۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۵۹۲۹۲
معاون نظارت مجلس شورای اسلامی:

13 آبان تجلی بصیرت و بیداری ملت ایران است

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویدادهای متفاوت 13 آبان، گفت: این رویدادها با توجه به تفاوت ماهیتی مشترک و تجلی جنایت های آمریکا علیه ملت ایران و از سوی دیگر تجلی فداکاری و بیداری ملت ایران است.
دکتر حسين مظفر عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسین مظفر، معاون نظارت مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق آموزش و پرورش در مراسم راهپیمایی 13 آبان که امروز در اهواز برگزار شد، با اشاره به رویدادهای متفاوت 13 آبان اظهار داشت: ماهیت این رویدادها مشترک و از سویی تجلی فداکاری، ایثار، شهادت طلبی، بصیرت و بیداری ملت ایران به ویژه نسل دانش آموز و دانشجو و از سوی دیگر تجلی کننده جنایت های آمریکا علیه ملت ایران است.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با بیان این که 13 آبان 43 روز خروش امام خمینی(ره) علیه تصویب کاپیتولاسیون و مصونیت مستشاران آمریکایی است، گفت: امام راحل(ره) پس از تصویب کاپیتولاسیون فریاد به بردگی کشاندن و از بین بردن استقلال کشور را بیان و نصب پرچم های سیاه نسبت بر بام خانه ها به این واقعه را خواستار شدند.

این مقام مسؤول با اشاره به مصونیت قضایی مستشاران در برابر هر گونه جنایت و عدم محاکمه در دادگاه های داخلی ابراز داشت: امام راحل(ره) پس از اعتراض و دعوت به اعتراض همگانی تبعید شدند اما پس از 14 سال با عزت به کشور مراجعه و نظام اسلامی را برپا و رژیم شاهنشاهی را به زباله دان تاریخ فرستاد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش شهادت دانش آموزان در 13 آبان 57 را دیگر مناسبت چنین روزی برشمرد و افزود: دانش آموزان با بصیرت مثال زدنی در کنار مردم به خیابان ها وارد و اعتراض معصومانه خود را علیه رژیم دیکتاتور به جهانیان نشان دادند که در این جریان تعداد زیادی شهید شدند و با ریخته شدن خون های دانش آموزان پایه های رژیم شاه متزلزل تر شد.

مظفر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان انقلابی و ولایتمدار و پیرو خط امام را دیگر رویداد مهم 13 آبان دانست و خاطرنشان کرد: آمریکای زخم خورده از انقلاب اسلامی در ظاهر کشورمان را ترک اما سفارتخانه خود را مرکزی برای توطئه و پرورش کودتاگرایان قرار داده بود و دانشجویان بصیر با تسخیر سفارت آمریکا ابهت پوشالی این کشور را به زیر کشاندند.

وی به اعتراف مسؤولان آمریکایی مبنی بر گروگان گیری ملت آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام به واسطه تسخیر لانه جاسوسی اشاره و عنوان کرد: فریاد مرگ بر آمریکا و خروش ملت ایران علیه سلطه گران به دلیل سابقه 250 ساله جنایت ها و توطئه گری آمریکا و در به غارت بردن منابع کشورمان است.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی فریاد «مرگ بر آمریکا» در برابر جنایت های آمریکا را عکس العملی طبیعی برشمرد و افزود: مداخله آمریکا در کودتای 28 مرداد، مداخله آمریکا برای پناه دادن دادن به شاه، تحریم اقتصادی کشورمان، نفوذ در دولت موقت آغاز انقلاب اسلامی، مسدود کردن دارایی ها کشورمان و حمایت از کودتاچیان شیطنت و فریبکاری آمریکا را برای ملت ما ثابت می کند.

این مقام مسؤول با بیان این که تاریخ 250 ساله آمریکا سرشار از جنایت های بین المللی است، گفت: آمریکا دست از توطئه برنداشته و با آگاهی از عدم شکست جمهوری اسلامی به وسیله جنگ و محاصره نظامی ـ اقتصادی، به کشورهای اطراف وارد و ما را محاصره کرده است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به این که آمریکایی ها بمب هسته ای را بهانه ای برای اعمال تحریم های علیه ملت ایران قرار داده اند، خاطرنشان کرد: بمب هسته ای همان طور که رهبر معظم انقلاب گفته اند در دکترین نظام اسلامی جایی ندارد اما آمریکا با بسیج کشورهای جهانی، ملت ایران را از اقتصاد و رفاه محروم، بانک ها را تعطیل، بیمه ها را ناکارآمد، فروش نفت را ممنوع و معامله با کشورها را محکوم کرد.

مظفر ادامه داد: آمریکا پس از ناتوانی در اثبات ادعای خود قطعنامه ای را مطرح و در آن خاطرنشان کرد که اگر ایران به تعهدات خود عمل کند دست از فریبکاری و شیطنت کاری دست خواهند برداشت و خوش بینان به آمریکا، اعتقاد به ضرورت مذاکره جهت رفاه حال مردم و حل مشکلات را داشتند اما علی رغم انجام همه تعهدات از سوی جمهوری اسلامی، آمریکا از انجام حداقل تعهدات خود سرباز زد.

وی به ساخت داعش از سوی آمریکا و اعتراف هیلاری کلینتون به این مطلب اشاره و تصریح کرد: مسأله آمریکایی ها، ایران‌ هراسی و اسلام‌ هراسی است و در این زمینه اقتدار ملت ایران سبب خنثی سازی توطئه های آمریکایی‌ در عراق، سوریه و لبنان شده است.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با بیان این که اقتدار ملت ایران به سبب اتکا به ارزش ‌های الهی، تعهد به آرمان ‌های شهیدان به ‌ویژه تبعیت از رهبر معظم انقلاب در عرصه های سیاسی و اجتماعی است، گفت: آمریکایی ها اذعان کردند تا زمانی‌که ملت ایران پیرو ولایت فقیه است نابود شدنی نیست و از این حیث باید به رهبر معظم انقلاب اتکا و از آرمان هایشان پاسداری و این مسیر را دنبال کنیم.

این مقام مسؤول در پایان گفت: مبارزه ما با آمریکا تمام ناشدنی است و باید خود را آماده و با صبر و ایستادگی پرچم دفاع از ولایت را برافراشته نگه داریم./202/9456/ب1

ارسال نظرات