۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۴۵۹۲۰۵
رییس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی:

کاخ سفید با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان می لرزد

رییس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه امروز با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کاخ سفید همچنان می لرزد، گفت: از تفاوت های بنیادین انقلاب ایران با سایر انقلابهای دنیا به لرزه در آوردن بنیان قدرت های جهانی است چنان که کاخ سفید همچنان در لرزه به سر می برد و اسرائیل همیشه نگران است.
حکمتی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حکمتی پور، رییس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی چهارشنبه شب، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی با اشاره به این که امام صادق(ع) یکی از اصول کفر را «روحیه استکباری» بیان کرده اند، اظهار کرد: استکبار به معنای خود را برتر و بالاتر از دیگران پنداشتن، دیگران را ناچیز و کوچک شمردن و نسبت به بقیه مغرور شدن است.

ابلیس؛ اولین مستکبر هستی

وی تصریح کرد: اولین صفت ناپسندی که در تاریخ بشری به وجود آمد «روحیه استکباری» است که هنگام آفرینش آدم از سوی ابلیس به علت نافرمانی از دستور خداوند برای سجده در برابر آدم ایجاد شد.

حجت الاسلام حکمتی پور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات انسان به این صفت ناپسند برمی گردد، گفت: مستکبران نسبت به خدا، نسبت به رسولان الهی و در برابر مردم خضوع ندارند.

وی با اشاره به وجوه استکبارورزی، عنوان کرد: خود را همچون «فرعون» برتر از خداوند دانستن، دوم تکبر نسبت به انبیاء و رسولان الهی؛ مثل مردم جاهل عرب که حاضر به اطاعت از بشری همانند خود یعنی پیامبر(ص) نبودند و سوم تکبر نسب به مردم است؛ کسانی که سر کُرنش و تواضع نسبت به دیگران ندارند و دوستدار تعظیم دیگران در برابر خود هستند.

قوم عاد؛ تمثیل قرآنی استکبار

حجت الاسلام حکمتی پور با بیان اینکه در سوره فصّلت با استناد به قوم عاد، «قوت» و «قدرت» به عنوان عوامل تکبر و غرور انسان بیان شده است، اظهار کرد: سران سرکشی که روحیه استکباری دارند، همیشه به قوت و قدرت خود می بالند و با تکیه به قدرت خود از تمکین دستورات الهی سر باز می زنند.

رییس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: قوم عاد به جای اینکه در برابر خداوند سر تسلیم فرود آورند خود را برتر از خدا دانسته و تکبر می ورزیدند، تمام حکومتهایی که به قدرت خود تکیه کردند از جمله حکومت شاهنشاهی در ایران، نه سرِ ستایش در برابر خدا داشتند، نه حاضر به کرنش در برابر رهبران و مراجع دینی بودند و نه به مردم اعتنا می کردند.

وی با اشاره به  آیات 20 و 21 سوره مجادله، مطرح کرد: خداوند به کسانی که با مستکبران مقابله کنند، از آنها نترسند و در برابر آنها قد علم کنند وعده نصرت و پیروزی داده است و فرجام مستکبران و عاقبت کسانی که در برابر مردم و رهبران دینی بایستند، ذلت است.

حجت الاسلام حکمتی پور خاطرنشان کرد: شاه که خود را قدرت برتر منطقه می دید و با همه قدرت و هیمنه ای که داشت چنان به ذلت گرفتار شد که هیچ کشوری حتی آمریکا حاضر به دادن پناهندگی به او نبودند.

تفاوت بنیادین انقلاب با دیگر انقلابها

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تفاوتهای بنیادین با سایر انقلاب های دنیا دارد، به دو نمونه اشاره و عنوان کرد: انقلاب اسلامی علیه طاغوت زمان شکل گرفت و حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را از ریشه برکند.

رییس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: از زمانی که مردم به پیروی از امام راحل موفق به سرنگونی شاه و پیروزی انقلاب اسلامی شدند در بنیان قدرت های جهانی زلزله ایجاد کرد، کاخ سفید که در رأس استکبار جهانی قرار دارد، همچنان در لرزه به سر می برد و اسرائیل همیشه نگران است و بیش از همه وحشت دارد.

حجت الاسلام حکمتی پور خاطرنشان کرد: در هیچ انقلابی مشاهده نمی شود قدرتهای جهانی دو بلوک شرق و غرب با هم متحد شده باشند اما نسبت به جمهوری اسلامی ایران این اتحاد شکل گرفت، در جنگ تحمیلی عراق به ایران، هم غرب و هم شرق از صدام حمایت می کردند.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: مردم از اقشار و اصناف مختلف با اطاعت از فرمان رهبر خود علیه شاه به صحنه آمدند اما تحلیل کارشناسان آمریکا در سال 1356 این بود که رهبران ایران هر چه تلاش کنند حکومت شاه تا 10 سال دیگر پابرجاست.

رییس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: دانش آموزان، دانشجویان و روحانیان از جمله اقشار معترض به حکومت بودند که شاه برای حفظ قدرت خود اقدام به کشتار آنها کرد و جمعی از دانش آموزان در جریان مبارزه با رژیم ستمشاهی پهلوی در 13 آبان ماه سال 1357 به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام حکمتی پور عنوان کرد: همزمان با 13 آبان ماه در سال 1343 امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید شدند و در سال 1358 لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان تسخیر شد، با توجه به این سه واقعه مهم تاریخی 13 آبان ماه با تصویب مجلس شورای اسلامی «روز ملی مباره با استکبار جهانی» نامگذاری شد.

جهانی شدن استکبار ستیزی امام حسین(ع)

وی با اشاره به اینکه خداوند وعده داده است کسانی که در جبهه حق و انبیا قرار گیرند آنها را در برابر جبهه باطل پیروز می کند، اظهار کرد: نسبت به نهضت امام حسین(ع) این نگاه را داریم که با 72 نفر از یارانشان در برابر قدرت باطل یزیدی قرار گرفتند گرچه به شهادت رسیدند اما قدرت ظلمت، جهل و نادانی را از بین برد و پس از سه سال حکومت امویان سرنگون شد.

رییس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی ابراز کرد: امروز که نام حسین(ع) در عالم می درخشد به این علت است که در برابر مستکبری چون یزید ایستاد.

حجت الاسلام حکمتی پور بیان کرد: خون شهدای ما در جبهه های مقاومت و جنگ تحمیلی چنان جبهه حق را در جای جای منطقه تقویت کرده است که دین اسلام منطقه را فرا گرفته و مستکبران یکی پس از دیگری از بین می روند که الگوی همه آنها نهضت امام حسین(ع) است./1308/201/ب2

ارسال نظرات