۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۹۲۰۱
اوحدی خبرداد؛

فرآيند صدور ويزاي اربعين كوتاه مي شود

ریيس سازمان حج و زيارت گفت: در تلاش هستيم تا مرحله ثبت نام و تحويل مدارك زائران اربعين حسيني را يك مرحله اي كنيم تا پروسه تحويل ويزاي زائران كوتاه تر شود.
اوحدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج سعيد اوحدي گفت: آمارها نشان مي دهد ثبت نام زائران اربعين حسيني با شتاب قابل ملاحظه اي پيش مي رود.

وي افزود: بر اساس اعلام پليس گذرنامه، آمار صدور گذرنامه در سال جاري به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به فعاليت 16 مركز صدور ويزا در كشور اظهاركرد: در حال حاضر 4 مركز دائم و 12 مركز موقت كار صدور ويزاي زائران در سراسر كشور را انجام مي دهند.

اوحدي از هماهنگي هاي صورت گرفته ميان سازمان حج و زيارت، سپاه و سازمان راهداري به منظور كاروان بندي زائران خبرداد و تصريح كرد: زائران اربعين حسيني در صورتي كه خودشان متقاضي باشند به صورت گروهي به كربلا اعزام خواهند شد.

وي با اشاره به برخي اقدامات به منظور كاهش زمان صدور ويزاي زائران اربعين حسيني خاطرنشان كرد: به دنبال اين هستيم كه تسهيلاتي را فراهم كنيم تا فرآيند صدور ويزاي زائران كوتاه تر شود.

رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: در صورت تحقق اين اتفاق، زائران پس از مراجعه به 2 هزار و 200 مركز زيارتي به صورت مستقيم ويزاي خود را دريافت كرده و مدت زماني كه پيش از اين بين ثبت نام و تحويل مدارك بود از ميان خواهد رفت.

اوحدي از 2 برابر شدن ظرفيت هاي اسكان در نظر گرفته براي زائران در سال جاري به نسبت سال گذشته خبرداد و اذعان كرد: تمام خدمات ما در حوزه اسكان در سال جاري 2 برابر شده و بدون شك زائران براي اسكان با مشكل خاصي مواجه نخواهند شد.

وي در خصوص خدمات پيش بيني شده به منظور راهنماي زائران اربعين حسيني بيان كرد: افرادي كه از طريق سامانه سماح براي اعزام به كشور عراق اعلام آمادگي مي كنند مي توانند از خدمات راهنماي زائر نيز بهره مند شوند.

رئيس سازمان حج و زيارت اظهاركرد: در صورتي كه يك زائر از كاروان خود جدا شده و گم شود، مي تواند با مراجعه به ستاد گم شدگان سازمان حج و زيارت به منظور يافتن هم گروهي هاي خود اقدام كرده و براي يافتن هم گروهي هاي زائران از سوي سازمان حج و زيارت اقدام مي شود./1330/102/ب3

ارسال نظرات