۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۵۹۱۱۱

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

برگزاری همایش مبلغان اعزامی به اربعین حسینی، امکان استکبار ستیزی با بیدار سازی حسینی در جامعه، معرفی مدیر کل جدید روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف، برگزاری همایش "منشور عزت در کاخ ذلت" در سرپل ذهاب، بخشی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شعبانی گفت: این همایش از ساعت 10:30 فردا آغاز و تا ساعت 17 در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این همایش حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر احمدی، بعثه مقام معظم رهبری در عراق و حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف سخنرانی خواهند داشت.

 

امکان  استکبار ستیزی با بیدار سازی حسینی در جامعه

مام جمعه مشهد سید احمد علم الهدی در اجتماع بزرگ " نهضت بیداری با خطبه های علوی" در مجموعه ورزشی آرامش مشهد بیان داشت: معاویه 40 سال یعنی از زمان خلیفه دوم بر سرزمین شام حکومت کرد او در زمان خلیفه دوم به عنوان استاندار شام منصوب شد و هنگام خلافت حضرت علی (ع) که ایشان خواستند آن ملعون را از سمت خود عزل کند شصت هزار شامی را در مقابل حضرت به صف کرد.

 
وی ادامه داد: در جنگ صفین که عده زیادی از شامیان کشته شدند بغض علی(ع) را در سینه پرورش دادند از طرفی معاویه در این مدت تبلیغات سوء علیه حضرت کردند و کاروان اهل بیت(ع) که در دومین روز از ماه صفر وارد شام شدند در شرایطی که مردان و زنان چهل سال بغض علی را در سینه داشتند و هر چه کینه از علی(ع) داشتند سر اهل بیت ایشان تلافی کردند و آن برنامه هایی که در شام اتفاق افتاد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) به نقلی در روز دهم و به نقلی دیگر از تاریخ در روز 12 صفر از شام خارج شدند افزود: اهل بیت(ع) در این مدت با بیدار سازی حسینی تحولی عظیم در مردم شام پدید آوردند.


آیت الله علم الهدی اضافه کرد: روزی که اهل بیت وارد شام شدند همه به خاطرمصیبت وارد بر ایشان به رقص و پایکوبی پرداختند، بر سر آنها سنگ و چوب می زدند چه شد که در روزی که خارج شدند همه اشک ریزان ایشان را بدرقه کردند و به عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران شهیدش پرداختند این همان بیدار سازی حسینی بود که با خطبه های زینبی و حضرت امام سجاد(ع) اتفاق افتاد.

 
امام جمعه مشهد ادامه داد: آن زمان که فضای شام را خفقان گرفته بود و حکومت تا دندان مسلح یزید حاکم بود طی 8 تا 10 روز اهل بیت(ع) توانستند بغض 40 ساله ای که از امیر المومنین(ع) در سینه شامیان پرورش یافته بود به محبت علی(ع) و اولاد مطهر ش مبدل کنند این الگویی است برای ما که اکنون در فضای آرام و امنی که به لطف خدا در آن هستیم در مبارزه با فساد استکبار جهانی بیداری حسینی داشته باشیم.
 
آیت الله علم الهدی گفت: اکنون ایجاد بیداری حسینی رسالت ما ست و هر یک از ما با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و فرزندان سید الشهدا(ع) باید به عنوان یک بیدار ساز حسینی فساد استکبار جهانی و هر آنکه را که به استکبار چشم دارد را به دنیا اعلام کنیم.

 

قدردانی نماینده ولی فقیه درسازمان اوقاف و امورخیریه از رییس مرکز امور قرآنی

در این همایش که با حضور مدیران کل و معاونان ستادی و استانی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اعطای لوح سپاس از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و حجت الاسلام و المسلمین عادلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان به جهت برگزاری مطلوب سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن تجلیل کرد.

 

  معرفی مدیر کل جدید روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با قدردانی از خدمات و تلاش های حسن ربیعی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف و رضا مفید سرپرست سابق روابط عمومی و امور بین الملل، مسعود رحمتی را به عنوان مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان منصوب کرد.

گفتنی است با این انتصاب حوزه ریاست سازمان اوقاف از روابط عمومی منفک و اداره روابط عمومی و امور بین الملل به عنوان یک اداره کل مستقل به فعالیت خواهد پرداخت.   

همچنین در این مراسم با اعطای لوح سپاس از حسن ربیعی در دوران تصدی مسئولیت روابط عمومی سازمان اوقاف تجلیل و به عنوان مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست معرفی شدند.

 

برگزاری  همایش "منشور عزت در کاخ ذلت" در سرپل ذهاب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای غربی استان کرمانشاه از برگزاری همایش منشور عزت در کاخ ذلت در جوار بقعه متبرکه احمدبن اسحاق(ره)شهرستان سرپل ذهاب خبر داد .  

حجت الاسلام محمد قربانی  گفت: همزمان با آخرین روزهای ماه محرم و ورود کاروان اهل بیت امام حسین علیه السلام به شام، همایش "منشور عزت در کاخ ذلت"  با لبیک گویی حضرت زینب(س) و حضرت سجاد (ع) دراین شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این همایش عصر روز سه شنبه 11 آبان ماه، ساعت 17 عصر در بقعه متبرک احمد ابن اسحاق قمی (ره) برگزار شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان هدف از برگزاری این همایش تبیین قیام حضرت امام سجاد(ع) در کاخ یزید ملعون و همچنین بررسی وقایع مربوط به کربلا عنوان کرد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت پیروی از سیره و منش خاندان اهل بیت (ع) و الگو گرفتن از مکتب حسینی مبنی بر تقابل با ظلم و بیان حقیقت حادثه عاشورا افزود: مهمترین پیام این تجمع بالا بردن قدرت ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌‌خواهی دشمنان است که هیچ وقت جامعه اسلامی جامه ذلت نمی‌پوشد بلکه در توان و قدرتی مضاعف است.

 

 همایش زنان علوی تبرستان با سخنرانی رئیس سازمان اوقاف برگزار می‌شود

بهزاد صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر و چالوس با اشاره به فرارسیدن 14 آبان روز ملی مازندران گفت: همایش زنان علوی تبرستان با سخنرانی حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مرزن آباد چالوس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سخنرانی سرکار خانم زکزاکی مبلغ جهان اسلام و دختر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از دیگر برنامه های این همایش بزرگ است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر و چالوس با بیان اینکه در همایش بزرگ زنان علوی تبرستان از اطلس علویان تبرستان رونمایی می شود، افزود: این اطلس به بررسی نقشه ورود علویان به تبرستان و نیز معرفی شهرها و مناطق مهمی که از ابتدا در این امر دخیل بودند، می پردازد.

صادقی در پایان گفت: این همایش جمعه هفته جاری 14 آبان از ساعت 14 الی 17 در مرکز آموزشی شهید ادیبی مرزن آباد شهرستان چالوس با مداحی علی کلهر برگزار خواهد./1325/303/ب3

 
 
ارسال نظرات