۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۵۹۲۱۶
امام جمعه موقت شهر شال:

آمریکا مصداق کامل استکبار است

امام جمعه موقت شهر شال با اشاره به مستکبر بودن آمریکا، گفت: در زمان ما مستکبران گوناگونی مانند انگلستان نیز وجود دارند، اما عملکرد آمریکا به گونه ای است که آن را مصداق کامل استکبار ساخته است.
حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی

حجت‌الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه موقت شهر شال در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به پیام‌های یوم الله ۱۳ آبان، گفت: ۱۳ آبان ماه نشان داد که ملت ایران در مقابل استکبار کوتاه نمی‌آیند، حتی اگر خون آنان در این راه ریخته شده و شهید شوند، همچنین این موضوع روشن شد که عصبانیت و کینه شدید استکبار از ما هیچ گاه تمام نمی‌شود چرا که آنان دنبال محو ما هستند.

وی سپس به بیان مبانی دینی و قرآنی استکبارستیزی پرداخت و عنوان کرد: آیات فراوانی مسلمانان را به جنگ و مقابله تا رفع فتنه سفارش کرده، البته این به این معنا نیست که ما سرخود کار کنیم، بلکه باید با پیروی و اطاعت از ولی فقیه در هر زمان برای نابودی استکبار جنگید، که این جنگ جلوه‌های گوناگون فرهنگی، نظامی، سیاسی و اقتصادی دارد.

حجت‌الاسلام موسوی شالی عملکرد آمریکا را علت مصداق کامل استکبار بودن آن دانست و ابراز داشت: در زمان ما مستکبران گوناگونی مانند انگلستان نیز وجود دارد، اما عملکرد آمریکا به گونه ای است که آن را مصداق کامل استکبار ساخته است، مقدار ظلم و تجاوز آمریکا خصوصا ظلمهای پنهانی همچون حاکمیت دلار از تمام کشورها بیشتر است.

وی درباره نفی مرگ بر آمریکا در پی مذاکرات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: رهبری تنها درباره مسائل هسته‌ای با هدف برداشتن تحریم‌ها به دولتمردان اجازه مذاکره داد، این مذاکرات تجربه خوبی بود و نشان داد که تحریم‌ها برداشته نمی‌شود، در نتیجه افراد با بصیرت پس از توافق نفرتشان از آمریکا بیشتر شده، بنابراین اگر دشمن شناس باشیم می‌فهمیم که نفی مرگ بر آمریکا معنا ندارد.

امام جمعه موقت شهر شال ادامه داد: اگر سیاستها و موضع گیری آمریکا در زمینه‌های مختلف اقتصاد، هالیوود و هنر، لشکرکشی نظامی و دخالت در امور کشورها منصفانه و دور از هیاهو مورد قضاوت قرار گیرد مشخص خواهد شد که آمریکا کشوری مستکبر است که خواهان محو و نابودی کامل ما است.

وی در پایان میزان هماهنگی سیاستهای دولت یازدهم با آرمان استکبارستیزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولتمردان در بسیاری موارد نمی‌توانند در مقابل خون شهدا و ملت با بصیرت خارج از سیاست کلی نظام حرکت کنند، اما گاهی حرکتهایی هر چند کوچک انجام می‌دهند که مورد پذیرش ملت حزب الله نیست./۹۵۵/303/ب2

ارسال نظرات