۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۵۹۳۲۵
امام جمعه آمل:

مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی در انقلاب اسلامی نهادینه شده است

امام جمعه ‌آمل گفت: استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا یک حقیقتی است که در شعار نهضت اسلامی نهادینه شد که آمریکا دشمن اصلی ما است و دست از دشمنی برنخواهد داشت.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام (ره)، شهادت جمعی از دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 57 و تبعید امام راحل به کشور ترکیه در پی اعتراض به قانون کاپیتولاسیون این روز به نام روز استکبارستیزی نام گرفت.

با وجود اعلام آغاز رسمی مراسم ساعاتی از شروع برنامه، خیابان امام رضا(ع) آمل مملو از جمعیت راهپیمایانی بود که با آرمان‌های امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب عهدی دوباره بستند.

حضور دانش‌آموزان که با در دست داشتن پلاکاردهایی منقش به شعار مرگ بر آمریکا و ما همه حسین فهمیده هستیم و مرگ بر اسرائیل به چشم می‌خورد که  پرچم‌های سرخ کلنا عباسک یا زینب(س) و لبیک یا خامنه‌ای نیز در مسیر راهپیمایی توسط دانش اموزان به اهتزاز درآمده است.

دانش آموزان آملی که در پیشایش آنها امام جمعه، فرماندار ویژه آمل ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، مدیر و معاونین اداره آموزش وپرورش، معلمان، مدیران، شهردار و دانش آموزان حضور داشتند شعارهای مرگ بر آمریکا ، لبیک یا حسین(ع)، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و دیگر شعارها را از مسجد امام رضا(ع) تا مصلی نماز جمعه سر دادند.

دراین مراسم پس از قرائت قطعنامه، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل با بیان اینکه 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است، گفت: در سال 57 دانش آموزان بهمراه دانشجویان در اعتراض به عمل های زشت رژیم پهلوی در دانشگاه تهران تجمع کردند.

وی افزود: دراین تجمع  هفت هزارنفری خواستند به مردم ایران بگویند که ما همراه قیام در کنار شما هستیم و خواهان مکتب اسلامی، دینی و مبارزه با جهل و نادانی گام برداشتیم.

امام جمعه آمل با اشاره به علت تبعید حضرت امام در سال 42 به ترکیه، بیان داشت: فراموش نکنیم که شاه آمد و یک عملی را در دستور کار خود قرار داد که عزت و سربلندی ایران و تمامیت ایران را به بیگانگان فروخت.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که ملت ایران دارای یک فرهنگ غنی اسلامی بوده که آن را به دست آمریکا سپرده است، ادامه داد: در مجلس قانونی بنام کاپیتولاسیون وضع کردند که دستگاه های قضایی و امنیتی هیچ حقی نسبت به اتباع آمریکایی نداشتند.

وی تصریح کرد: با تصویب این قانون ایران را به عنوان یک کشور عقب افتاده در جهان معرفی کردند که با این عمل زشت سبب شد که امام عزیزمان با آن سخنرانی بزرگ تمام نقشه های دشمنان را برملا کرده و ایشان را به ترکیه تبعید کردند.

امام جمعه آمل با بیان اینکه امروز شما دانش آموزان ادامه دهندگان راه شهدای عزیزی هستید که از سوی رژیم شاه به خاک و خون کشیده شدند، گفت: تسخیر لانه جاسوسی ازسوی دانشجویان که بنا به فرموده امام حرکتی در انقلاب رقم خورد و از انقلاب اول مهم تر بوده است.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا یک حقیقتی است که در شعار نهضت اسلامی نهادینه شد که آمریکا دشمن اصلی ما است و دست از دشمنی برنخواهد داشت.

امام جمعه آمل اظهار داشت: همان نگاه شهید فهمیده در نگاه دانش آموزان است و استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا 13 آبان در ایران اسلامی طنین انداز شده است.

حجت الاسلام مرتضوی راهپیمایی پرشکوه روز 13 آبان ملت ایران را نشانگر استکبارستیزی ملت ایران دانست و بیان داشت: ضرورت دارد رد این مسیر ارزنده کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی همواره در مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر ایادی استکبار جهانی قرار داشته و مقاومت ارزنده ای نسبت به آنان صورت می دهد و حامی مظلومان عالم است.

امام جمعه ‌آمل با بیان این که ایادی استکباری به دنبال تحقق خواسته های خود هستند، گفت: آنها تلاش دارند تا اهداف و برنامه های خود را در کشورهای جهان پیاده کنند./1314/202/ب2

ارسال نظرات