۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۵۹۲۳۸
آیت الله مجتهد شبستری:

آمریکا دچار بحران بین المللی است/ راه حل مشکلات کشور خودباوری و توکل بر خداوند است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی تا ابد ادامه خواهد داشت، گفت: آمریکایی که خود گرفتار بحران است چگونه مشکلات ایران را رفع خواهد کرد؟ حل مشکلات کشور در خودباوری، توکل برخدا و همبستگی میان مردم است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذر بایجان شرقی پیش از ظهر امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان، این روز را روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی خواند و اظهار داشت: استکبار به معنای خودبرتربینی است و به معنای سلطه جویی، زورگویی و عدم قبول حق است.

وی با بیان اینکه حیات کشورهای استکباری در سلطه گری و زورگویی است، ابراز داشت: هر کس خود را برتر از دیگران ببیند چنین شخصی و حکومتی مستکبر است، وظیفه ملتها نیز مقابله با قدرتهای استکباری است به طوری که قرآن کریم در سوره نحل می فرماید که خداوند مستکبران را دوست ندارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به وظیفه قرآنی انسان در برابر استکبار، تصریح کرد: وظیفه شرعی مقابله با استکبار و مبارزه با آن است، ایران اسلامی کشوری غنی است که دارای منابع عظیم طبیعی است کشورهای مستکبر به دنبال تسخیر و سلطه ایران برای دست یابی به منابع عظیم طبیعی مانند نفت است.

وی با بیان اینکه بعد از کودتای ۲۸ مرداد تا پیروزی انقلاب شاهد استثمار دولت آمریکا از ایران هستیم، خاطرنشان کرد: زمانی که قانون ننگین کاپیتولاسیون طرح شد، امام راحل در برابر این قانون ننگین ایستاد و به جرم این انتقاد از کشور به ترکیه و سپس به نجف تبعید شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه و آشنایی نسل جوان با تاریخ و زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ شاهد اتفاق دیگری بودیم، در این روز بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به جهت تظاهرات آرامی که در اعتراض به حکومت طاغوتی داشتند به رگبار بسته شدند و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان، تصریح کرد: در ۱۳ آبان لانه جاسوسی آمریکا با هوشیاری دانشجویان و برنامه های جاسوسی آنها شناسایی و لانه جاسوسی از سوی دانشجویان تسخیر و مرکز فتنه و دشمنیهای آمریکا در دل ایران اسلامی بسته شد و امام راحل در این جا گفت که این انقلاب دومی بود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به تداوم دشمنی های آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی تا به امروز، افزود: در سالهای اخیر نیز شاهد بدعهدی ها و خیانت های آمریکا در برجام بودیم، با وجود آنکه ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد، آمریکا دست از زیاده خواهی برنداشته و به تعهدات خود در رفع تحریمها عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه مسؤولان آمریکا در حالی هیچ سخنی از برنامه موشکی و دفاعی در برجام نیامده است، خواستار تعطیلی برنامه موشکی ایران هستند و با وقاحت تمام می گویند که تحریمها را لغو نخواهیم کرد، ابراز داشت: مسؤولان به هیچ وجه حاضر به تعطیلی برنامه موشکی و نظامی ایران نیستند و حتی آن را ساعتی تعطیل نخواهند کرد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد:‌ برخی افراد کوتاه فکر گمان دارند با مذاکره با آمریکا مشکلات کشور حل خواهد شد، در حالی که آمریکا خود گرفتار مشکلات اقتصادی و بحران است و همچنین از نظر بین المللی نیز گرفتار بحران سوریه است به طوری که در سوریه شکست خورده و به زودی شاهد نابودی گروه تروریسی داعش خواهیم بود.

وی با اشاره به بحران اخلاقی آمریکا، ابراز داشت نمونه بحران اخلاقی آمریکا رقابتهای ریاست جمهوری در آمریکا است، به طوری که شاهد طرح مسائل جنسی و مبتذل در آن بودیم، آمریکایی که خود گرفتار بحرانهای سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی است چگونه می تواند مشکلات کشور را حل کند، راه حل مشکلات ایران خود باوری، توکل به خدا، اتحاد و اتفاق و عمل به وظایف در کنار کوشش و جهد است.

امام جمعه تبریز با تآکید بر تداوم مبارزه با استکبار جهانی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران مبارزه خود را با استکبار ادامه خواهد داد،همچنین تصویب عضویت عربستان با وجود جنایتهای بی شمار در حق مردم یمن، در سازمان حقوق بشر را محکوم می‌کنیم و آن را نشان از بی تعهدی سازمان ملل می دانیم./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات