۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۵۹۱۲۱
در قالب بیانیه‌های جداگانه صورت گرفت؛

دعوت مسؤولان و نهادهای مذهبی خراسان شمالی از مردم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان

مسؤولان و مقامهای ارشد و نهادهای مذهبی استان خراسان شمالی با صدور بیانیه‌های جداگانه مردم را به حضور در راهپیمایی و تظاهرات یوم‌الله 13 آبان و تکرار حماسه‌آفرینی دعوت کردند.
مسؤولان ارشد خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز و در آستانه یوم‌الله سیزدهم آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای از قشرهای مختلف مردم این خطه از کشورمان برای شرکت گسترده در راهپیمایی سیزدهم آبان ماه دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و دربرگیرنده سه واقعه سرنوشت‌ساز و تاریخی است که وجه مشترک همه آنها «استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی» ملت مبارز و مقاوم ایران اسلامی است.

این بیانیه می‌افزاید: در 13 آبان دشمن با تکیه بر سیاستهای استکباری خود دانش آموزان و دانشجویان را به خاک و خون کشید به این امید واهی که شاید بتواند آنان را از مسیر انقلابی خویش باز دارد، اما مردم سرافراز ایران در پرتو عنایات الهی و با استقامت، دلیری، رشادت و شهادت ثابت کردند که می‌توان بر قدرت پوشالی استکبار جهانی غلبه و چپاول گران را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بدون تردید سیزدهم آبان و بهره‌مندی از پیام‌های آن رمز ماندگار موفقیت و پایداری ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی است.

در پایان این بیانیه آمده است: این‌جانبان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای یوم‌الله سیزدهم آبان از عموم مردم شریف استان به‌ویژه دانشگاهیان، طلاب و روحانیت، معلمان و دانش آموزان فرهیخته دعوت می‌کنیم تا در مراسم راهپیمایی سیزده آبان حضوری چشمگیر و گسترده داشته و ضمن تجدید میثاق با آرمانهای والای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برائت و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام نمایند.

۱۳ آبان؛ پیام‌آور عزت، اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی است

حوزه علمیه استان خراسان شمالی هم با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان، مردم را به شرکت پرشور در راهپیمایی این روز دعوت کرد.

در متن بیانیه حوزه علمیه خراسان شمالی آمده است: یوم‌الله 13 آبان، در گستره‌ عظیم مبارزات حق‌طلبانه مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی، یادآور حوادثی است که بازخوانی و بزرگداشت آن پیام‌آور عزت، اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی است.

این بیانیه می‌افزاید: یوم‌الله 13 آبان از سویی با شهادت مظلومانه دانش آموزان و تبعید امام نشانگر ظلم و استبداد مستکبران جهان است و از سوی دیگر با حادثه شگرف تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا تحقق‌بخش شعار «مرگ بر آمریکا» در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان است که به تعبیر امام (ره) انقلاب ثانی نامیده شده است.

همچنین در این بیانیه آمده است: یوم‌الله 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره)، شهدا و ولایت فقیه است و همچنین یادآور روز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

این بیانیه تصریح می‌کند: اگر 13 آبان را به‌عنوان روز ملی استکبارستیزی نماد تبری و اعلام بیزاری از مشرکان و مستکبران و تکمیل‌کننده تولی قرار دهیم اتفاقی همچون تسخیر لانه جاسوسی و تحقق شعارهای انقلاب را شاهد خواهیم بود.

این بیانیه در پایان با تأکید بر حضور همگانی در این راهپیمایی خاطرنشان می‌کند: طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان خراسان شمالی امسال نیز مانند سالهای گذشته به همراه دیگر اقشار شهیدپرور استان در راهپیمایی باشکوه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت می‌کنند.

بیانیه مشترک دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به مناسبت ١٣ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیانیه صادر کردند.

