان در کشور خود، دنیا را تکان دهیم.

وی یادآور شد: وظیفه ما تنها شنیدن مصائب و اشک ریختن نیست بلکه تداوم رسالت اهل بیت(ع) در بیدارگری امت اسلام و رسوایی استکبار جهانی است.

در برابر ناآگاهی مردم بی تفاوت نباشیم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نباید در برابر ناآگاهی مسلمانان از توطئه های استکبار یا مردم خودمان از شناخت دوستدار اهل بیت(ع) و دشمن ایشان، ساکت بنشینیم تا مردم با دست خود وابستگان به استکبار را بر سرنوشت خود مسلط کنند و کسانی را که غربزده هستند و آرزوی حاکمیت آمریکا را دارند در عرصه های قدرت جامعه اسلامی قرار دهند.

وی اظهار کرد: در مدت اقامت کاروان اسرای امام حسین(ع) در شام، نه تنها حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بلکه حتی کودکان سه چهار ساله مبلغ پیام عاشورا بودند و در مواجهه با کودکان شام، خود و خاندانشان و آنچه بر آن ها در عاشورا گذشته بود را معرفی و کودکان هم این مطالب را به خانواده های خود منتقل می کردند و آنها هم برای شناخت این اسرا از نزدیک می آمدند و ارتباط می گرفتند از همین رو نقل شده است که اسرا را در خرابه کتک می زدند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: به عنوان شیعه و دلداده امام حسین(ع) باید این رسالت بیدارگری را بر دوش خود احساس کنیم؛ به ویژه بانوان هر یک خود را شاگرد حضرت رقیه(س) در تبیین حقایق و روشنگری بدانند و حداقل در سطح خانواده، اقوام و همسایگان توطئه های دشمن و نیزخط اهل بیت(ع) را تبیین کنند تا مردم بدانند کسی را که در رأس مدیریت کشور قرار می دهند نباید با رهبری جامعه زاویه داشته باشد./201/930/ب1

ارسال نظرات