۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۵۹۲۸۳
حجت الاسلام اکرمی:

تبعیت از رهبری و قانون باید معیار عملکردها باشد

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: تبعیت از رهبری و قانون اساسی که سند چشم انداز 20 ساله و برنامه ششم توسعه را نیز شامل می شود، باید ملاک عملکرد ها قرار گیرد.
حجت ‌الاسلام سیدرضا اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در اجتماع مردمی در راهپیمایی 13 آبان در ارومیه، اظهار داشت: تبعیت از رهبری و قانون اساسی که سند چشم انداز 20 ساله و برنامه ششم توسعه را نیز شامل می شود، باید ملاک عملکرد ها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پیروی از دو میراث گرانبهای رسول اکرم(ص) یعنی کتاب خدا و اهل بیت(ع) در کنار تبعیت از رهبری و قانون می تواند وضعیت کشور را در زمینه های مختلف بهبود بخشد.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره رخدادهای روز 13 آبان در تقویم کشور، اظهار داشت:  13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی است که 70 جلد کتاب از اسناد این لانه ثبت شده است، سالروز تبعید امام راحل به ترکیه به علت حمله به آمریکا و کاپیتولاسیون در یک سخنرانی و یادروز دانش آموزانی است که به دانشگاه تهران هجوم آورده و مورد قتل عام قرار گرفتند.

عضو شورای فرهنگی کشور درس تاریخ را بر اساس کلام پیامبر(ص) احیای ملت ها دانست و گفت: آمریکا در تهران کودتا، امام را تبعید، سفارتخانه خود را لانه جاسوسی کرد، مؤسس و بانی جنگ تحمیلی بود و از 28 مرداد 32 تا 95 جز جنگ، جنایت و توطئه چیزی از او ندیدیم.

وی ادامه داد: سازش با آمریکا را به شرط قبولی منافع و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا تا به امروز حتی یک روز روی خوش به ایران نشان نداده است و با هم تا به امروز در حال مقابله ایم.

حجت الاسلام اکرمی تصریح کرد: دشمنی ایران با آمریکا به علت سیاست های دولت آمریکا است نه ملت آن که از اقوام مختلف جمع شده اند؛ آمریکا چهارصد سال است که تأسیس شده، ایران با تمدن کهن استاد و آمریکای 400 ساله شاگرد است که باید درس های زیادی از ایران یاد بگیرد.

وی با اشاره به تجلی مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که از رهبری تا شورای شهر و روستا را مردم انتخاب می کنند و تاکنون مردم بیش از 30 بار به پای صندوق های رای آمده اند.

این مسؤول بار دیگر متذکر شد: ما می خواهیم با دنیا در ارتباط باشیم اما به شرط قبول استقلال و آزادی، ملت ایران با اعتقاد به ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه امتحان خود را در 38 سال بعد از انقلاب پس داده اند و نشان داده اند که سختیها را می پذیرند اما زیر بار تحمیل نمی روند.

وی تأکید کرد: باید چهره ظالمان را با گفتن ظلم و توطئه های آنها افشا کرد، چهره واقعی سیاستمداران آمریکا در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بر همگان آشکار شد که چگونه علیه هم رسواگری می کنند.

حجت الاسلام اکرمی در ادامه به ظرفیت ها و پتانسیل های جمهوری اسلامی ایران برای طی مسیر توسعه و پیشرفت اشاره و خاطرنشان کرد: تنوع آب و هوا، کشور وسیع، جمعیت 80 میلیونی، جوانان غیور دانشگاهی و غیردانشگاهی از ظرفیت کشور برای پیشرفت است.

وی خطاب به دانش آموزان و دانشجویان حاضر در راهپیمایی، گفت: باید کشور را با دانش و آگاهی خود بسازید چرا که بر اساس کلام الهی برای انسان جز آنچه که خود به وسیله سعی و تلاش به دستاورد چیزی نیست.

حجت الاسلام اکرمی اضافه کرد: هزاران میلیارد نقدینگی در حال گردش وجود دارد، این سرمایه ها باید در صنعت و کشاورزی و ... سرمایه گذاری و کارآفرینی شود تا جوان بیکار در کشور نباشد.

عضو شورای فرهنگی کشور با اشاره به آیات و روایات مردم را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی تشویق کرد و افزود: حوزه های علمیه و صاحب تریبونها مردم را به سرمایه گذاری دعوت کنند؛ مسؤولان و صاحب نظران با تشکیل اتاق های فکر تجربیات و امکانات موجود را در جهت جذب سرمایه گذار و کارآفرینی به کار بگیرند.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط برای صادرات گفت: بعد از برجام زمین، هوا و دریاهای ما باز شد، ؛ دنیا هشت میلیارد جمعیت دارد که جمعیت ایران یک درصد آن است؛ باید برای 99 درصد دنیا که به عنوان مصرف کننده است، کالا تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با صداقت عمل و با اتحاد و تبعیت از رهبری و بر اساس قانون به حرکت عزت آفرین خود در مسیر پیشرفت ایران اسلامی ادامه دهیم.

گفتنی است، راهپیمایی عظیم و دشمن شکن 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی و استکبارستیزی همزمان با سراسر کشور با حضور مردم و قشری از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و روحانیت در ارومیه برگزار شد.

فریاد  «ای رهبر آزاده؛ آماده ایم آماده»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «آذربایجان جانباز؛ خامنه ای دن آیریلماز» و «هیهات من الذله» از جمله شعارهایی بود که در فضای شهر ارومیه طنین انداز شد.

ابراز برائت از دشمنان و منافقان و مخالفت با هر نوع سازشی با دشمن بشریت و انسانیت یعنی شیطان بزرگ آمریکا اصلی ترین خواست و توقع مردم از دولتمردان بود که در متن شعارها با فریاد مرگ بر آمریکا این مطالبه به حق تکرار می شد./936/202/ب2

ارسال نظرات