در متن این بیانیه آمده است: یوم‌الله ١٣ آبان نقطه عطفی در جهت سرعت بخشیدن به روند شکل‌گیری، تداوم، استمرار و بالندگی انقلاب اسلامی است و برجسته‌ترین ویژگی آن در مبارزه مستمر ملت ایران با استکبار جهانی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان صرفاً یک حادثه تاریخی نیست، بلکه نشانه‌ای از یک فرهنگ غنی و اسلامی در جهت استکبارستیزی است. فرهنگی که در آن ارزش‌های والای اسلامی و مبارزه با جور و ظلم و فساد و ایستادن در مقابل استکبار جهانی در آن می‌درخشد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: از آنجایی که امروز ایران اسلامی یک قدرت منطقه‌ای و جهانی است نادیده گرفتن این قدرت برای تمامی قدرت‌های جهانی آسیب‌زاست.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اصحاب فرهنگ و هنر خراسان شمالی برای حضور در راهپیمایی در ١٣ آبان دعوت به عمل می‌آورد تا جامعه فرهنگی و هنری با حضور خود نشان دهند که دشمنان انقلاب اسلامی ایران باید مواضع اصلی نظام را در حرکت‌های مردمی این ملت ببینند و با احترام حقوق این ملت را بپذیرند.

13 آبان یادآور مقابله با زورگویی، دسیسه و استکبار است

سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی هم به مناسبت فرارسیدن سیزدهم آبان اقدام به‌ صدور بیانیه کرده است، در این بیانیه آمده است: ۱۳ آبان ماه که یادآور سه رویداد مهم و سرنوشت‌ساز تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار وحشیانه دانش آموزان توسط رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است، مصادیقی از پایداری و فداکاری ملت مجاهد و جوانان رشید و انقلابی ایران در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی و استکباری است که هریک به‌تنهایی می‌تواند منشأ تداوم حرکت انقلاب اسلامی و ظلم‌ستیزی و آرمان‌گرایی نسل‌های متعهد و مؤمن این سرزمین در بستر تاریخ قرار گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: ملت عظیم‌الشان ایران اسلامی، آمریکا را شیطان بزرگ و عامل اصلی گرفتاری‌های جهان اسلام و منشأ فتنه و توطئه علیه نظام ‌و انقلاب اسلامی می‌داند و در میدان نبرد جدیدی که قدرت‌های خیره‌سر و زورگو، تحت سیطره و راهبری آمریکا برای جنگ نرم علیه ایران گشوده‌اند، با حضور عالمانه و فداکارانه خود همانند ۸ سال دفاع مقدس در عرصه جنگ سخت نظامی، شکست سختی را به دشمنان نادان و ناتوان خود تحمیل خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ترویج روحیه مقاومت و فرهنگ استکبارستیزی به‌عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی و حقیقتی برخاسته از شعار راهبردی «هیهات منّا ‌الذّله» و سپر حوادث فراروی میهن اسلامی است. بازخوانی سیاهه دشمنی‌های ایالات متحده آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید و علل نفرت ملت ایران از مقامات جنگ‌افروز، فتنه‌گر و دغل‌باز این کشور و متحدان غربی و منطقه‌ای آنان و برجسته‌سازی دیدگاه‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان راهبرد سرنوشت‌ساز در عرصه مقابله با شیطان بزرگ و نظام سلطه و استکبار نیاز همیشگی جامعه به‌ویژه نسل‌های جوان کشور به شمار رفته و بایستی در فرصت‌های تأثیرگذار مانند ۱۳ آبان مورد تأکید قرار گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: در ایام اسارت اهل‌بیت رسول اکرم (ص) و در زمانی که عطر کنگره 3000 شهید استان که شهدا نماد استکبارستیزی و ایثار و شهادت بودند، اعضای بسیج رسانه خراسان شمالی و اصحاب رسانه استان همگام با مردم بصیر ایران اسلامی در صفوف به‌هم‌پیوسته و متحدانه در تظاهرات یوم‌الله ۱۳ آبان شرکت خواهند کرد و با تأسی از مقتدای آزادی‌خواهشان شعار «هیهات منّا الذّله» را مصداق عملی خواهند بخشید و انعکاس‌دهنده بصیرت و ولایتمداری مردم خراسان شمالی در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که نماد اصلی آن آمریکا است خواهند بود./9314/203/ب2

ارسال نظرات