۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۵۹۲۳۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه:

وحدت مذاهب اسلامی راه مقابله با اندیشه های تکفیر است

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه با بیان این که رسالت جهان اسلام وحدت مذاهب در برابر اندیشه تکفیر است، گفت: بی شک گسترش وحدت منجر به نابودی نقشه های تکفیر می شود.
حجت الاسلام محمد علی فاطمیان

حجت الاسلام محمد علی فاطمیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که بحث استکبارستیزی ریشه در قرآن دارد، گفت: خداوند متعال بارها در آیاتی از قرآن کریم همچون آیه 217 سوره بقره هشدار می دهد که استکبار و قدرت های طاغوت دائما با شما در حال مقابله و جنگند تا شما را از دین و اسلام جدا کنند.

وی با بیان این که پیوسته استکبار و طاغوت در جنگ و قتال با مسلمانان هستند و دائما دست از این تحرکات بر نمی دارند، تصریح کرد: رسالت ما در برابر تحرکات دشمنان مقابله به مثل بوده و بر اساس آیه 120 سوره بقره وظیفه داریم تا در برابر مستکبران بایستیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه با بیان این که حوزه های علمیه و طلاب به عنوان رهبران فکری جامعه در تحریک احساسات مردم در برابر استکبار نقش بسزایی دارند، خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) از سال 42 تا 57 زحمات زیادی برای انقلاب کشیدند و سال بعد از ورود امام به ایران، ایشان رخ دادن تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند.

حجت الاسلام فاطمیان با بیان این که مبارزه با استکبار جایگاه والایی داشته و حوزویان قطع به یقین می توانند تا الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی باشند، یادآور شد: رسالت روحانیت تبیین استکبارستیزی برای مردم جامعه اسلامی بوده و اعتقاد دارم ایستادگی برابر غرب و مقابله با آنان سبب می شود تا راه چاره ای برای ملت ایران گشوده شود.

وی با بیان این که رسالت طلاب روشنگری بوده و روحانیت نباید بگذارند تا طاغوت و استکبار در پوششی از کمک به ملت های محروم به جامعه عوام فریبی کنند، گفت: از آنجایی که عده ای امروز فریب این سخنان به ظاهر منطقی را می خورند باید طلاب روشنگر ظلم و ستم غرب باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه ادامه داد: بدون شک هر چه شناخت مردم از طاغوت و خوی استکباری آنان بالاتر برود، روشنگری شکل گرفته و مردم خودشان برای مبارزه با طاغوت حرکت می کنند از این رو روشنگری هر چه بیشتر روحانیت منجر به افزایش حضور مردم می شود.

حجت الاسلام فاطمیان با بیان این که رسالت جهان اسلام وحدت مذاهب در برابر اندیشه های تکفیر است، خاطرنشان کرد: اتحاد مذاهب شیعه و سنی نقش بسزایی در این مقابله داشته و اگر وحدت میان نیروهای انقلابی برقرار شود، هرگونه قدرتی از هم پاشیده می شود و بی شک بر اساس بیانات مقام معظم رهبری گسترش وحدت منجر به شکست نقشه های تکفیر می شود./302/864/ب1

ارسال نظرات