۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۵۹۲۵۱
در روز ملی مبارزه با استکبار؛

راهپیمایی پرشور 13 آبان در هرمزگان برگزار شد

همزمان با ۱۳ آبان ماه، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان در راهپیمایی این روز بزرگ حضور یافته فریاد مرگ بر آمریکا سردادند.
راهپیمایی 13 آبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، راهپیمایی پرشور 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار امروز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور آحاد مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، مسؤولان ارشد استانی، روحانیان، مسؤولان نظامی و مردم عادی در اقصی نقاط هرمزگان برگزار شد. 

مراسم 13 آبان در بندرعباس مرکز استان هرمزگان از ساعت 9 صبح از سه راه گلزار شهدا آغاز و با تجمع راهپیمایان در گلزا شهدا ادامه یافت و شرکت کنندگان بار دیگر انزجار خود را از استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار به نمایش گذاشتند.

امروز مردم همیشه در صحنه هرمزگان و مدافعان خلیج همیشه فارس، شیعه و سنی با نظم خاصی در خیابان‌ ها حضور به هم رساندند و یکصدا در خیابان ها نشان دهنده وحدت و همدلی بودند.

دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان و حتی افراد کهنسال با شوق و شور خاصی به خیابان‌ ها آمده و با در دست داشتن پلاکاردهایی بر ضرورت تداوم مبارزه با ظالمان و حمایت از مظلومان در جهان تاکید و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار، امروز روز 13 آبان است، روز مبارزه با استکبار است، 13 آبان همیشه برپاست، یادآور نابودی آمریکاست انزجاز خود را از هرگونه ظلم و ستم اعلام کردند.

همچنین شرکت کنندگان شعارهای 'رهبر اگر فرمان دهد غسل شهادت می کنیم'، 'لبیک یا خامنه ای، لبیک یا حسین است' و 'هیهات من الذله' سردادند.

امروز در مسیر مراسم راهپیمایی نهادها و ارگانها، محصولات فرهنگی با مضامین مرتبط با یوم الله 13 آبان و آمریکا ستیزی توزیع کردند. 

راهپیمایی روز مبارزه با اسکتبار جهانی در بندرعباس با قرائت قطعنامه سراسری ویژه روز 13 آبان پایان یافت.

13 آبان یادآور سه رخداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 است.

13 آبان ماه که در تقویم رسمی ایران به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شده، فرصتی برای تبیین و بازخوانی حوادث مهمی است که در سه مقطع زمانی، مبارزه ملت ایران با آمریکا و مستکبران جهان را درپی داشت.

راهپیمایی روز بزرگداشت دانش آموز در 13 شهرستان و 15 بخش استان هرمزگان همزمان با سراسر ایران اسلامی برگزار شد و مردم در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی به خیابان ها آمده و با مشهای گره کرده انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی به گوش جهانیان رساندند.

با وجود تعطیلی مدارس در این روز با شکوه، دانش‌آموزان از ساعات اولیه صبح با شوق وصف ناشدنی و با بدست داشتن پرچم و پلاکارد حضور چشم گیری در این راهپیمایی داشتند و با فریاد استکبارستیزی و ندای لبیک یا خامنه‌ای با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب تجدید پیمان کردند./202/851/ب1

ارسال نظرات