۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۹۱۸۴
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

دولتمردان برای تحقق اقتصاد مقاومتی دست از شعار بردارند

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان این که دولتمردان برای تحقق اقتصاد مقاومتی دست از شعار بردارند، گفت: اگر قرار باشد همه مطالبات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را تکرار کنیم، چه کسی قرار است؛ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملی کند.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع صنعتگران و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد ارس با بیان این‌که امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: تمام شئون اقتصادی کشور باید در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی با تأکید بر این‌که دولتمردان برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دست از شعار بردارند، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد همه مطالبات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را تکرار کنیم، چه کسی قرار است؛ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملی کند.

امام جمعه جلفا یا اشاره به این‌که گام‌های خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان برداشته شده، اما با ایده‌آل‌ها فاصله وجود دارد، گفت: اگر نظام بانکی و مالیاتی کشور اصلاح نشود، برخی معضلات و مشکلات اقتصادی همچنان گریبان‌گیر جامعه به ویژه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به این‌که مجلس در وظیفه قانون‌گذاری، دولت در اجرای مصوبات و قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی رسالت خطیر و حساسی در مقطع کنونی بر عهده دارند، تصریح کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی این است؛ که برای رونق اقتصادی جامعه باید دست از شعار برداشته و برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی با بیان این‌که دشمنان برای نفوذ در ساختارهای اقتصادی کشور بعد از برجام چشم امید دوخته‌اند، افزود: دولت ابتدا باید به تولیدکنندگان، سرمایه‎‌گذاران و فعالان داخلی کشور توجه ویژه داشته باشد، تا شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم، هرچند تولیدکننده داخلی نیز باید خود را با استانداردهای بین‌المللی تطبیق دهد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که داشتن چشم امید به کمک های کشورهای غربی در درمان ساختار اقتصادی کشور اشتباه محض است، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای قطع رابطه با دنیا نیست، بلکه باید با روحیه جهادی و تعقیب منافع کشور و با توجه به امکانات و توانمندی‌های داخلی با جهان تعامل داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با تأکید بر این‌که باید نسخه درمان اقتصاد کشور باید با تکیه بر استعداد های داخلی و نیروی کار جوان کشور نوشته شود، ادامه داد: باید در عین حفظ ارزش‌ها و اصول انقلاب برنامه های اقتصادی را در جهت تسهیل اشتغال جوانان، بهبود معیشت مردم و خروج از رکود و اجرایی کرد.

امام جمعه جلفا مبارزه با پدیده شوم قاچاق را دیگر ضرورت مهم برای مقابله با رکود اقتصادی و حمایت از تولیدکننده داخلی دانست و گفت: قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید با شناسایی سرمایه گذاران واقعی از قاچاق کالاهایی که مشابه داخلی دارند؛ جلوگیری کند./935/202/ب2

ارسال نظرات