۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۵۹۳۸۹
امام جمعه تنکابن:

خوی استکباری در ذات آمریکایی ها است/ ظلم و جنایت از اصول تغییرناپذیر سیاست آمریکا است

امام جمعه تنکابن با بیان این که آمریکایی ها هیچ گاه نمی توانند خوی استکباری خود را کنار بگذارند، گفت: ظلم، ستم، جنایت و غارت ملت ها جزو اصول تغییرناپذیر سیاست های آمریکا است و با تغییر رؤسای جمهوری نیز عوض نخواهد شد.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در راهپیمایی روز ملی مقابله با استکبار جهانی با اشاره به اهمیت استکبارستیزی در دین مبین اسلام، گفت: در دین و سخنان ائمه معصومین(ع) همواره بر ضرورت مبارزه با ظلم و استکبار تأکید شده است.

وی با بیان این که در طول تاریخ پیامبر گرامی اسلام، ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی ما در برابر ظلم و استکبار ایستادند و از دین و ارزش ها دفاع کردند، افزود: ملت ما نیز پیرو و ادامه دهنده همان مکتب استکبارستیز هستند و این مسیر را با صلابت ادامه خواهند داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بزرگان دینی ما هیچ گاه در برابر ظلم و ستم حکام زورگو سکوت نکردند، خاطرنشان کرد: علمای دینی در دفاع از ارزش های اسلامی همواره پیشگام بودند و اجازه ندادند که دین و ارزش ها دستخوش تحریف شود.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که پرونده آمریکایی ها سرشار از ظلم و جنایت علیه ملت های بی گناه و مستضعف جهان است، تصریح کرد: تنفر مردم کشورمان از رفتارهای آمریکا علیه نظام اسلامی هیچ گاه کم نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به این که آمریکا هیچ احترامی برای ملت های جهان قائل نیست و هدف خود از ایجاد رابطه با کشورها را نفوذ و تحقق منافع استکباری خود می داند، گفت: مذاکره و برقراری با چنین کشور مستکبری هیچ گاه به نفع کشورها نبوده و به هیچ عنوان عاقلانه نیست.

وی در ادامه سخنان خود سفارتخانه آمریکا در کشورمان را مرکزی برای جاسوسی و اجرای پروژه نفوذ آنها در کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی از سوی جوانان پیرو خط امام راحل پایانی بر پروژه نفوذ آمریکایی ها در ایران اسلامی بود.

امام جمعه تنکابن با بیان این که اسناد به دست آمده در لانه جاسوسی نشان داد که آمریکایی ها تنها در پی براندازی و نابودی انقلاب اسلامی بودند، افزود: سفارت خانه های آمریکا در هر کشوری در جهان به حتم مرکزی برای جاسوسی و اجرای پروژه نفوذ در آن کشور است.

حجت الاسلام پوراکبر از آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان معرفی کرد و گفت: در حالی این کشور جنایتکار مدعی دفاع از حقوق انسان ها است که در نتیجه زیاده خواهی ها و سیاست های استکباری آمریکایی ها در کشورهای مختلف میلیون ها انسان بی گناه کشته شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا در حالی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می کند که امروز آل سعود جنایتکار با حمایت کامل آنها ملت مظلوم یمن را به خاک و خون می کشند، افزود: تروریست هایی که امروز سوریه و عراق را به ویرانه ای تبدیل کرده اند دست پرورده دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا هستند.

وی با بیان این که آمریکایی ها هیچ گاه نمی توانند خوی استکباری خود را کنار بگذارند، تصریح کرد: ظلم، ستم، جنایت و غارت ملت ها جزو اصول تغییرناپذیر سیاست های آمریکا است و با تغییر رؤسای جمهوری نیز عوض نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به این که هر روز که می گذرد جنایت های غیر قابل تکرار آمریکایی ها در اقصی نقاط جهان بیشتر برای ملت های جهان آشکار می شود، افزود: این کشور مستکبر در حالی بیش از یک دهه ایران اسلامی را به تولید سلاح اتمی محکوم کرد که خود بزرگترین ذراتخانه های سلاح های اتمی و ویرانگر را در اختیار دارد.

حجت الاسلام پوراکبر حمایت آمریکایی ها از رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را یکی دیگر از سیاست های غیر قابل تغییر این کشور برشمرد و گفت: آمریکایی ها حاضر هستند کل خاورمیانه را تنها برای بقا و آرامش صهیونیست ها به ویرانه تبدیل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که چندین سال است که جامعه جهانی به دلیل جنگ سوریه، عراق و یمن و بحران موجود در دیگر کشورهای اسلامی از موضوع فلسطین دور شده اند، تصریح کرد: مهم ترین هدف آمریکایی ها نیز از به راه انداختن جنگ قومی در منطقه تقویت امنیت رژیم صهیونیستی و فراموش شدن مسأله فلسطین بوده است.

مدیر حوزه علمیه بابل در ادامه سخنان خود گفت: جنایات آل‌سعود به نام مبارزه با تروریسم و با تسلیحات آمریکایی ها از سوی آل‌سعود انجام می‌شود و با این همه اوصاف نمی‌دانم چرا برخی ها در داخل همچنان بر کنار آمدن و رابطه با آمریکایی ها تأکید دارند.

امام جمعه تنکابن در ادامه سخنان خود با بیان این که آمریکایی ها بعد از برجام نه تنها در انجام تعهدات خود تلاش نکردند، بلکه وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که حتی تحریم های جدیدی را نیز علیه کشورمان وضع خواهند کرد، افزود: این رفتار دوگانه آمریکایی ها برای بی اعتمادی یک ملت به این کشور کافی است.

وی با بیان این که امروز نیز همانند گذشته خط استکبارستیزی ملت ایران با رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای با صلابت ادامه دارد، افزود: ملت ایران اسلامی همانند گذشته هوشیار و بیدار است و هیچگاه زیر بار هیچ گونه رفتار زیادخواهانه ای نخواهد رفت./950/202/ب2

ارسال نظرات